Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2010-10-15, 18:58

wymiana sprzętu na nowy a bieg gwaran cji2E

cyklista

Witam!
Zareklamowałem Pendrive po pół roku użytkowania (gwarancja 2 lata)
Jak to w przypadku tego typu urządzeń producent wymienił go na nowy.
Zarządałęm od sprzedawcy potwierdzenia wymiany, gdyż jak sądziłem w przy
wymianie sprzętu na nowy okres gwarancji biegnie od nowa. Sprzedawca
twierdzi jednak, że podobnie jak w przypadku naprawy sprzętu gwarancja
ulega przedłużeniu jedynie o czas pobytu sprzętu w serwisie.
Mchnąłem ręką, bo w sumie to tylko 30 zł, ale na przyszłość chciałbym
wiedzieć jak to jest naprawdę?

Pozdrawiam

Przemek

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: wymiana sprzętu na nowy a bieg gwaran cji2E

  • quasi 2010-10-15, 22:37

    Re: wymiana sprzętu na nowy a bieg gw arancji2E

    W dniu 2010-10-15 18:58, cyklista pisze:


    >ale na przyszłość chciałbym
    > wiedzieć jak to jest naprawdę?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Przemek
    >

    Jest tak jak producent sobie wymyśli.

    Jak rok temu oddawałem odtwarzacz mp3 na gwarancję (zaledwie miesiąc po
    zakupie) to dostałem nowy z nową gwarancją liczoną od daty odebrania z
    serwisu.

  • cyklista 2010-10-16, 01:00

    Re: wymiana sprzętu na nowy a bieg gw arancji2E 5Bort 5D

    W dniu 15.10.2010 18:58, cyklista pisze:

    > Zarządałęm od sprzedawcy potwierdzenia wymiany,

    Oczywiście zażądałem.

  • Gotfryd Smolik news 2010-10-16, 10:45

    Re: wymiana sprzętu na nowy a bieg gw arancji2E

    On Fri, 15 Oct 2010, quasi wrote:

    > W dniu 2010-10-15 18:58, cyklista pisze:
    >
    >> ale na przyszłość chciałbym
    >> wiedzieć jak to jest naprawdę?
    >
    > Jest tak jak producent sobie wymyśli.

    Tylko w przypadku konsumenta.
    Gwarancja z KC (nie ograniczona przepisami konsumenckimi) jest z ustawy
    objęta wznowieniem terminu. Art.581

    pzdr, Gotfryd

  • cyklista 2010-10-16, 19:37

    Re: wymiana sprzętu na nowy a bieg gw arancji2E

    W dniu 16.10.2010 10:45, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Fri, 15 Oct 2010, quasi wrote:
    >
    >> W dniu 2010-10-15 18:58, cyklista pisze:
    >>
    >>> ale na przyszłość chciałbym
    >>> wiedzieć jak to jest naprawdę?
    >>
    >> Jest tak jak producent sobie wymyśli.
    >
    > Tylko w przypadku konsumenta.
    > Gwarancja z KC (nie ograniczona przepisami konsumenckimi) jest z ustawy
    > objęta wznowieniem terminu. Art.581
    Skoro zakupu dokonałem na DG, to znaczy, że gwarancja biegnie od nowa?

  • Gotfryd Smolik news 2010-10-16, 20:33

    Re: wymiana sprzętu na nowy a bieg gw arancji2E

    On Sat, 16 Oct 2010, cyklista wrote:

    > W dniu 16.10.2010 10:45, Gotfryd Smolik news pisze:
    >> Gwarancja z KC (nie ograniczona przepisami konsumenckimi) jest z ustawy
    >> objęta wznowieniem terminu. Art.581
    > Skoro zakupu dokonałem na DG, to znaczy, że gwarancja biegnie od nowa?

    IMVHO niekoniecznie wystarczy (skreśliłem przezornie z cytatu moje własne
    słowa "tylko w przypadku konsumenta" ;)) - mam wątpliwości co do tego,
    czy aby musi nie podlegać pod ustawę "konsumencką".
    A wbrew pierwszemu wrażeniu wiele transakcji dokonywanych w ramach
    DG *podlega* pod regulacje tejże - na mocy art.12:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story321
    +++
    1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikajšcych z niezgodnoœci
    towaru konsumpcyjnego z umowš sprzedawca może dochodzić
    odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców,
    jeżeli wskutek jego działania lub zaniechania towar był niezgodny
    z umowš sprzedaży konsumenckiej.
    [...]
    ---

    IMO jak zakup był "na potrzeby firmy" (nie do dalszej odsprzedaży
    dla konsumentów) to gwarancja jest "wznowiona" z ustawy.

    pzdr, Gotfryd

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane