Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2008-05-08, 15:09

zakupy przez internet - zwrot zaliczki

"MP"

Witam,
Mam pytanie odnośnie nietypowej dla mnie sytuacji dot. sprzedaży przez
internet, mianowicie:
1. Klient zamówił produkt przez internet.
2. Produkt jest niestandardowy, więc sprzedawca zarządał zaliczki, i
zamawiający ją wpłacił.
W regulaminie sklepu jest punkt, który mówi, że towar na specjalne
zamówienie nie podlega zwrotowi (czy jest to zgodnie z prawem?)
3. Klient rozmyślił się i nie chce odebrać towaru (miał być odbiór w
siedzibie sprzedawcy) i żąda zwrotu zaliczki powołując się na Ustawę o
ochroinie niektórych praw konsumentów...., a dokładniej na możliwość zwrotu
towaru w ciągu 10 dni.

I teraz istota sprawy: Czy sklep ma obowiązek zwrócić zaliczkę kupującemu.
(kupujący nie zapłacił reszty należności i nie odebrał towaru- domaga się
przelewu zaliczki)

Pozdrawiam,
MP

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: zakupy przez internet - zwrot zaliczki

  • "QkamCoSieDzieje" 2008-05-08, 15:34

    Re: zakupy przez internet - zwrot zaliczki

    Użytkownik "MP" napisał w wiadomości
    news:fvuu34$c4j$1@news.onet.pl...
    >
    > I teraz istota sprawy: Czy sklep ma obowiązek zwrócić zaliczkę kupującemu.
    > (kupujący nie zapłacił reszty należności i nie odebrał towaru- domaga się
    > przelewu zaliczki)

    Zalezy czy byla to "zaliczka" czy "zadatek". Zadatek nie podlega zwrotowi
    jesli kupujacy sie rozmysli.

    --
    Pozdrawiam
    Qkam

  • "K.K." 2008-05-08, 15:42

    Re: zakupy przez internet - zwrot zaliczki

    >> I teraz istota sprawy: Czy sklep ma obowiązek zwrócić zaliczkę
    >> kupującemu. (kupujący nie zapłacił reszty należności i nie odebrał
    >> towaru- domaga się przelewu zaliczki)
    > Zalezy czy byla to "zaliczka" czy "zadatek". Zadatek nie podlega
    > zwrotowi jesli kupujacy sie rozmysli.
    IMHO zaliczka również nie musi podlegać zwrotowi gdy zamówienie podpada
    pod art. 10 ust.3 pkt.4 wspomnianej już ustawy.

  • 2008-05-08, 15:45

    Re: zakupy przez internet - zwrot zaliczki

    > Mam pytanie odnośnie nietypowej dla mnie sytuacji dot. sprzedaży przez
    > internet, mianowicie:
    > 1. Klient zamówił produkt przez internet.
    > 2. Produkt jest niestandardowy, więc sprzedawca zarządał zaliczki, i
    > zamawiający ją wpłacił.
    > W regulaminie sklepu jest punkt, który mówi, że towar na specjalne zamówienie
    > nie podlega zwrotowi (czy jest to zgodnie z prawem?)
    > 3. Klient rozmyślił się i nie chce odebrać towaru (miał być odbiór w siedzibie
    > sprzedawcy) i żąda zwrotu zaliczki powołując się na Ustawę o ochroinie
    > niektórych praw konsumentów...., a dokładniej na możliwość zwrotu towaru w
    > ciągu 10 dni.

    Ale jak on chce zwrócić towar, którego nie odebrał? 10 dni liczy się od dnia
    wydania towaru a nie zamówienia (art. 10 ustawy).

    Jeśli nie przewidywałeś zwrotu, to czy nie ma tu zastosowania przyapdkiem art.
    10.3.4 ustawy? O ile oczywiście towar był sprowadzony specjalnie na życzenie
    klienta wg jego oczekiwań i życzeń (a nie wybrany z oferty umieszczonej na
    Twojej stronie www).


    > I teraz istota sprawy: Czy sklep ma obowiązek zwrócić zaliczkę kupującemu.
    > (kupujący nie zapłacił reszty należności i nie odebrał towaru- domaga się
    > przelewu zaliczki)

    Mnie uczono, że:
    - zaliczkę musisz oddać jesli wpłacajacy żąda zwrotu (lub zaliczyć na poczet
    zapłaty przy wydaniu towaru, jeśli strony tak ustaliły)
    - zadatek mozesz zatrzymać, jeśli umowę zrywa kupujący
    - przedpłaty nie musisz oddawać, zaliczasz ją na poczet zapłaty

    Czy tak jest naprawdę - nie ch mówią inni :)

  • mvoicem 2008-05-08, 18:08

    Re: zakupy przez internet - zwrot zaliczki

    sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:

    > Mnie uczono, że:
    > - zaliczkę musisz oddać jesli wpłacajacy żąda zwrotu (lub zaliczyć na
    > poczet zapłaty przy wydaniu towaru, jeśli strony tak ustaliły)

    A mi się obiło o uszy że zaliczkę można zatrzymać w części niezbędnej na
    pokrycie twoich kosztów.

    Źle mi się obiło?

    p. m.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane