Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2012-04-16, 06:03

zwrot towaru zakupionego przez internet - konflikt ze sprzedawca

"DysoN"

Witam

Chcialbym sie poradzic czy z punktu widzenia prawa mozna cos poradzic w takiej
oto konfliktowej sprawie.
Zakupilismy niedawno za przy pomocy allegro i opcji "kup teraz" wozek
dzieciecy. Zatem zawarlismy umowe kupna "na odleglosc" w rozumieniu prawa.
Przesylka do nas dotarla ale nie bylo w niej jednego elementu: barierki
zabezpieczajacej. W opisie aukcji taka barierka byla.
Probowalem wyjasniac to ze sprzedawca i prosilem o doslanie brakujacego
elementu ale spotkalem sie z nieprzyjemna odpowiedzia i brakiem dobrej woli.
Sprzedawca mial do mnie pretensje ze nie sprawdzilem zawartosci paczki przy
kurierze i ze nie sporzadzilem protokolu. Nie tlumaczy mnie tu pewnie to ze
kurier przyjechal w godzinach poludniowych gdy ja bylem w pracy, paczke
odebrala zona opiekujaca sie dzieckiem i nie byla za bardzo w stanie tego
wszystkiego na miejscu weryfikowac. Sprzedawca sugerowal mi ze paczke mogl
ktos otworzyc, wyciagnac barierke, zamknac i nam dowiezc. Jak dla mnie to
niedorzeczne tlumaczenie.
Mimo prosb nie chcial nam pomoc, co w naszym rozumieniu oznaczalo doslanie nam
tej barierki. Sprawdzilem instrukcje montazu wozka i nie bylo nigdzie
instrukcji montazu takowej barierki. Na zadnym z obrazkow instrukcji, ani na
pudelku nie bylo widac zadnej barierki. Zadnych uchwytow pod nia, jednym
slowem niczego co by sugerowalo ze taka barierka istniala. Zadzwonilem do
dystrybutra tej marki wozkow w Polsce i dowiedzialem ze ten model wozka
(nazywajacy sie dokladnie tak samo) wystepowal w dwoch wersjach: starsza bez
barierki, oraz nowa z barierka ktora zastapila starsza ponad rok temu. Ja nie
jestem w stanie stwierdzic ktora mam, choc w swietle tego co widzialem wydaje
mi sie ze te pierwsza. Na takiej podstawie napisalem sprzedawcy ze uwazam ze
otrzymalem produkt kompletny i odesle mu go korzystajac z art. 7 ust. 1 ustawy
z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentow zadajac zwrotu
pieniedzy. Odpowiedz sprzedawcy byla taka ze od nich wyjechal produkt
kompletny a barierke to dolozyli oni sami od siebie i zwrotu nie zaakceptuje
poniewaz zwracam produkt niekompletny.

W tym momencie juz mi do reszty puscily nerwy i wyslalem poleconym ze zwrotnym
potwierdzeniem odbioru list z deklaracja odstapienia od umowy oraz osobno
paczke z wozkiem. Zwrotki za polecony nie dostalem jeszcze ale paczka zostala
mi odeslana na moj koszt i czeka na poczcie.

Co moge zrobic w takiej sytuacji? Sporu ze sprzedawca nie rozwiaze raczej i
zostaje moje slowo przeciw jego slowu. Wydaje mi sie ze sprawa moze skonczyc
sie w sadzie gdzie bede musial sam zalozyc sprawe o zwrot pieniedzy, bo skoro
mi odeslali paczke tzn ze nie poczuwaja sie do zwrotu pieniedzy.
Moglbym machnac na to reka i sam dokupic sobie barierke jakas ale osobiscie
czuje sie oszukany przez sprzedawce i korci mnie by tego nie odpuscic.
Boje sie ze bede musial dlugo czekac na zwrot pieniedzy albo nawet moj pozew
zostanie oddalony. Wozek i tak musze kupic wiec teoretycznie moge miec nawet
dwa jesli z tego nic nie wyjdzie, chcialbym tego uniknac bo okolo 500zl mam w
tym wozku "zamrozne" na te chwile. Zakladajac ze bede ciagnal ten spor, co
mam teraz zrobic? Czekac na jakas odpowiedz listowna na moja rezygnacje z
umowy zawartej na odleglosc? Sprzedawca moze nie odbierac poleconego jakis
czas, wtedy paczke z wozkiem mu chyba odesla. Pytanie co dalej wtedy. Co
zrobic jak np dostane odpowiedz ze nie zwroca mi pieniedzy bo odeslalem
produkt niekompletny itp. Czy odebranie tej paczki rodzi jakies konsekwencje
prawne w tej sytacji? Zrobilem tez pare zdjec wszystkim elementom wozka przed
ich ponownym spakowaniem, jesli to by mialo w czyms pomoc.

Mam nadzieje ze wyrazilem sie wystarczajaco jasno :)
Pozdrawiam

--

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: zwrot towaru zakupionego przez internet - konflikt ze sprzedawca

  • witek 2012-04-16, 06:31

    Re: zwrot towaru zakupionego przez internet - konflikt ze sprzedawca

    DysoN wrote:
    > Zakladajac ze bede ciagnal ten spor, co
    > mam teraz zrobic?


    Na wozku gdzies na ktoryms plastiku jest odcisnieta data produkcji lub
    wersja, wiec na pewno da sie ustalic czy ten wozek byl z barierka czy bez.
    Szkoda, ze nie sprawdziles tego dokladnie przed oddaniem wozka.


    Co do odstapienia od umowy, wyslanie tego poleconym jest wystarczajace.
    Sprzedawca wcale nie musi tego poleconego odbierac, wystarczy sam fakt,
    ze mógł. Byleby tylko twój polecony poszedl w terminie 10 dni.


    Pytanie czy on tą paczke wysłał jeszcze raz, i figuruje on jako nadawca,
    czy tylko nie odebrał i wróciła do ciebie jako nadawcy.
    W tym drugim przypadku odbierz, bo poczta paczkę zniszczy zdaje sie jak
    nie odbierzesz.
    Jak on to nadał ponownie to dowiedz sie czy odesla jak nie odbierzesz.


    Potem pozostaje ci sąd cywilny z wnioskiem o zwrot kasy i kosztów.
    Wygraną raczej masz pewną.



  • "cef" 2012-04-16, 09:09

    Re: zwrot towaru zakupionego przez internet - konflikt ze sprzedawca

    DysoN wrote:

    > Zakupilismy niedawno za przy pomocy allegro

    W temacie mam niewiele do powiedzenia, ale podaj namiary na sprzedawcę,
    bo może ktos potrzebuje wózka bez barierki :-)

  • Ariusz 2012-04-16, 09:59

    Re: zwrot towaru zakupionego przez internet - konflikt ze sprzedawca

    W dniu 2012-04-16 06:03, DysoN pisze:
    > Witam
    >
    > Chcialbym sie poradzic czy z punktu widzenia prawa mozna cos poradzic w takiej
    > oto konfliktowej sprawie.
    > Zakupilismy niedawno za przy pomocy allegro i opcji "kup teraz" wozek
    > dzieciecy. Zatem zawarlismy umowe kupna "na odleglosc" w rozumieniu prawa.
    > Przesylka do nas dotarla ale nie bylo w niej jednego elementu: barierki
    > zabezpieczajacej. W opisie aukcji taka barierka byla.
    > Probowalem wyjasniac to ze sprzedawca i prosilem o doslanie brakujacego
    > elementu ale spotkalem sie z nieprzyjemna odpowiedzia i brakiem dobrej woli.
    > Sprzedawca mial do mnie pretensje ze nie sprawdzilem zawartosci paczki przy
    > kurierze i ze nie sporzadzilem protokolu.


    Jeżeli opakowanie nie było uszkodzone, nie było oznak naruszenia - to
    kurier nie ma obowiązku czekać na ciebie aż ty to rozpakujesz i
    policzysz. Możesz poprosić kuriera aby łaskawie poczekał aż upewnisz się
    co jest w środku, i ewentualnie poprosić go o podpisanie jakiegoś papierka.

    Zwróć się do którejś z instytucji np. Federacja Konsumentów. Dość
    sprawnie działają. Często sprzedawcy nie dopełniają procedur i to wystarczy.

    Ariusz

  • "Massai" 2012-04-16, 17:57

    Re: zwrot towaru zakupionego przez internet - konflikt ze sprzedawca

    DysoN wrote:

    > Odpowiedz sprzedawcy byla taka
    > ze od nich wyjechal produkt kompletny a barierke to dolozyli oni sami
    > od siebie i zwrotu nie zaakceptuje poniewaz zwracam produkt
    > niekompletny.

    Produkt tego typu przed dopuszczeniem do obrotu musi być zbadany - to
    raz.
    Wózek, jako produkt ma numer produktu, konkretną nazwę która odróżnia
    daną wersję.
    Producent wypuszczając nową wersję produktu nie może sobie od tak po
    prostu dołożyć barierki. Musi przebadać produkt, czy barierka jest
    zgodna z normami, czy nie jest niebezpieczna itp.
    Po prostu robi badania na nowy produkt - wózek z barierką.

    Reasumując - przyjmując ich wersję - sprzedawca sprzedając wózek nie
    może sobie "dołożyć" barierki, bo wózek z barierką fabryczną, a wózek z
    barierką "dołożoną" to dwa odrębne produkty.
    Jeśli oni jak twierdzą dołożyli barierkę "od siebie" to sprzedali
    klientowi produkt potencjalnie niebezpieczny (bo nieprzebadany, nie
    wiadomo czy stara wersja wózka jest kompatybilna z taką barierką),
    którego sprzedać im nie było wolno. Za to są kary, i to solidne. Idę o
    zakład że nie przebadali wózka, bo takie badania to kilkanaście tysięcy
    pln.

    Sprawdź dokładnie numer wózka, która to wersja - i zapytaj czy wolą
    oddać kasę, czy też tłumaczyć się w sądzie z wprowadzania do obrotu
    produktów potencjalnie niebezpiecznych.

    Sklep tak samo nie może wymienić w wózku kółek na inne, nawet "lepsze",
    i takiego sprzedać - co jak się wózek wywróciz powodu tych kółek?

    --
    Pozdro
    Massai

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane