"DysoN"
Re: zwrot towaru zakupionego przez internet - konflikt ze sprzedawca
DysoN wrote:
> Zakladajac ze bede ciagnal ten spor, co
> mam teraz zrobic?
Na wozku gdzies na ktoryms plastiku jest odcisnieta data produkcji lub
wersja, wiec na pewno da sie ustalic czy ten wozek byl z barierka czy bez.
Szkoda, ze nie sprawdziles tego dokladnie przed oddaniem wozka.
Co do odstapienia od umowy, wyslanie tego poleconym jest wystarczajace.
Sprzedawca wcale nie musi tego poleconego odbierac, wystarczy sam fakt,
ze mógł. Byleby tylko twój polecony poszedl w terminie 10 dni.
Pytanie czy on tą paczke wysłał jeszcze raz, i figuruje on jako nadawca,
czy tylko nie odebrał i wróciła do ciebie jako nadawcy.
W tym drugim przypadku odbierz, bo poczta paczkę zniszczy zdaje sie jak
nie odbierzesz.
Jak on to nadał ponownie to dowiedz sie czy odesla jak nie odbierzesz.
Potem pozostaje ci sąd cywilny z wnioskiem o zwrot kasy i kosztów.
Wygraną raczej masz pewną.
Re: zwrot towaru zakupionego przez internet - konflikt ze sprzedawca
DysoN wrote:
> Zakupilismy niedawno za przy pomocy allegro
W temacie mam niewiele do powiedzenia, ale podaj namiary na sprzedawcę,
bo może ktos potrzebuje wózka bez barierki :-)
Re: zwrot towaru zakupionego przez internet - konflikt ze sprzedawca
W dniu 2012-04-16 06:03, DysoN pisze:
> Witam
>
> Chcialbym sie poradzic czy z punktu widzenia prawa mozna cos poradzic w takiej
> oto konfliktowej sprawie.
> Zakupilismy niedawno za przy pomocy allegro i opcji "kup teraz" wozek
> dzieciecy. Zatem zawarlismy umowe kupna "na odleglosc" w rozumieniu prawa.
> Przesylka do nas dotarla ale nie bylo w niej jednego elementu: barierki
> zabezpieczajacej. W opisie aukcji taka barierka byla.
> Probowalem wyjasniac to ze sprzedawca i prosilem o doslanie brakujacego
> elementu ale spotkalem sie z nieprzyjemna odpowiedzia i brakiem dobrej woli.
> Sprzedawca mial do mnie pretensje ze nie sprawdzilem zawartosci paczki przy
> kurierze i ze nie sporzadzilem protokolu.
Jeżeli opakowanie nie było uszkodzone, nie było oznak naruszenia - to
kurier nie ma obowiązku czekać na ciebie aż ty to rozpakujesz i
policzysz. Możesz poprosić kuriera aby łaskawie poczekał aż upewnisz się
co jest w środku, i ewentualnie poprosić go o podpisanie jakiegoś papierka.
Zwróć się do którejś z instytucji np. Federacja Konsumentów. Dość
sprawnie działają. Często sprzedawcy nie dopełniają procedur i to wystarczy.
Ariusz
Re: zwrot towaru zakupionego przez internet - konflikt ze sprzedawca
DysoN wrote:
> Odpowiedz sprzedawcy byla taka
> ze od nich wyjechal produkt kompletny a barierke to dolozyli oni sami
> od siebie i zwrotu nie zaakceptuje poniewaz zwracam produkt
> niekompletny.
Produkt tego typu przed dopuszczeniem do obrotu musi być zbadany - to
raz.
Wózek, jako produkt ma numer produktu, konkretną nazwę która odróżnia
daną wersję.
Producent wypuszczając nową wersję produktu nie może sobie od tak po
prostu dołożyć barierki. Musi przebadać produkt, czy barierka jest
zgodna z normami, czy nie jest niebezpieczna itp.
Po prostu robi badania na nowy produkt - wózek z barierką.
Reasumując - przyjmując ich wersję - sprzedawca sprzedając wózek nie
może sobie "dołożyć" barierki, bo wózek z barierką fabryczną, a wózek z
barierką "dołożoną" to dwa odrębne produkty.
Jeśli oni jak twierdzą dołożyli barierkę "od siebie" to sprzedali
klientowi produkt potencjalnie niebezpieczny (bo nieprzebadany, nie
wiadomo czy stara wersja wózka jest kompatybilna z taką barierką),
którego sprzedać im nie było wolno. Za to są kary, i to solidne. Idę o
zakład że nie przebadali wózka, bo takie badania to kilkanaście tysięcy
pln.
Sprawdź dokładnie numer wózka, która to wersja - i zapytaj czy wolą
oddać kasę, czy też tłumaczyć się w sądzie z wprowadzania do obrotu
produktów potencjalnie niebezpiecznych.
Sklep tak samo nie może wymienić w wózku kółek na inne, nawet "lepsze",
i takiego sprzedać - co jak się wózek wywróciz powodu tych kółek?
--
Pozdro
Massai
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.