Sponsoring a działalność reklamowa

Pytanie:

"Jaka jest różnica na gruncie obowiązującego prawa pomiędzy działalnością reklamową firmy a jej działaniami sponsorskimi?"

Odpowiedź prawnika: Sponsoring a działalność reklamowa

Najwyraźniej różnicę między działalnością reklamową, a sponsorowaniem oddaje regulacja zawarta w ustawie o radiofonii i telewizji.

Art. 4 ustawy o radiofonii i telewizji w pkt 6 stanowi, że reklamą jest każdy przekaz, niepochodzący od nadawcy, zmierzający do promocji sprzedaży albo innych form korzystania z towarów lub usług, popierania określonych spraw lub idei albo osiągnięcia innego efektu pożądanego przez reklamodawcę, nadawany za opłatą lub inną formą wynagrodzenia.

Definicja sponsorowania jest zawarta w pkt 7 tegoż samego artykułu. Ustawa stanowi, że sponsorowaniem jest bezpośrednie lub pośrednie finansowanie albo współfinansowanie tworzenia lub rozpowszechniania audycji lub innych przekazów, przez podmiot niebędący nadawcą lub producentem audycji, dla upowszechnienia, utrwalenia lub podniesienia renomy nazwy, firmy, towaru lub usługi, znaku towarowego lub innego oznaczenia indywidualizującego sponsora lub jego działalność.

Szczegółowe przedstawienie sprawy w odniesieniu do konkretnej dziedziny wymagać musi sprecyzowania pytania, a tego brak. Zatem jak widać główna różnica pomiędzy sponsoringiem a reklamą polega na współfinansowaniu określonej działalności - przy sponsorowaniu. Oczywiście nie wyklucza to prezentacji marki sponsora dla innych podmiotów, co jest niewątpliwe elementem reklamy z ekonomicznego punktu widzenia.


Zespół prawników
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika