Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


Odszkodowanie za produkt niebezpieczny

Pytanie: Sprzedaję części samochodowe przez internet. Sprzedałem klientowi część, którą zamontował przez zakład motoryzacyjny. Po kilku dniach zepsuł mu się silnik. Powodem była wadliwa część. Część tą kupiłem w hurtowni motoryzacyjnej. Klient wysłał pismo o odszkodowanie za uszkodzenie silnika, holowanie, itp. Czy powinienem się martwić, w sytuacji gdy wysłałem mu formularz reklamacyjny, który przekaże do hurtowni? Natomiast czy mnie jako pośrednikowi grozi obowiązek zapłaty odszkodowania? Czy jeżeli klient wystąpi na drogę sądową, to czy będę musiał ponieść jakieś koszty sądowe?

Odpowiedź specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:

W tym przypadku możemy mieć do czynienia z roszczeniami opartymi na różnych podstawach - niezgodności towaru z umową, gwarancji, jeśli została udzielona oraz odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (jeśli o taki wypadek chodzi) lub odpowiedzialności odszkodowawczej na ogólnych zasadach.

Z tytułu rękojmi albo gwarancji można żądać wymiany lub naprawy wadliwego towaru, obniżenia lub zwrotu ceny.

W wypadku roszczeń odszkodowawczych o naprawę silnika najkorzystniejsze rozwiązanie dla konsumenta to dochodzenie odszkodowania od producenta za szkodę spowodowaną w mieniu konsumenta przez produkt niebezpieczny. Jeżeli konsument nie zna producenta może zgłosić swoje roszczenie wobec sprzedawcy rzeczy, który może zwolnić się od odpowiedzialności za szkodę, poprzez wskazanie w terminie 1 miesiąca od zawiadomienia o szkodzie producenta rzeczy, bądź osoby od której tą rzecz nabył w terminie 1 miesiąca od zawiadomienia o szkodzie. Na równi z producentem traktuje się importera produktu, w przypadku produktu importowanego. Odpowiedzialność dotyczy szkód na mieniu, które przekraczają równowartość w złotych kwoty 500 EURO. Ustawodawca ustanawia dla konsumenta bardzo korzystną pozycję dowodową. Wystarczy, że wykaże on wysokość szkody i fakt że szkoda spowodowana została przez ten produkt.  

Nie jest natomiast wykluczona możliwość dochodzenia przez Pana roszczeń na podstawie łączącej Państwa umowy. Pan jako kupujący w tym stosunku prawnym będzie miał roszczenia z rękojmi oraz odszkodowawcze za nienależyte wykonanie zobowiązania.

Więcej informacji na temat odpowiedzialności za produkt niebezpieczny można znaleźć w artykule znajdującym się w zasobach serwisu Uwaga na produkt niebezpieczny! Odpowiedzialność producenta za produkt niebezpieczny

Jeśli odpowiedzialność za produkt niebezpieczny nie znajdzie zastosowania oraz w zakresie roszczeń o straty spowodowane holowaniem auta, zastosowanie znajdą przepisy ogólne o nienależytym wykonaniu zobowiązania. Odszkodowania na tej podstawie dochodzi się od drugiej strony umowy, w tym wypadku od sprzedawcy czyli od Pana. 

Podstawową zasadą, którą sąd się kieruje decydując o kosztach sądowych w postępowaniu procesowym jest, że strona przegrywająca powinna ponieść wszelkie koszty związane z toczącym się postępowaniem.

Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

 

Komentarze: Odszkodowanie za produkt niebezpieczny

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 3
  • 1
  • 1
  • 7
  • 5
  • 1
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Zofia Lewandowska

    ocena usługi:

    Korzystam z pomocy portalu e-prawnik kilkanaście lat. Zawsze najwyższa klasa. Dziękuję. Zofia Lewandowska
  • Mieczysława

    ocena usługi:

  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Wszystko przebiegło bez zarzutu. Opinia była wyczerpująca.
  • Marek

    ocena usługi:

  • Marek

    ocena usługi:

  • Marek

    ocena usługi:

  • Danuta

    ocena usługi:

    Dziękuję bardzo za odpowiedz.Jestem zadowolona z usługi jest na wysokim poziomie. Jeśli będę w potrzebie na pewno skorzystam z waszych usług. Pozdrawiam Danuta
  • Magdalena

    ocena usługi:

  • Justyna

    ocena usługi:

    Odpowiedź dotycząca mojego zapytania bardzo szczegółowa i wyczerpująca. Mam nadzieję, że zgodnie z radą e-prawnik problem zostanie rozwiązany po mojej myśli.Polecam i dziękuję za radę- Justyna
  • Dorota

    ocena usługi:

  • Teresa

    ocena usługi:

  • Dariusz

    ocena usługi:

  • Piotr

    ocena usługi:

    Bardzo dobrze przygotowane pismo, przystępna cena i szybka realizacjia Bardzo polecam
  • Leszek

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolony z przesłanej opinii. Dała mi ona obraz sytuacji prawnej w temacie z którym się zwracałem. Bardzo dziękuje i pozdrawiam. Leszek
  • Sławomir

    ocena usługi:

    Tym razem o wyborze Państwa oferty spośród innych, nie ukrywam, że zadecydowała przede wszystkim cena, ale następnym razem zadecyduje ta jakość, do której się przekonałem. Dziękuję, za bardzo krótki czas realizacji, ale przede wszystkim dziękuję za formę wypowiedzi, za prosto i jasno zbudowane zdania, dziękuję, że utwierdziliście mnie Państwo w przekonaniu, że czasami prosty człowiek,taki jak ja, wie lepiej, niż urzędnik, czy księgowy, który powinien wiedzieć, a zamiast odpowiedzi twierdzącej, każde zdanie kończy się pytająco, żeby nie użyć stwierdzenia po prostu \"nie wiem\". Ja teraz już wiem, gdzie następnym razem się zgłosić. DZIĘKUJĘ!
  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z usługi. Bardzo szybko uzyskałam odpowiedź na interesujące mnie pytanie. Opinia prawna była przejrzysta i zrozumiała, podane zostały przepisy prawne. Nie osniesiono się po krótce jedynie do mojego krótkiego pytania lecz opisano kilka aspektów mojej sytuacji. Z pewnością bezpośredni kontakt z prawnikiem daje więcej możliwości ale tak jak w moim przypadku, potrzebując szybkiej porady bez zbyt długiej zwłoki i bez wychodzenia z domu, skorzystanie z usług e-prawnik.pl jest moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem. Polecam! Dziękuję!
  • Adam

    ocena usługi:

    Moja druga sprawa w tej kancelarii. Cena nieco w górę (a raczej rabat w dół), co jak sądzę trzeba po prostu zaakceptować. Prawo rynku. Co do jakości usług i podejścia, to są na tym samym wysokim poziomie. Opinia szczegółowa, na moją prośbę bardzo szybko i gratisowo uzupełniona o ważne dla mnie szczegóły. Polecam e-prawnika.




Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane