Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Rękojmia za wady samochodu

Pytanie: 5 dni temu kupiłam w komisie samochód. W drodze do domu wynikła usterka uniemożliwiająca dalszą jazdę. Jak się później okazało, samochód ten był poważnie uszkodzony i nie nadaje się do użytku, chyba że po kapitalnym remoncie. Nie zostałam poinformowana o tym przed kupnem auta. Nie mam jeszcze podpisanej umowy kupna - sprzedaży, a jedynie otrzymałam fakturę VAT. Czy komis ma obowiązek wymiany samochodu na inny bądź zwrotu gotówki?

Odpowiedź specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:

Zawarcie umowy kupna-sprzedaży powoduje powstanie szeregu obowiązków po stronie kupującego i sprzedającego. Jednym z takich obowiązków sprzedającego jest odpowiedzialność za wady fizyczne sprzedanej rzeczy (tzw. rękojmia za wady). Kupującemu w razie wystąpienia takich wad przysługuje możliwość odstąpienia od umowy albo żądania obniżenia ceny. Odstąpienie od umowy nie jest jednak możliwe, gdy sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma jednak zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniana przez sprzedawcę. Może on być jednak od odpowiedzialności z tego tytułu zwolniony, jeżeli kupujący o wadzie rzeczy w chwili zawarcia umowy wiedział. W świetle przedstawionej w pytaniu sytuacji odpowiedzialność sprzedawcy niewątpliwie istnieje, co oznacza, iż kupujący swobodnie może dochodzić przysługujących mu z tego tytułu roszczeń.

Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

 

Komentarze: Rękojmia za wady samochodu

  • gość 12 2011-04-01 20:07:30

    Re: Rękojmia za wady samochodu

    witam 15 dni temu zakupiłem samochód. Sprzedawca zapewnił mnie że samochód nie był bity a okazało się że tak właśnie było i np. jest ugięta tylko belka o czym nie byłem poinformowany... Otrzymałem fakturę Vat na której jest uiszczony aneks że zapoznałem się ze stanem technicznym samochodu i możliwości sprawdzenia na serwisie. prosiłbym o poradę czy mam możliwość do zwrotu ceny auta i kosztów związanych z rejestracją i przeglądem technicznym...

  • andzia2121 2011-01-24 19:10:09

    Re: Rękojmia za wady samochodu

    witam. zakupilam wczoraj auto i wszystko miało byc w porzadku bynajmniej tak mówił sprzedajacy, jednak pojawiły sie problemy podczas powrotu z giełdy samochodowej.zakupiłam opla corse c czeka mnie wymiana częsci co pewnie bedzie kosztowac w granicach 1000zl, nie podpisywałam umowy dostałam fakture. czy moge jakos wyegzekwowac czsciowe pokrycie kosztow...

  • marcin 2011-01-10 20:10:21

    Re: Rękojmia za wady samochodu

    W dniu 18-12-2010 roku w komisie kupiłem samochód ciężarowy na fakturę vat, kupując sprzedający zapewniał mnie że samochód jest ok był serwisowany itp. nie przedstawił książki serwisowej ponieważ oświadczył że firma która wstawiła ten samochód dostarczy książke w późniejszym terminie,miał także dosłać mi książke póżniej, kupując samochód miał 104 640 km, po zakupie samochodu udałem się nim do domu z uwagi iż miałem jeszcze inny samochód to nie jeździłem tym "nowym" po przejechaniu ok. 600 km w czasie 20 dni w samochodzie zaczęłą świecić się kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach i silnik zaczął głośno pracować, gdy zadzwoniłem do komisu oświadczyli że nie ponoszą żadnej odpowiedzialności, co dalej robić czy moge żadać zwrotu pieniędzy przed upływem miesiąca użytkowania i po przejechaniu 600 km

  • Leszek 2010-04-01 15:22:51

    Re: Rękojmia za wady MOTOCYKLU

    WITAM KUPIŁEM MOTOCYKL W STYCZNIU OGOLNIE TO BYŁA ZAMIANA Z DOPŁATA Z MOJEJ STRONY PRZYJECHAŁEM NA MIEJSCE TO MOTOCYKL BYŁ W SREDNIM STANIE ZABARDZO TEZ SIE NIE ZNAM ZEBY WSZYSTKIEGO SAM ZOBACZYC . OGOLNIE NIC SPRZEDAJAC NIE MOWIŁ ZE COS JEST NIE TAK Z MOTOREM I ZE MOWIŁ ZE JEST WSZYSTKO OK I W SEZONIE GO SPRZEDA ZA DUZO WIECEJ WIEC GO WZIOŁEM .pRZEZ DWA 2MC STAŁ W GARAZU W MARCU NA POCZATKU ODAŁEM GO DO DO MECHANIK I CO SIE OKAZAŁO MAM ZEPSUTA SKRZYNIE BIEGOW , RAMA BYŁA SPAWANA I MA DELIKTANE RYSKE CZYLI PEKNIECIE I ZEPSUTY ALTERANTOR , DZWONIŁEM DO SPRZEDAJACEGO TO POWIEDZAŁ W POŁOWIE MARCA TO POWIEDZAŁM IZE TRUDNO ZE WIDAŁEM CO KUPUJE I SIE ROZŁACZYŁ. JEST TERAZ JUZ KWIECIEN I CO JA MOGE W TEJ SPRAWIE ZROBIC ZEBY ODZYSKAC PIENIADZE ??


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 7
  • 4
  • 8
  • 2
  • 6
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Iwona

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za opinię, która napewno pomorze w rozwiązaniu problemu. Polecam
  • Irena

    ocena usługi:

    Profesjonalizm, szybkie uzyskanie porady, szczegółowa analiza problemu. Korzystam drugi raz z tej formy porad prawnych i jestem bardzo zadowolona. Szczerze polecam!Irena
  • Renata

    ocena usługi:

    Bardzo szybka, rzetelna porada. Miła obsługa. Dziękuję.
  • ewelina

    ocena usługi:

    Szybko .konkretnie i profesjonalnie !Dziękuję bardzo :-)
  • Bogda

    ocena usługi:

    Otrzymałam w pełni zadowalającą mnie opinię prawną. Dziękuję.
  • anna

    ocena usługi:

    Szybka, rzeczowa, konkretna. Polecam.
  • Agata

    ocena usługi:

  • Barbara

    ocena usługi:

    Po raz drugi korzystam z usługi prawnej i jestem zadowolona świetny kontakt co do pytań dodatkowych natychmiastowe odpowiedzi.Pozdrawiam i dziękuję.
  • Emilia

    ocena usługi:

    Opinia wyczerpuje w całości zapytanie.
  • dbo

    ocena usługi:

    Usługa profesjonalna.
  • SYLWIA

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję, za szybkie wydanie opinii i to bez wychodzenia z domu. POLECAM :)
  • Helena

    ocena usługi:

    Pełny profesjonalizm , powołanie się na przepisy , analiza przedstawionego zagadnienia, konkretna rzetelna informacja odniesiona do zadanych pytań . Trochę czekanie na odpowiedz się dłuży , ale warto . H.S
  • Piotr

    ocena usługi:

    Na pewno skorzystam w przyszłości gdybym znów miał pytanie wymagające nieskomplikowanej i szybkiej porady prawnej
  • Wiesław

    ocena usługi:

  • Alicja

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za pomoc. Opinia prawna konkretna i wyczerpująca.
  • ema

    ocena usługi:

    Opinia rzetelna i wyczerpujaca. Dziękuje za pomoc.
  • andzia

    ocena usługi:

    polecam wszystkim, którzy potrzebują pomocy prawnej, serdecznie dziękuję


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane