Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Karmelickiej 66, kod poczt. 31-128, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Wymontowanie licznika przez zakład energetyczny

Pytanie: Czy jakieś prawo chroni nas przed pochopnym działaniem Zakładów Energetycznych? Zalegałem ok. 6 tygodni z płatnością za prąd w kwocie 171 PLN. Odsetki od przeterminowanej płatności wynoszą ok. 2 PLN. Dostałem monit z Zakładu Energetycznego i zaraz zapłaciłem za rok z góry, aby nie mieć problemów z comiesięcznymi płatnościami. Po trzech dniach przyszli Panowie z Zakładu i wymontowali mi licznik! Najśmieszniejsze jest to, że dwa dni 3 dni wcześniej przelałem im pieniążki za rok z góry. Chciałbym zapytać czy są jakieś ustawy, które bronią konsumenta przed tak pochopnymi działaniami monopolisty? Proszę o odniesienie się również do prawa UE, do której wszak chyba należymy. Dodam, że wszystkie poprzednie lata nie zalegałem z płatnościami i wszystko raczej regulował z góry za cały rok, aby sobie nie robić problemów. To pewnie nie ma znaczenia ale przez ostatnie 3 tyg. byłem poza domem.

Odpowiedź specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:

Odbiorca energii elektrycznej obowiązany jest do terminowego regulowania należności za energię elektryczną.

Polskie prawo energetyczne zawiera regulacje chroniące konsumenta przed natychmiastowym wstrzymaniem dostaw energii stanowiąc, iż przed tą czynnością powinien zostać konsumentowi wyznaczony dodatkowy termin do zapłaty.

Zgodnie z prawem energetycznym, przedsiębiorstwo energetyczne może wstrzymać dostarczanie energii elektrycznej w przypadku, gdy odbiorca zwleka z zapłatą za pobraną energię elektryczną co najmniej miesiąc po upływie terminu płatności, pomimo uprzedniego powiadomienia na piśmie o zamiarze wypowiedzenia umowy i wyznaczenia dodatkowego, dwutygodniowego terminu do zapłaty zaległych i bieżących należności. Przedsiębiorstwo energetyczne jest obowiązane do bezzwłocznego wznowienia dostarczania energii elektrycznej, jeżeli ustaną przyczyny uzasadniające wstrzymanie ich dostarczania. Regulacje zawarte w ustawie Prawo energetyczne implementują unijne dyrektywy.

Umowa z zakładem energetycznym powinna określać odpowiedzialność stron za niedotrzymanie warunków umowy, jak również postanowienia określające sposób postępowania w razie utraty przez odbiorcę możliwości wywiązywania się z obowiązku zapłaty za dostarczoną energię.

Jeżeli więc zapłacił Pan należności w terminie wyznaczonym w powiadomieniu (w przypadku zapłaty bezgotówkowej datą zapłaty będzie data wpływu środków pieniężnych na rachunek zakładu), zakład energetyczny nie miał prawa wstrzymywać dostarczania energii elektrycznej.

W przedstawionej sytuacji należy powiadomić zakład energetyczny o fakcie zapłaty oraz złożyć reklamację do zakładu energetycznego, w której zostanie opisana cała sprawa.

Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

Zobacz także:

 

Komentarze: Wymontowanie licznika przez zakład energetyczny

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Karmelickiej 66. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 0
  • 1
  • 6
  • 3
  • 4
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Ela C.

    ocena usługi:

    Bardzo dziekuje, rzeczowa, dokladna i wyczerpujaca odpowiedz. Tak trzymać ! Inne firmy prawnicze nie udzielaja tak wyczerpujacych odpowiedzi ( a korzystałam z innych równierz ).Konkurencja daleko w tyle !!! Jak najbardziej polecam !
  • Mada

    ocena usługi:

    Jestem zadowolony z przedstawionej opinii , polecam profesjonalizm do przedstawienia realnej sytuacji prawnej
  • Marek

    ocena usługi:

    Szybko i profesjonalnie.Jestem bardzo zadowolony
  • Aleksander

    ocena usługi:

    Opinia przygotowana, szybko i jest wyczerpująca. Otrzymałem więcej informacji niż od adwokata przez pól roku. Polecam i zapewne jeszcze nie raz skorzystam. Aleksander
  • Marian

    ocena usługi:

    Szybko i profesjonalna opinia, polecam Marian
  • ss

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona z wykonanej usługi.Opinia przedstawiona w sposób czytelny i rzetelny. Polecam korzystanie z e-prawnik.pl
  • Bogusław

    ocena usługi:

  • Elżbieta

    ocena usługi:

    Opinię sporządzony szybko i profesjonalnie. Bardzo dobry kontakt z biurem. Jestem zadowolona z wykonanej usługi. E 2912
  • Marcin

    ocena usługi:

    Bardzo profesjonalne podejście do zapytania klienta. Opinia przedstawiona w sposób czytelny i rzeczowy, poparta przepisami prawnymi. Jestem w pełni zadowolony z tej usługi. Polecam!
  • Bożena G.

    ocena usługi:

    Rzetelna opinia prawna przedstawiona w sposób czytelny i zrozumiały.Polecam wszystkim korzystanie z e-prawnika.
  • Artur

    ocena usługi:

    Szybko, profesjonalnie, polecam !
  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Kolejny już raz skorzystałam z usług e-prawnik.pl i z całą pewnością niejednokrotnie jeszcze skorzystam. Jak zawsze rzeczowe i wyczerpujące potraktowanie tematu, w podsumowaniu cenne wskazówki i wnioski. Dziękuję i polecam.
  • natalia

    ocena usługi:

    Bardzo szybka i sprawna ocena, bardzo mi pomogła. Dziękuję
  • okael

    ocena usługi:

    Logistycznie i merytorycznie - b. profesjonalnie Będę korzystał z opinii e-prawnik.pl Polecam innym potrzebującym rzetelnej porady prawnej Wiesław S.
  • Antoni

    ocena usługi:

    Jestem zadowolony z pracy biura i profesjonalności .W przyszłości będę też z niego korzystał. Antoni
  • Dorota

    ocena usługi:

    Bardzo szybki i sprawny kontakt.Opinia rzetelna i profesjonalna.Polecam.
  • koniczynka

    ocena usługi:

    Bardzo dobra, rzetelna opinia prawna poparta przepisami prawnymi. Szczerze polecam ten portal. Bardzo dziękuję .

Porady prawne

  • Brak instrukcji obsługi licznika energii

    Mam pytanie dotyczące licznika energii elektrycznej zamontowanego w moim mieszkaniu. Czy zakład energetyczny może mnie oskarżać o działanie polem magnetycznym na licznik, (...)

  • Odcięcie prądu

    Jeśli ktoś bezprawnie zajmuje lokal to czy można mu odciąć prąd i wodę?

  • Budowa przyłącza energetycznego

    Kto jest inwestorem przyłącza elektroenergetycznego w myśl przepisów, czy właściciel do którego jest prowadzone przyłącze, czy też zakład energetyczny - wykonawca (...)

  • Kontrola działania licznika energii elektrycznej

    Złożyłam reklamację rachunku za zużytą energię elektryczną, który uważam za zawyżony. W odpowiedzi elektrownia dokonała sprawdzenia poprawności działania licznika, (...)

  • Ustalenie dłużnika zobowiązanego

    Z uwagi na spory sąsiedzkie podejrzewam, że sąsiad dopuścił się uszkodzenia mojego licznika elektrycznego znajdującego się na klatce schodowej, pracownicy Zakładu (...)

Śledź najnowsze informacje


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane