Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Karmelickiej 66, kod poczt. 31-128, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Wymontowanie licznika przez zakład energetyczny

Pytanie: Czy jakieś prawo chroni nas przed pochopnym działaniem Zakładów Energetycznych? Zalegałem ok. 6 tygodni z płatnością za prąd w kwocie 171 PLN. Odsetki od przeterminowanej płatności wynoszą ok. 2 PLN. Dostałem monit z Zakładu Energetycznego i zaraz zapłaciłem za rok z góry, aby nie mieć problemów z comiesięcznymi płatnościami. Po trzech dniach przyszli Panowie z Zakładu i wymontowali mi licznik! Najśmieszniejsze jest to, że dwa dni 3 dni wcześniej przelałem im pieniążki za rok z góry. Chciałbym zapytać czy są jakieś ustawy, które bronią konsumenta przed tak pochopnymi działaniami monopolisty? Proszę o odniesienie się również do prawa UE, do której wszak chyba należymy. Dodam, że wszystkie poprzednie lata nie zalegałem z płatnościami i wszystko raczej regulował z góry za cały rok, aby sobie nie robić problemów. To pewnie nie ma znaczenia ale przez ostatnie 3 tyg. byłem poza domem.

Odpowiedź specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:

Odbiorca energii elektrycznej obowiązany jest do terminowego regulowania należności za energię elektryczną.

Polskie prawo energetyczne zawiera regulacje chroniące konsumenta przed natychmiastowym wstrzymaniem dostaw energii stanowiąc, iż przed tą czynnością powinien zostać konsumentowi wyznaczony dodatkowy termin do zapłaty.

Zgodnie z prawem energetycznym, przedsiębiorstwo energetyczne może wstrzymać dostarczanie energii elektrycznej w przypadku, gdy odbiorca zwleka z zapłatą za pobraną energię elektryczną co najmniej miesiąc po upływie terminu płatności, pomimo uprzedniego powiadomienia na piśmie o zamiarze wypowiedzenia umowy i wyznaczenia dodatkowego, dwutygodniowego terminu do zapłaty zaległych i bieżących należności. Przedsiębiorstwo energetyczne jest obowiązane do bezzwłocznego wznowienia dostarczania energii elektrycznej, jeżeli ustaną przyczyny uzasadniające wstrzymanie ich dostarczania. Regulacje zawarte w ustawie Prawo energetyczne implementują unijne dyrektywy.

Umowa z zakładem energetycznym powinna określać odpowiedzialność stron za niedotrzymanie warunków umowy, jak również postanowienia określające sposób postępowania w razie utraty przez odbiorcę możliwości wywiązywania się z obowiązku zapłaty za dostarczoną energię.

Jeżeli więc zapłacił Pan należności w terminie wyznaczonym w powiadomieniu (w przypadku zapłaty bezgotówkowej datą zapłaty będzie data wpływu środków pieniężnych na rachunek zakładu), zakład energetyczny nie miał prawa wstrzymywać dostarczania energii elektrycznej.

W przedstawionej sytuacji należy powiadomić zakład energetyczny o fakcie zapłaty oraz złożyć reklamację do zakładu energetycznego, w której zostanie opisana cała sprawa.

Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

Zobacz także:

 

Komentarze: Wymontowanie licznika przez zakład energetyczny

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Karmelickiej 66. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 0
  • 4
  • 4
  • 1
  • 7
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Izabela

    ocena usługi:

    Witam profesjonalna szybka rzetelna porada polecam życzę powodzenia zespołowi e-prawnik.pl Izabela
  • Ewa

    ocena usługi:

    Bardzo fachowa,wyczerpująca i przystępnie napisana opinia . Polecam!
  • Emilia

    ocena usługi:

    Dziękuję bardzo za wyczerpującą i konkretną poradę, która upewniła mnie w moich racjach dotyczących odsetek ustawowych od przeterminowanego czynszu. Wasza opinia jest mi bardzo pomocna w argumentacji z pracownikiem administracji. Na pewno skorzystam z dalszej pomocy. Pozdrawiam, z wyrazami szacunku..
  • Nina

    ocena usługi:

    Opinia została sporzadzona profesjonalnie i w terminie. Cena przystępna w stosunku do jakości. Polecam. Nina Kania
  • elwira11

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuje za profesjonalna opinie, fachowa kancelaria, na pełno skorzystam jeszcze nie raz. Z wyrazami szacunku Elwira S.
  • JOZEF MOSKAL

    ocena usługi:

  • hokagena

    ocena usługi:

    Chciałabym podziękować za otrzymane opinie ,porady i wnioski do sądu w sprawie zasiłku macierzyńskiego mojej córki. Sprawę po roku dzięki Waszej pomocy wygraliśmy. ZUS wypłacił córce wszystkie zaległe świadczenia i to z odsetkami . Jestem ogromne wdzięczna za pomoc i profesjonalne załatwienie sprawy. Jesteście wspaniali. Nie wiem gdzie mogę zamiescic moja opinie dlatego pisze w ten sposób
  • Aleksandra

    ocena usługi:

    Jestem pod dużym wrażeniem za udzielenie mi odpowiedzi. Opinia jest profesjonalna , rzeczowa i konkretna udzielona w spsób przejzysty i czytelny. Bardzo solidna Kancelaria, fachowa wiedza. Bardzo dziękuję Państwu za pomoc i szybką odpowiedź. Będę korzystala dalej z Panstwa usługi i polecala wszystkim Z wyrazami szacunku. A. Leszczyńska
  • Marcin

    ocena usługi:

    Dziękuję, opinia potwierdziła się w 100%
  • Marcin

    ocena usługi:

    Bardzo profesjonalne i pomocne opracowanie.
  • dorotastyczynska

    ocena usługi:

  • Władysław

    ocena usługi:

    Bardzo rozbudowana profesjonalna opinia. Więcej niż oczekiwałem. Polecam.
  • Izabela

    ocena usługi:

    Opinia okazała się bardzo przydatna.
  • Szumny Krzysztof

    ocena usługi:

    Bardzo solidna kancelaria . Fachowa wiedza , szybka obsługa. Polecam.
  • alutka123456

    ocena usługi:

  • Paweł Kazana

    ocena usługi:

    jestem po dużym wrażeniem za udzielenie mi odpowiedzi na zadanie pytanie. 14 stron pisma rozwiało moje wszelkie wątpliowsci i teraz jestem spokojniejszy i na pewno skorzystam nastepnym razem z Panstwa porady bo warto. Polecam wszytskim
  • Jadwiga

    ocena usługi:

    Szybko i profesjonalnie. Wyrazy szacunku

Porady prawne

  • Brak instrukcji obsługi licznika energii

    Mam pytanie dotyczące licznika energii elektrycznej zamontowanego w moim mieszkaniu. Czy zakład energetyczny może mnie oskarżać o działanie polem magnetycznym na licznik, (...)

  • Odcięcie prądu

    Jeśli ktoś bezprawnie zajmuje lokal to czy można mu odciąć prąd i wodę?

  • Budowa przyłącza energetycznego

    Kto jest inwestorem przyłącza elektroenergetycznego w myśl przepisów, czy właściciel do którego jest prowadzone przyłącze, czy też zakład energetyczny - wykonawca (...)

  • Kontrola działania licznika energii elektrycznej

    Złożyłam reklamację rachunku za zużytą energię elektryczną, który uważam za zawyżony. W odpowiedzi elektrownia dokonała sprawdzenia poprawności działania licznika, (...)

  • Ustalenie dłużnika zobowiązanego

    Z uwagi na spory sąsiedzkie podejrzewam, że sąsiad dopuścił się uszkodzenia mojego licznika elektrycznego znajdującego się na klatce schodowej, pracownicy Zakładu (...)


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane