Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


Powody odmowy wypłaty odszkodowania z OC

Zobacz także:

Pytanie: Niedawno przydarzył mi się przykry wypadek w drodze na ferie zimowe. Na parkingu na zaparkowany mój samochód najechał TIR. Sprawa dość prosta, sprawca znany. Natychmiast spisaliśmy stosowne oświadzczenia. On winę całą wziął na siebie. Spisałam wszystkie jego dane łącznie z nr paszportu, prawa jazdy, nazwy firmy, a nawet pośrednika ubezpieczeniowego, który sprzedawał mu polisę. Na miejscu wykonałam szereg zdjęć, aby nie było wątpliwości co do okoliczności zdarzenia. Policja nie chciała przyjechać, ponieważ nie było ofiar w ludziach. Problem zaczął się w momencie zgłoszenia szkody w PZU. Szkoda ta bowiem likwidowana jest z zielonej karty sprawcy (Litwin) wydanej jednak również przez PZU. PZU potwierdziło prawdziwość polisy, jednak uzależnia wypłatę odszkodowania od potwierdzenia okoliczności przez sprawcę. To trwa już jednak dość długo (ok. 4 tyg.). Listy wysyłane nie są odbierane przez sprawcę. Czy wobec takiej sytuacji PZU ma prawo opóźniać mi wypłatę odszkodowania? Przecież stosowne oświadczenia zostały podpisane na miejscu z wszystkimi danymi sprawcy oraz z dokumentacją zdjęciową. Na jakiej podstawie mogą poddawać to w wątpliwość?

Odpowiedź specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:

Zgodnie z § 25 Rozporzadzenia w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe z ruchem tych pojazdów, posiadacz lub kierujący pojazdem bądź też osoba zgłaszająca roszczenie powinni przedstawić zakładowi ubezpieczeń posiadane dowody dotyczące wypadku i ułatwić zakładowi ubezpieczeń ustalenie okoliczności wypadku i rozmiaru szkód, jak również udzielić pomocy w dochodzeniu przez zakład ubezpieczeń roszczeń przeciwko sprawcy wypadku. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że dokonała Pani wszelkich koniecznych czynności, łącznie z potwierdzeniem okoliczności kolizji na piśmie od sprawcy szkody. W związku z tym, pisemne poświadczenie powinno wystarczać PZU do wyjaśnienia okoliczności i wypłaty szkody. Zakład ubezpieczeń wypłaca odszkodowanie w terminie 30 dni, licząc od dnia otrzymania zawiadomienia o wypadku, a jeżeli wyjaśnienie w powyższym terminie okoliczności koniecznych do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń lub wysokości odszkodowania okazało się niemożliwe, odszkodowanie wypłaca się w terminie 14 dni od wyjaśnienia tych okoliczności. Termin 30 dni jeszcze nie upłynął, lecz w razie zwłoki z wypłata odszkodowania sprawę nalezy wniseś do sądu - przeciwko PZU. Mozna także sprawę zgłosić do Rzecznika Ubezpieczonych. Adres Biura Rzecznika Ubezpieczonych: 02-002 Warszawa ul. Nowogrodzka 62B/22 tel.: (48) (22) 622-48-56 fax: (48) (22) 622-52-60

Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

 

Komentarze: Powody odmowy wypłaty odszkodowania z OC

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuje i polecam w 100% Profesjonalne i rzetelne podejście do sprawy oraz wyczerpujące odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania.Jeszcze raz bardzo dziękuję
  • Wiesława

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująca opinia. Jestem bardzo zadowolona z pomocy. Dziękuję.
  • Daniel

    ocena usługi:

  • TT

    ocena usługi:

  • Cz. D

    ocena usługi:

  • Adiemi

    ocena usługi:

    wyczerpująca opinia , podparta ustawami, możliwość zadania pytań dodatkowych i wszystko bez wychodzenia z domu. Serdecznie polecam
  • Wojciech

    ocena usługi:

  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Niezwykle rzetelna pomoc. Wnikliwie rozpatrzona sprawa i wyczerpująca odpowiedź. Jestem bardzo zadowolona i z pewnością będę częściej zasięgać tak fachowych porad.
  • JS

    ocena usługi:

    Terminowo, jasno.
  • Artur

    ocena usługi:

  • Iwona

    ocena usługi:

  • Anna

    ocena usługi:

    Dostałam niezwykle rzetelną , popartą paragrafami, ustawami, informację, bardzo dziękuję!
  • Dorota G.

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująco i profesjonalnie. Dziękuję i z pewnością będę polecać.
  • Michał K.

    ocena usługi:

    Szybka wycena, fachowa porada podparta paragrafami, dziękuję za pomoc i gorąco polecam.
  • Mariusz

    ocena usługi:

  • edek

    ocena usługi:

    Bardzo dobrze.
  • Janina

    ocena usługi:

    Opinia bardzo jasno przedstawiona. Odpowiedzi na pytania wyczerpujące i zrozumiałe. Wzory wniosków do sądu również dołączone. Bardzo polecam tę formę pomocy.


Tagi



Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane