Polski Bon Turystyczny – trwa rejestracja podmiotów turystycznych przez PUE ZUS

Od 25 lipca ZUS na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS udostępnił przedsiębiorcom turystycznym i organizacjom pożytku publicznego możliwość zgłoszenia udziału w programie Polski Bon Turystyczny. Aktualnie ponad 4,6 tys. podmiotów turystycznych złożyło przez PUE ZUS oświadczenia wymagane w celu wpisania ich na listę uprawnionych do przyjmowania płatności za pomocą bonu.

Jak się zgłosić?

Za pośrednictwem PUE ZUS przedsiębiorcy turystyczni i organizacje pożytku publicznego mogą złożyć „Oświadczenie przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego w celu przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny”(PBT). Po złożeniu tego oświadczenia, Polska Organizacja Turystyczna wpisze podmiot na listę podmiotów turystycznych uprawnionych do przyjmowania płatności za pomocą bonu.

Oświadczenie PBT można przekazać wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem PUE ZUS. Oświadczenie jest dostępne w roli [Ogólny], w menu bocznym, w zakładce [Podmiot turystyczny].

Manager podmiotu turystycznego na PUE ZUS

Osoba, która złoży oświadczenie, zostaje managerem podmiotu turystycznego na PUE ZUS. W roli [Ogólny], w zakładce [Podmiot Turystyczny] [Lista podmiotów turystycznych] manager może dodać kolejnych managerów do obsługi podmiotu turystycznego.

Aktualnie manager ma również możliwość:

  • zmiany danych podmiotu turystycznego,
  • złożenia rezygnacji z udziału w programie,
  • ponownej rejestracji podmiotu turystycznego po rezygnacji,
  • dodania lub usunięcia recepcjonisty czyli osoby obsługującej płatności bonem.

Osoba, która ma pełnić rolę managera lub recepcjonisty, musi mieć swój profil na PUE ZUS.

Aktualnie na PUE ZUS zarejestrowanych zostało ponad 4,6 tys. menadżerów i ponad 500 recepcjonistów.

Opłacanie usług hotelarskich i imprez turystycznych za pomocą bonu będzie możliwe od 1 sierpnia.

Z 31 lipca na 1 sierpnia ZUS udostępni osobom uprawnionym do bonu możliwość jego aktywacji na PUE ZUS. Aby aktywować bon, trzeba mieć profil na PUE ZUS. 

Infolinia

W przypadku pytań o bon turystyczny, ZUS zachęca do kontaktu ze specjalną całodobową infolinią dotyczącą Polskiego Bonu Turystycznego pod numerem telefonu 22 11 22 111.

Infolinia ruszyła 24 lipca. W ciągu 6 dni konsultanci obsłużyli 13,5 tys. połączeń oraz prawie tysiąc maili przesyłanych na adres e-mail bon@zus.pl. Z porad korzystają zarówno osoby uprawnione do bonu, jak i podmioty turystyczne, które będę przyjmowały płatność bonem. Rozmowa trwa średnio 4 minuty, a czas oczekiwania na nią to tylko 5 sekund. Infolinia działa całą dobę, ale najwięcej osób korzysta z niej od godz. 8 do 14.


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika