Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


Bank nie wpuścił do toalety. Teraz płaci

www.sxc.hu/merala
(fot. www.sxc.hu/merala)

Otwarcie toalety dla wszystkich klientów, przeprosiny i kilkutysięczne odszkodowanie wywalczył 85-latek z Warszawy.

Sprawa toczy się od roku. Mężczyzna zarzuca dwóm bankom naruszenie jego dóbr osobistych w związku z nieudostępnieniem klientom toalet.

W październiku 2009 Józef Głuchowski korzystał z usług banków na pl. Bankowym w Warszawie. Chodzi o oddziały PKO BP i Pekao SA mających siedzibę w Błękitnym Wieżowcu.

Gdy mężczyzna poprosił o udostępnienie toalety, odmówiono mu, uzasadniając, że publicznej toalety w banku nie ma.

- Po długim czasie i wielu prośbach, a także stanowczych żądaniach został wpuszczony do toalety, która jednak nie posiadała dostępu do światła naturalnego ani sztucznego – czytamy na stronie Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka.

Na początku zeszłego roku 85-latek zdecydował się wytoczyć powództwo przeciwko bankom o naruszenie dóbr osobistych. Głuchowski zażądał przeprosin i 15 tys. zł zadośćuczynienia za straty moralne.

PKO BP zgodził się na ugodę i zobowiązał do przeprosin na piśmie, wypłacenia zadośćuczynienia (7,7 tys. zł) oraz udostępnienia toalety klientom swojego oddziału.

- Naszym zdaniem sprawa pana Głuchowskiego jest precedensowa w kontekście warunków jakie powinny spełniać budynki użyteczności publicznej – mówi Katarzyna Wiśniewska, prawniczka HFPC, która obserwowała proces.

Drugi pozwany bank - Pekao SA - od którego Głuchowski także żąda 7,5 tys. zł, chce oddalenia pozwu.

Dariusz Madejski, e-prawnik.pl

  • Podziel się:

 

Komentarze: Bank nie wpuścił do toalety. Teraz płaci

  • pracownik banku 2012-02-25 23:19:39

    Re: Bank nie wpuścił do toalety. Teraz płaci

    W większości banków nie ma toalet dla klientów. Ja sama w jednym pracuję i nie wyobrażam sobie wpuszczania klientów na zaplecze i pozwalania na korzystanie z ubikacji pracowniczej. Zwłaszcza, że sprzątaczka przychodzi raz dziennie przed otwarciem placówki. Dodatkowo wpuszczenie takiej osoby wiąże się dla nas - pracowników ze złamaniem procedury bezpieczeństwa. Toaleta znajduje się na zapleczu. Na tym samym zapleczu znajduje się sejf. W oddziale nie ma ochroniarza(mały oddział, jest tylko monitoring) i dlatego nie wpuszczamy. A jeśli pociecha klientów pilnie musi siusiokupkę zrobić to wpuszczamy samą pociechę. Zaprowadzamy do wc i odprowadzamy do rodzica. Wielu klientów się awanturowało z tego powodu. A my nie możemy i już. Ale zgadzam się, toaleta powinna znaleźć się w każdym oddziale. Ale tylko dla klientów a nie dla wszystkich w tym dla żuli.

  • jasama 2012-02-23 12:09:21

    Re: Bank nie wpuścił do toalety. Teraz płaci

    Jestem w szoku.Byłam kiedys z dzieckiem w banku BZWBK i zapytałam panią czy jest gdzieś toaleta,bo mały bardzo pilnie musi do niej iść.Pani stwierdziła,ze niema ogołnodostępnych ale zawsze możemy wejsc do słuzbowych i zaprowadził nas ochroniarz ktory ulotnił się aby nam nie rpzeszkadzac i nie stresowac dziecka..Wtedy myślałam,ze to normalna sprawa ale widzę,ze to jednak bardzo miło z ich stronyz e takie podejscie mieli..


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Anna

    ocena usługi:

    Dostałam niezwykle rzetelną , popartą paragrafami, ustawami, informację, bardzo dziękuję!
  • Dorota G.

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująco i profesjonalnie. Dziękuję i z pewnością będę polecać.
  • Michał K.

    ocena usługi:

    Szybka wycena, fachowa porada podparta paragrafami, dziękuję za pomoc i gorąco polecam.
  • Mariusz

    ocena usługi:

  • edek

    ocena usługi:

    Bardzo dobrze.
  • Janina

    ocena usługi:

    Opinia bardzo jasno przedstawiona. Odpowiedzi na pytania wyczerpujące i zrozumiałe. Wzory wniosków do sądu również dołączone. Bardzo polecam tę formę pomocy.
  • Jacek Trzciołek

    ocena usługi:

    Pomoc szybka i konkretna.
  • Alicja

    ocena usługi:

    Dziękuję bardzo jestem zadowolona z pomocy prawnej.Polecam innym korzystanie z fachowej porady.
  • Halina W.

    ocena usługi:

    Bardzo rzetelna i wszechstronna analiza sytuacji. Bardzo dziękuję.
  • Sebastian T

    ocena usługi:

  • Paweł

    ocena usługi:

  • Jola z Norwegii

    ocena usługi:

    Odpowiedz rzetelna,poparta paragrafami. Obszerne wyjaśnienie tematu.Polecam z całego serca i pozdrawiam.
  • Lidia

    ocena usługi:

    Opinia prawna konkretna, rzeczowa i napisana językiem zrozumiałym dla każdego. Wyczerpująca odpowiedź na moje pytania i wątpliwości.
  • zbigniew

    ocena usługi:

    Tanio ,szybko i w języku zrozumiałym dla laika , polecam .
  • Jan Mossakowski

    ocena usługi:

    miła i fachowa usługa profesjonalne podejście do zadanych pytań
  • DANUTA

    ocena usługi:

    Pomoc jaką uzyskałam była dla mnie przede wszystkim rzetelna i prawdziwa. Odpowiedzi na moje zapytanie szukałam w internecie, gdzie każdy wypowiadał się różnie, nie jednoznacznie. Dobrze, że trafiłam tutaj i otrzymałam fachową opinię. Na pewno polecam innym skorzystania z pomocy prawniczej !!
  • Tworska Ewa

    ocena usługi:

    Pomoc prawna była rzetelna , wyczerpująca, bez niezrozumiałych dla przeciętnego obywatela zawiłości językowo - prawnych . Swietna opcja : negocjowanie ceny, ponieważ większości nie stać na wysokie opłaty, a przecież też muszą niejednokrotnie korzystać z pomocy Prawników . Polecam




Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane