Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


Burmistrz nie może ignorować e-maili

www.sxc.hu/elessar_x
(fot. www.sxc.hu/elessar_x)

Pytania wysłane do niego drogą elektroniczną nie mogą pozostać bez odpowiedzi – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach.

Sprawa dotyczyła mieszkanki, która zwróciła się do burmistrza o udzielenie informacji publicznej dotyczącej ilości remontów wykonywanych w budynkach Urzędu Miasta. Chciała ona poznać również koszt remontów oraz dowiedzieć się, jaka firma je wykonała. Pytanie zostało wysłane na adres mailowy urzędu.

Odpowiedź z urzędu jednak nie przychodziła, więc mieszkanka złożyła skargę na bezczynność burmistrza miasta do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach.

Dopiero wtedy burmistrz przyznał, że istotnie skarżąca wystąpiła drogą elektroniczną o udzielenie informacji publicznej wysyłając swój wniosek na skrzynkę e-mail. Zaznaczył jednak, że nie skorzystała przy tym z wzoru wniosku, jaki gmina opracowała dla osób chcących uzyskać informacje publiczne.

Burmistrz podkreślał również, że skarżąca zawarła swój wniosek na niewłaściwej stronie internetowej oraz bez zachowania formy obowiązującej w urzędzie. Dlatego według burmistrza nikt nie wiedział o zapytaniu mieszkanki.

W odpowiedzi skarżąca wskazała, że burmistrz zobowiązany był udostępnić jej żądane informacje niezależnie od formy w jakiej złożyła swój wniosek. Ponadto podała, że adres mailowy jest jedynym adresem internetowym, jaki jest udostępniony na stronie internetowej urzędu miasta i jest on umieszczany na oficjalnych pismach wysyłanych przez ten urząd.

Sąd stanął po stronie mieszkanki

Sędziowie uznali, że nie można uzależniać możliwości udzielenia informacji publicznej od złożenia wniosku w odpowiedniej formie.

- Oczywiście dla ułatwienia wnioskodawcom możliwości składania wniosków organ może opracować pewne formularze, lecz samo już udzielenie informacji nie może zostać uzależnione od tego, czy na takim formularzu wniosek zostanie złożony czy też nie – czytamy w uzasadnieniu wyroku.

Sąd zobowiązał ponadto burmistrza do podjęcia odpowiedniego działania. Mając na uwadze dołączone do skargi potwierdzenie nadania korespondencji drogą mailową urząd musi odpowiedzieć na pytanie mieszkanki.

sygn. IV SAB/Gl 36/11 - Wyrok WSA w Gliwicach

Dariusz Madejski, e-prawnik.pl

  • Podziel się:

 

Komentarze: Burmistrz nie może ignorować e-maili

  • Janusz Hrakało-Ho 2011-09-12 22:28:47

    Re: Burmistrz nie może ignorować e-maili

    To choroba wielu gmin - AROGANCJA WŁADZY. W mojej gminie /Bardo Śląskie/ niemal wszystko jest tajne, a szczególnie projekty uchwał i wszelkiego typu dokumentacje finansowo-gospodarcze , ba - nawet informacja o mających się odbyć posiedzeniach komisji Rady Miejskiej nie zawsze są podawane do informacji, a często "na ostatnią chwilę", bo w przeddzień. Do kuriozum zaliczam wypraszanie mieszkańców z obrad, co też się zdarzało {nie z powodu utajnienia} Czy to się poprawi i kiedy? Straciłem nadzieję. O nieprofesjonalizmie instytucji szczebla rządowego w tym miejscu nie będę pisał, choć mam tego liczne dowody.


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Dariusz

    ocena usługi:

  • Danuta

    ocena usługi:

    Polecam!
  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Szybko, fachowo i za rozsądną cenę. Polecam
  • zofia-ewa

    ocena usługi:

    Dziękuję bardzo.Jestem zadowolona z usługi. Odpowiedź bardzo wyczerpująca. Na pewno będę korzystać często/jeżeli zajdzie taka potrzeba.
  • Sylwka

    ocena usługi:

    Profesjonalna, zrozumiała opinia
  • Magdalena

    ocena usługi:

    Godne polecenia.
  • Dorota

    ocena usługi:

  • HONKI

    ocena usługi:

    Usługa znakomita.
  • Arkadiusz

    ocena usługi:

    Jak zawsze PROFESJONALNIE !
  • Mariusz

    ocena usługi:

  • Robert

    ocena usługi:

  • Mariusz Wierzchowski

    ocena usługi:

    Moje pierwsza porada i jestem pod wrażeniem !!! Uzyskałem mega wyczerpującą informację za rozsądne pieniądze. Od tej pory będę stałym klientem e-prawnik.pl
  • Katarzyna

    ocena usługi:

  • Katarzyna

    ocena usługi:

  • Katarzyna

    ocena usługi:

  • Kazimiera

    ocena usługi:

    bardzo dziękuję za wyczerpującą opartą na konkretnych przepisach opinię, porada prawna mnie zadowala, zdecydowanie polecam . 31.01.2018r
  • Adam Skorupski

    ocena usługi:

    Bardzo konkretna, rzeczowa opinia z przywołaniem dokładnych podstaw prawnych dla poleconych przez prawnika działań. Zdecydowanie polecam. Konkret bez naciągania na koszty.




Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane