Prawo cywilne: Ochrona konsumenta - Artykuły (strona: 10)

Biura informacji gospodarczej - sposób na nierzetelnych kontrahentów

12.7.2007

Jeśli Twój kontrahent okazał się być nierzetelny możesz ustrzec innych na przyszłość - możesz skorzystać z usług biura informacji gospodarczej, zajmującego się udostępnianiem takich właśnie informacji. Udostępnianie informacji gospodarczej polega na przekazywaniu przez przedsiębiorcę (...)

Jakość w prawie unijnym

20.3.2006

W sprawach jakości największe znaczenie wśród aktów pr. UE mają dyrektywy, które można podzielić na 2 grupy: dyrektywy starego podejścia oraz dyrektywy nowego podejścia - wydawane od 1985 r. W UE obszar obowiązkowy (regulowany) oparty jest o dyrektywy nowego podejścia, których celem jest (...)

Jak reklamować usługi telekomunikacyjne według nowych zasad?

4.2.2005

Od dzisiaj, to jest od 18 listopada 2004 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury dotyczące trybu postępowania reklamacyjnego usług telekomunikacyjnych. Rozporządzenie określa również czego może dotyczyć reklamacja oraz warunki formalne jakim powinna odpowiadać. Co możesz (...)

Co daje paragon?

0.0.0

Ministerstwo Finansów zachęca do brania paragonów. Ułatwią nam one zgłoszenie reklamacji, porównanie cen i sprawdzenie, czy transakcja została prawidłowo rozliczona. Paragon to większe bezpieczeństwo klienta i dowód uczciwości przedsiębiorcy szanującego zasady (...)

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika