Forum prawne

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

reklamacja obuwia

W dniu 18.08.09 kupiłam klapki,wierzch-typu japonki, za 150zł,w jednym ze sklepów w Przemyślu (nie wiem czy mogę podać nazwę sklepu).Następnego dnia podczas chodzenia poodklejały się wkładki, co było dość uciążliwe, ponieważ "rolowały"się pod palcami.WYKOŃCZENIE OBUWIA POD WKŁADKAMI RÓWNIEŻ ZACZĘŁO SIĘ ODKLEJAĆ od podeszwy.
W dniu 20.08.09 zaniosłam buty do reklamacji. Jakie było moje zdziwienie pomieszane ze złością gdy po upływie 14 dni -03.09.09 poszłam po odbiór obuwia gdzie stwierdziłam naprawiony jeden but, drugi pozostał jak przed reklamacją.
Nie chciałam przyjąć obuwia, pani w sklepie powiedziała, że muszę podpisać odbiór co uczyniłam jednocześnie zgłosiłam ponownie do reklamacji żądając zwrotu gotówki. Nie chcę mieć do czynienia z firmą, której brakuje wyobrazni,naprawiając jeden but, jakby gra na zwłokę, klapki potrzebne mi były na upał, na zimę kupuję kozaki.
Dzisiaj tj. 25.09.09. poszłam do sklepu , pani stwierdziła, że nagrywała się na telefon 2x, być może- nie odsłufallusę wiadomości, po pierwszej reklamacji dodzwoniła się bez problemu. But drugi został naprawiony, nie odebrałam obuwia ,teraz nie są mi potrzebne prawdę mówiąc. Proszę o radę , nie wiem co mogę w tej sytuacji zrobić, jakie mam możliwości. Jak to się przedstawia od strony prawnej . Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

2009.9.27 21:3:50

Odpowiedzi w temacie: reklamacja obuwia (16)

2 pazdziernika 2009 r, kupiłam czółenka damskie (WOJAS).Po dwóch tygodniach buty kompletnie sie rozkleiły, 17 pazdziernika oddałam je do reklamacji (ekspedientka napisała w reklamacji ,że żądam naprawy lub nowych butów).Ponieważ czekałam 3 tygodnie i nie otzrymałam żadnej informacji - napisałam do firmy , że żądam zwrotu gotówki uzasadniając, że relkamacja zbyt długo trwa i butów nie mogłam użytkować w czasie dla nich przewidzianych.
Odpowiedzi od firmy nie otzrymałam , natomiast sklep poinformował mnie , że buty są do odebrania .18 listopada pojechałam po buty - okazało się .ze buty sa sklejone niestarannie i widoczny jest biały klej ( zwróciła mi uwagę sama sklepowa ) - powtórnie je reklamowałam( żądałam zwrotu pieniędzy ze względu na długi termin relkamacji 21 dni i nie staranne sklejenie).
Po 10 dniach buty wróciły - 27listopada powtórnie je reklamowałam .
10 grudnia - buty znów trafiły do sklepu .Co mam robić ? - buty w dalszym ciagu nie spełniaja moich oczekiwań , a jednocześnie nie wykorzystane były w sezonie dla nich przeznaczonym( są to buty jesienne - służyły mi niecałe 2 tygodnie.

2009.12.15 21:44:14

Art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie Kodeksu cywilnego stanowi, że jeżeli towar jest niezgodny z umową kupujący może domagać się nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy. Ponadto w dalszych postanowieniach przepisu przyznano kupującemu prawo do żądania obnozenia ceny lub odstapienia od umowy jezeli naprawa jest niemozliwa lub wymagałaby zbyt długiego czasu oraz gdy narażałaby kupującego na znaczne niedogodności. W Pani przypadku należałoby powołać się na art.8 ustawy i wykazać, że w tym momencie dlasza naprawa obuwia nie ma znaczenia, gdyż minął okres w którym mogła Pani użytkować obuwie i tym samym ma Pani prawo żądać od producenta obniżenia ceny lub może Pani oświadczyć, że odstępuje Pani od umowy.

2009.12.16 12:3:1

Witam
Chciałabym się dowiedzieć czy przemakające buty są już po9dstawą do złożenia reklamacji?

2010.5.24 8:41:56

Witam!
Kupiłam buty w jednej z sieci obuwniczych, 100km od miejsca zamieszkania. chciałam złożyć reklamacje na nie w innym sklepie tej sieci, która jest w moim mieści. Okazało się jednak, że nie mogę tak zrobić, muszę jechać do sklepu w którym je kupiła. Czy to jest zgodne z prawem?

2010.6.11 10:43:48

Jakiś czas temu zakupiłem buty firmy nike po pewnym czasie zaczeły się rozklejac, pojechałem zareklamowalem, kazano mi czekac na odpowiedz, dnia dzisiejszego zadzwoniono do mnie i poinformowano ze buty zostały naprawione na co nie wyrazilem zgody. Czy mam prawo nie przyjmowac butów?? i czy jest jakas mozliwosc na odzyskanie pieniędzy lub nowych butów??

2010.7.21 19:12:23

Witam
Mam taki problem niedwano kupiłam buty juz dwa razy składałam reklamację z powodu jednej i tej samej wady po raz drugi zostały one naprawione i znowu się popsuły i co teraz?Czy mogę liczyc na zwrot gotówki lub nową parę?z góry dziękuję za pomoc

2010.8.23 10:20:43

Witam
Mam taki problem składałam reklamację na zakupione buty niestety odrzucili ja twierdząc że to wina złego użytkowania jak ma się od tego odwołać?Z góry dziękuję za odpowiedzi


2010.9.15 10:52:20

Proszę o poradę. W dniu 1.06.2010r zakupiłem obuwie sportowe firmy Reebok. 08.10.2010r zareklamowałem wyżej wymienione buty z powodu rozwarstwienia się podeszwy oraz popękanie na czubkach w obu pół parach. Użytkowałem obuwie w miesiącach letnich a więc nie było ono narażone na przemoczenie. W dniu 14.10.2010r otrzymałem od sprzedawcy zwrot obuwia oraz opinię rzeczoznawcy Polskiej Izby Przemysłu Skórzanego , iż " stwierdzono w obu pół parach naturalne zużycie i starcie podeszwy. Ponadto w wyniku intensywnego mycia obuwia w zbyt ciepłej wodzie doszło do odparzenia powłoki licowo-koloryzującej wierzchu cholewki". Nie uznano mojej reklamacji. nie zgadzam się z tą opinią ponieważ buty były prawidłowo użytkowane i czyszczone. Uważam że but firmowy użytkowany przez 4 miesiące nie powinien dosłownie rozpaść się. Proszę o informacje czy mogę się jeszcze odwołać od tej opinii i gdzie mogę się od niej odwołać. Z góry dziękuję.

2010.10.14 20:20:52

Można zwrócić się o pomoc do Rzecznika Praw Konsumentów

2010.10.15 21:10:29

mam ten sam problem z obuwiem reebok i z nieuznaną reklamacją. co można zrobić? nie są to tanie buty a sprawiedliwość chyba jest gdzieś na świecie !!!tylko gdzie mam szukać???

2012.4.30 20:3:22

Witam,
Mam problem z reklamacją butów. Trampki - converse kupiłam 21.05. Po około dwóch miesiącach noszenia butów, gdy wracałam do domu złapała mnie ulewa. Logiczne jest więc, że przemokłam cała - moje buty też. Do tego były jeszcze brudne od błota (Gdybym miała dar przewidywania pogody na pewno nie ubrałabym ich wtedy) . Po wysuszeniu butów zauważyłam, że zaczęły odklejać się po bokach. Buty oczywiście wyczyściłam żeby nie oddawać ich tak zabrudzonych na reklamację i zaniosłam do sklepu we wrześniu (sklep znajdował się w innym mieście stąd takie opóźnienie). Wyczyściłam je ręcznie, w misce z ciepłą wodą i z proszkiem do prania, starając się wyczyścić materiał gąbką i szczoteczką (wiadomo, że widząc odklejone miejsca nie wrzuciłabym ich do automatu). Buty wyschły i poodklejały się jeszcze bardziej i właściwie nie nadawały się już do noszenia... Pomijam fakt, że były białe a wkładki miały czerwone więc po moim "praniu" zrobiły się różowe... Zaniosłam buty do sklepu, Pani ekspedientka powiedziała, że nie wie po co przyniosłam te buty skoro widać, że były prane w pralce. Próbowałam jej wytłumaczyć, że nie prałam ich w automacie, ale ona wcale nie chciała mnie słuchać. Podkreśliłam oczywiście, że to że buty zafarbowały nie jest przedmiotem mojej reklamacji, chcę tylko żeby ktoś je posklejał... Reklamację przyjęła z wielkiej łaski. Po dwóch tyg poszłam do sklepu zapytać co z moim butami. I dostałam odpowiedź: "OGLĘDZINY OBUWIA NIE WYKAZAŁY WAD TECHNOLOGICZNYCH, MATERIAŁOWYCH CZY KONSTRUKCYJNYCH, MOGĄCYCH MIEĆ WPŁYW NA USZKODZENIA OBUWIA. POWSTAŁE USZKODZENIE PRZEDMIOTOWEJ PARY OBUWIA JEST WYNIKIEM PRANIA OBUWIA W PRALCE (WYCZUWALNY ZAPACH PROSZKU). " no i dalej, o utraconych prawach do reklamacji itd..Nie wiem, czemu zapach proszku musi świadczyć o praniu w pralce... No i nie wiem czemu nie można czyścić swojego obuwa... Powinnam zanieść brudne, zabłocone buty?Co mogę zrobić?

2012.10.9 23:47:58

Witam. Mam taką sytuację , że oddałem obuwie na reklamację na początku roku. Stwierdzili iż nie są wstanie ich naprawić i zaoferowali mi nową parę. Wszystko ok. ale czekam już za ta parą 2.5 miesiąca ponieważ nie maj mego rozmiaru. I moje pytanie
czy mogę od nich wymagać aby sprowadzili mi na zamówienie buty, bez czekania za całą dostawą do sklepu? Lub o zwrot pieniędzy?
jak to rozwiązać bo już mi za długo każą czekać i to mnie wnerwia..

2013.3.14 0:38:24

Po 21 dniach(maximum) powinni zwrócić naprawiony towar,albo gotówkę.Przy zgłoszeniu reklamacji należało żądać od razu zwrotu gotówki.Tak,czy siak termin minął-idź po pieniądze:)

2013.3.14 15:0:15

Takie buty można reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową - a więc nie bezpośrednio u producenta, ale w sklepie. Najpierw możesz wystąpić o bezpłatną naprawę obuwia, ale z Twojego opisu wynika, że nie warto się w to bawić, więc raczej wystąp o wymianę obuwia na nowe.


Gdyby okazało się, że sklep nie może zrealizować Twoich żądań, wówczas możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy, zerknij na to: Jak reklamować obuwie

2013.4.23 11:30:41

Witam,
Mam taki problem ze oddałem obuwie na gwarancje ponad 2 miesiące temu. 3 tygodnie temu dostałem e-mail ze obuwie wraca od producenta i do tej pory go nie dostałem, sklep w którym kupiłem obuwie nie odpowiada na moje wiadomości i nie mam zadnego kontatu ze sklepem, prosze o pomoc co mogę w takije sprawie zrobic ??

2013.10.29 12:0:22

Kupiłem buty zimowe "Timberland euro sprint hiker" sprzedawca namówił mnie do zakupu do tych butów impregnatu ochronnego "Bama power protector". Po spryskaniu butów tym impregnatem buty sie odbarwiły w 3/4 ich powierzchni. Po złożeniu reklamacji dostałem odmowe z powodu zbyt bliskiej odległości oraz zbyt dużej ilości napryskanego impregnatu. Na butelce nie ma nawet jednego słowa ani obrazka o ilośći jaką trzeba napryskać na buty jest tylko napisane żeby pryskać z odległości 20cm i z takiej też pryskałem lub nawet wiekszej.Buty kosztowały 549zł + impregnat 30zł. Buty nawet raz nie były użyte. Co teraz?

2013.12.1 19:31:51

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika