Forum prawne

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Rozwiązanie umowy z agencją interaktywną - jak poprawnie napisać pismo rozwiązujące umowę

Witam, ok. 2 miesiące temu podpisałem z pewną agencją interaktywną umowę na wykonanie strony internetowej na kwotę 5 tys. zł netto. Przedstawiciel firmy przyjechał osobiście ją podpisać, po czym wpłaciłem zaliczkę. Realizacja projektu została podzielona na dwa etapy:

Etap I - projekt graficzny (termin 7 dni)
Etap II - wykonanie silnika strony (termin 30 dni)

Po kilku dniach od rozpoczęcia prac, otrzymałem projekt graficzny strony głównej i niestety po obietnicach i zapewnieniach przedstawiciela, wpłaciłem resztę pieniędzy mimo, że całość miała być wpłacona po zakończeniu i akceptacji prac. Od podpisania umowy z przedstawicielem widziałem się jeszcze tylko 1 raz, po to, aby ustalić szczegóły działania strony. Od tamtej pory przez telefon słyszę tylko "Projekt graficzny jest już gotowy, ale grafik zapomniał Panu wysłać na maila", "Jak to Pan jeszcze nie ma projektu? Grafik już dawno powinien Panu wysłać, wyślę Panu osobiście" itp.

Chciałbym rozwiązać z nimi umowę oczywiście z winy wykonawcy i w związku z tym mam kilka pytań:
1. Mogę zrobić to poprzez wysłanie skanu pisma drogą elektroniczną?
2. Jak takie pismo powinno wyglądać/na które punktu z kodeksu powinienem się powoływać?
3. W umowie jest punkt, który mówi, że w przypadku zwłoki w przedstawieniu gotowego projektu, zlecający ma wyznaczyć wykonawcy dodatkowy termin nie dłuższy niż 10 dni. Czy jeśli tego nie zrobiłem, to umowa automatycznie przedłuża się do momentu wyznaczenia kolejnego terminu?


Dodam, że przed opłaceniem drugiej części faktury, otrzymałem skan aneksu, w którym mowa jest, że w przypadku rozwiązania umowy zwrotowi podlega pełna kwota.

2016.11.8 10:10:54

Odpowiedzi w temacie: Rozwiązanie umowy z agencją interaktywną - jak poprawnie napisać pismo rozwiązujące umowę (1)

[cytat]

Witam, ok. 2 miesiące temu podpisałem z pewną agencją interaktywną umowę na wykonanie strony internetowej na kwotę 5 tys. zł netto. Przedstawiciel firmy przyjechał osobiście ją podpisać, po czym wpłaciłem zaliczkę. Realizacja projektu została podzielona na dwa etapy:

Etap I - projekt graficzny (termin 7 dni)
Etap II - wykonanie silnika strony (termin 30 dni)

Po kilku dniach od rozpoczęcia prac, otrzymałem projekt graficzny strony głównej i niestety po obietnicach i zapewnieniach przedstawiciela, wpłaciłem resztę pieniędzy mimo, że całość miała być wpłacona po zakończeniu i akceptacji prac. Od podpisania umowy z przedstawicielem widziałem się jeszcze tylko 1 raz, po to, aby ustalić szczegóły działania strony. Od tamtej pory przez telefon słyszę tylko "Projekt graficzny jest już gotowy, ale grafik zapomniał Panu wysłać na maila", "Jak to Pan jeszcze nie ma projektu? Grafik już dawno powinien Panu wysłać, wyślę Panu osobiście" itp.

Chciałbym rozwiązać z nimi umowę oczywiście z winy wykonawcy i w związku z tym mam kilka pytań:
1. Mogę zrobić to poprzez wysłanie skanu pisma drogą elektroniczną?
2. Jak takie pismo powinno wyglądać/na które punktu z kodeksu powinienem się powoływać?
3. W umowie jest punkt, który mówi, że w przypadku zwłoki w przedstawieniu gotowego projektu, zlecający ma wyznaczyć wykonawcy dodatkowy termin nie dłuższy niż 10 dni. Czy jeśli tego nie zrobiłem, to umowa automatycznie przedłuża się do momentu wyznaczenia kolejnego terminu?


Dodam, że przed opłaceniem drugiej części faktury, otrzymałem skan aneksu, w którym mowa jest, że w przypadku rozwiązania umowy zwrotowi podlega pełna kwota.

[/cytat]
Dzień dobry,
bez analizy całej umowy trudno wskazać jak konkretnie powinien się Pan zachować. W przypadku umów zawartych między przedsiębiorcami ich postanowienia mają zazwyczaj pierwszeństwo przed przepisami ustawy.
Jak sam Pan wskazał przedmiotem umowy było przygotowanie projektu i wykonanie silnika strony. W przytoczonym zapisie mowa zaś o zwłoce w wykonaniu projektu. Trzeba więc ustalić czy chodzi wyłącznie o projekt graficzny czy też całą umowę. Co do sposobu wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy- może Pan wysłać podpisany skan na maila, ale pocztą (z potwierdzeniem nadania) trzeba będzie wysłać oryginał.
Pozdrawiam,
adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz
ulewicz.kancelaria@onet.eu

2016.11.8 15:50:15

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika