Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2008-04-19, 10:46

Reklamacja aparatu fotograficznego

"Maurycy123"

Witam.

Tydzien temu zakupilem cyfrowy aparat NIKON'a.
Jest to compact 7,1 megapixels. Gwarancji jeszcze jeszcze nie podbilem.
Po wykonaniu kilkudziesieciu zdjec okazalo sie, ze wyrazne zdjecia robi
tylko jak mu sie chce.
Dla porownania robilm zdjecia jednoczesnie 5-letnim aparatem KONICA MINOLTA
(2,1 megapixels).
KONNICA robi rewelacyjne zdjecia w porownaniu z NIKON'em.
Nie jestem zadowolony z jakosci zdjec. Czy moge to reklamowac jako
niezgodnosc towaru z umowa?
W kocu kupilem aparat aby robic nim zdjecia a nie jakies bochomazy.





Pozdrawiam.
Maurycy123.

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Reklamacja aparatu fotograficznego

  • KsZZysiek 2008-04-19, 11:10

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego

    > Nie jestem zadowolony z jakosci zdjec. Czy moge to reklamowac jako
    > niezgodnosc towaru z umowa?

    Oczywiście.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • "Maurycy123" 2008-04-19, 11:13

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego


    > Oczywiście.

    A co z gwarancja? Podbic ja i odrazu reklamowac?
    Czy nie musze podbijac?

  • Kamil 'czemu' Bista 2008-04-19, 11:53

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego

    Maurycy123 pisze:
    >> Oczywiście.
    >
    > A co z gwarancja? Podbic ja i odrazu reklamowac?
    > Czy nie musze podbijac?

    Do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową nie jest potrzebna
    gwarancja. Jak nie podbijesz, to jest większe prawdopodobieństwo, że
    sklep po prostu podmieni towar na półkach i wyda Ci nowy bez zbędnego
    psioczenia, tak robią markety.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista
    czemu atka czemu dotka org

  • Kamil 'czemu' Bista 2008-04-19, 11:58

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego

    Kamil 'czemu' Bista pisze:
    > Maurycy123 pisze:
    >>> Oczywiście.
    >>
    >> A co z gwarancja? Podbic ja i odrazu reklamowac?
    >> Czy nie musze podbijac?
    >
    > Do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową nie jest potrzebna
    > gwarancja. Jak nie podbijesz, to jest większe prawdopodobieństwo, że
    > sklep po prostu podmieni towar na półkach i wyda Ci nowy bez zbędnego
    > psioczenia, tak robią markety.

    Dodam jeszcze, że wszystko powinieneś załatwić dla swojego dobra
    pisemnie. Jak coś reklamujesz z tytułu niezgodności towaru z umową, to
    sklep ma 14 dni na odpowiedź - jeśli do tego dnia Ci nie odpowie
    (najlepiej iść 15 dnia do sklepu i pytać), to roszczenie uznaje się za
    zasadne i ma obowiązek się ustosunkować do Twoich żądań.

    Zaznaczam - do 14 dni ma się z Tobą SKONTAKTOWAĆ i powiedzieć kiedy
    będzie naprawione/wymienione, niekoniecznie 14 dni musi oznaczać, że
    dostaniesz ten nowy aparat.

    Przerabiałem ostatnio identyczną sytuację z torbą podróżną o wartości
    300zł, której kółka się rozwaliły po drugim locie samolotem...


    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista
    czemu atka czemu dotka org

  • "tołdi" 2008-04-19, 12:00

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego


    Użytkownik "KsZZysiek" napisał w wiadomości
    news:MPG.2273d57ce53ec2a4989932@news.task.gda.pl...
    >> Nie jestem zadowolony z jakosci zdjec. Czy moge to reklamowac jako
    >> niezgodnosc towaru z umowa?
    >
    > Oczywiście.

    Nie sadze ze to bedzie takie proste - jakosc zdjec, jest pojeciem
    wzglednym... moze jakies ustawienia sa zle itp, pytanie w czym jest problem,
    slabe kolory ( mozna podbic), zdjecia nieostre, za ciemne, za jasne - poza
    ostrzeniem, chociaz tez nie do konca, wszystko mozna poustawiac, tak CI moga
    pwoiedziec w sklepie i uznac ze towar jest sprawny.
    pozdrawiam

  • "Maurycy123" 2008-04-19, 12:05

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego


    > Do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową nie jest potrzebna
    > gwarancja. Jak nie podbijesz, to jest większe prawdopodobieństwo, że sklep
    > po prostu podmieni towar na półkach i wyda Ci nowy bez zbędnego
    > psioczenia, tak robią markety.

    Wlasnie byl kupiony w markecie.
    Ale co z tego, ze podmienia?
    Moze to nie byc wada egzemplaza tylko one tak maja.

  • "Maurycy123" 2008-04-19, 12:13

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego

    > Nie sadze ze to bedzie takie proste - jakosc zdjec, jest pojeciem
    > wzglednym... moze jakies ustawienia sa zle itp, pytanie w czym jest
    > problem, slabe kolory ( mozna podbic), zdjecia nieostre, za ciemne, za
    > jasne - poza ostrzeniem, chociaz tez nie do konca, wszystko mozna
    > poustawiac, tak CI moga pwoiedziec w sklepie i uznac ze towar jest
    > sprawny.
    > pozdrawiam

    Wlasnie chodzi o nieostrosc. Tu nie mozna nic ustawic. Jest to robione
    automatycznie.
    Po powiekszenie zdjecia 1:1 jest wyrazne rozmycie. Nie ma tego w starej
    MINOLCIE.
    Ale czasami zdjecia sa wyrazne.

  • qwerty 2008-04-19, 12:17

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego

    Maurycy123 pisze:
    > Wlasnie chodzi o nieostrosc. Tu nie mozna nic ustawic. Jest to robione
    > automatycznie.
    > Po powiekszenie zdjecia 1:1 jest wyrazne rozmycie. Nie ma tego w starej
    > MINOLCIE.
    > Ale czasami zdjecia sa wyrazne.

    Wrzuć przykładowe zdjęcie. Może trzeba włączyć stabilizację obrazu (bo ręcę się
    trzęsą).

  • "QkamCoSieDzieje" 2008-04-19, 13:20

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego

    Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości
    news:fucgsd$aat$1@news.wp.pl...
    >
    > Może trzeba włączyć stabilizację obrazu (bo ręcę się trzęsą).

    Lub wylaczyc. Przy dlugich czasach nswietlania wlaczona stabilizacja moze w
    niektorych przypadkach powodowac rozmycie zdjecia.

    --
    Pozdrawiam
    Qkam

  • "Robert Tomasik" 2008-04-19, 15:36

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego

    Użytkownik "Maurycy123" napisał w wiadomości
    news:fucg8i$39r$1@news.onet.pl...

    > Właśnie Bryl kupiony w markecie.
    > Ale co z tego, ze podmienia?
    > Moze to nie byc wada egzemplaza tylko one tak maja.

    Teraz wiesz, czego szukać, więc możesz sprawdzić nawet na miejscu. Ale
    nieostrość zdjęć, to najczęściej wada obiektywu. Albo uszkodzenie poprzez
    upuszczenie na obiektyw.

  • "Maurycy123" 2008-04-19, 18:38

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego


    > Teraz wiesz, czego szukać, więc możesz sprawdzić nawet na miejscu. Ale
    > nieostrość zdjęć, to najczęściej wada obiektywu. Albo uszkodzenie poprzez
    > upuszczenie na obiektyw.

    Ja go na pewno nie uszkodzilem. Obchodze sie z nim jak z jajkiem ;-)
    Ale w sklepie nie wiadomo co z nim robili.
    Na miejscu sprawdzic sie nie da. Na wyswietlaczu niewiele widac.
    Musialbym zabrac ze soba notebooka.

  • Marcin_Boroń 2008-04-20, 16:18

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego

    Agent QkamCoSieDzieje nadaje:

    >> Może trzeba włączyć stabilizację obrazu (bo ręcę się trzęsą).
    > Lub wyłączyć.

    Ja stawiam na wciśnięty guziczek makro ;)

  • "Maurycy123" 2008-04-20, 17:09

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego

    >>> Może trzeba włączyć stabilizację obrazu (bo ręcę się trzęsą).
    >> Lub wyłączyć.
    >
    > Ja stawiam na wciśnięty guziczek makro ;)

    Ani jedno, ani drugie, ani trzecie.
    Porobilem troche zdjec na dworze przy sloneczku.
    Teraz jest ok.
    Po prostu nie mozna zbyt duzo wymagac od compaktu.

    Pozdrawiam.
    Maurycy123

  • "Marcin Wasilewski" 2008-04-23, 19:14

    Re: Reklamacja aparatu fotograficznego

    Użytkownik "Maurycy123" napisał w wiadomości
    news:fufmel$ij9$1@news.onet.pl...

    > Ani jedno, ani drugie, ani trzecie.
    > Porobilem troche zdjec na dworze przy sloneczku.
    > Teraz jest ok.
    > Po prostu nie mozna zbyt duzo wymagac od compaktu.

    Albo mieć pojęcie o tym czym jest czas naświetlenia i stosunku
    ogniskowej do czasu naświetlenia. W skrócie aby zrobić ostre zdjęcie należy
    się trzymać zasady, że czas otwarcia migawki nie powinien być dłuższy niż
    odwrotność ogniskowej. Czyli: ogniskowa 50mm - czas 1/50 sek. lub krótszy,
    ogniskowa 135mm - czas 1/135 sek. lub krótszy.
    Oczywiście jest szansa zrobić ostre zdjęcie na dłuższym czasie, jak i
    rozmazane przy krótszym, dużo zależy od sposobu trzymania aparatu, wciskania
    spustu migawki itp.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane