Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2011-11-09, 17:35

reklamacja ile dni?

"Heniutek"

13 października oddałem do reklamacji w Biedronce telefon. Wydawało mi się
zawsze, że ustawowy termin przewidziany na rozpatrzenie reklamacji to 30
dni. Tym czasem około 2 listopada br. zadzwonła do mnie miła Pani z
Biedronki i poinformowała mnie, że reklamacja zostanie rozpatrzona do 20
listopada br.
O co chodzi??

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: reklamacja ile dni?

  • "WW" 2011-11-09, 17:52

    Re: reklamacja ile dni?

    >O co chodzi??

    30 dni roboczych

    Mecenas


  • januszek 2011-11-09, 17:49

    Re: reklamacja ile dni?

    Heniutek napisa?(a):

    > 13 pa?dziernika odda?em do reklamacji w Biedronce telefon. Wydawa?o mi si?
    > zawsze, ?e ustawowy termin przewidziany na rozpatrzenie reklamacji to 30
    > dni.

    Wydaje mi się, że masz ustawowe prawo domagać się 10 mln dolarów
    odszkodowania ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • Liwiusz 2011-11-09, 20:20

    Re: reklamacja ile dni?

    W dniu 2011-11-09 17:35, Heniutek pisze:
    > 13 października oddałem do reklamacji w Biedronce telefon. Wydawało mi się
    > zawsze, że ustawowy termin przewidziany na rozpatrzenie reklamacji to 30
    > dni. Tym czasem około 2 listopada br. zadzwonła do mnie miła Pani z
    > Biedronki i poinformowała mnie, że reklamacja zostanie rozpatrzona do 20
    > listopada br.
    > O co chodzi??

    Jeśli reklamowałeś z tytułu niezgodności z umową, to brak odpowiedzi w
    ciągu 14 dni kalendarzowych oznacza uznanie reklamacji.

    --
    Liwiusz

  • "Heniutek" 2011-11-09, 20:41

    Re: reklamacja ile dni?


    > Jeśli reklamowałeś z tytułu niezgodności z umową, to brak odpowiedzi w
    > ciągu 14 dni kalendarzowych oznacza uznanie reklamacji.
    -----------------------------
    Reklamowałem z powodu awarii sprzętu.

  • Liwiusz 2011-11-09, 21:28

    Re: reklamacja ile dni?

    W dniu 2011-11-09 20:41, Heniutek pisze:
    >> Jeśli reklamowałeś z tytułu niezgodności z umową, to brak odpowiedzi w
    >> ciągu 14 dni kalendarzowych oznacza uznanie reklamacji.
    > -----------------------------
    > Reklamowałem z powodu awarii sprzętu.

    To akurat nie ma znaczenia w tej sprawie.

    --
    Liwiusz

  • Gotfryd Smolik news 2011-11-10, 21:41

    Re: reklamacja ile dni?

    On Wed, 9 Nov 2011, Heniutek wrote:

    >> Jeśli reklamowałeś z tytułu niezgodności z umową, to brak odpowiedzi
    >> w ciągu 14 dni kalendarzowych oznacza uznanie reklamacji.
    > -----------------------------
    > Reklamowałem z powodu awarii sprzętu.

    Ale Liwiusz pisze: z jakiego TYTUŁU, a nie z jakiego powodu.
    Jak reklamacja została potraktowana jako gwarancyjna to
    sam pozbawiłeś się praw z tytułu "niezgodności".

    pzdr, Gotfryd

  • "Heniutek" 2011-11-10, 23:38

    Re: reklamacja ile dni?


    >>> Jeśli reklamowałeś z tytułu niezgodności z umową, to brak odpowiedzi
    >>> w ciągu 14 dni kalendarzowych oznacza uznanie reklamacji.
    >> -----------------------------
    >> Reklamowałem z powodu awarii sprzętu.
    >
    > Ale Liwiusz pisze: z jakiego TYTUŁU, a nie z jakiego powodu.
    > Jak reklamacja została potraktowana jako gwarancyjna to
    > sam pozbawiłeś się praw z tytułu "niezgodności".
    ----------------------------------
    Skoro tak to odpowidz mi jak reklamacja została potraktowana?

  • 2011-11-11, 00:43

    Re: reklamacja ile dni?

    >> Ale Liwiusz pisze: z jakiego TYTUŁU, a nie z jakiego powodu.
    >> Jak reklamacja została potraktowana jako gwarancyjna to
    >> sam pozbawiłeś się praw z tytułu "niezgodności".
    > ----------------------------------
    > Skoro tak to odpowidz mi jak reklamacja została potraktowana?

    - Sprzedałem samochód. Kiedy mi kupujący za niego mi zapłaci?
    - W terminie, jaki ustaliliście w umowie.
    - A jaki termin ustaliliśmy w umowie?

    Tak wyglądają Twoje pytania. Mają sens, ale czy są poważne? Choć jest 00.45,
    na TVN7 już wróżka powinna być ;-)

  • Gotfryd Smolik news 2011-11-11, 10:58

    Re: reklamacja ile dni?

    On Thu, 10 Nov 2011, Heniutek wrote:

    >>>> Jeśli reklamowałeś z tytułu niezgodności z umową, to brak odpowiedzi
    >>>> w ciągu 14 dni kalendarzowych oznacza uznanie reklamacji.
    >>> -----------------------------
    >>> Reklamowałem z powodu awarii sprzętu.
    >>
    >> Ale Liwiusz pisze: z jakiego TYTUŁU, a nie z jakiego powodu.
    >> Jak reklamacja została potraktowana jako gwarancyjna to
    >> sam pozbawiłeś się praw z tytułu "niezgodności".
    > ----------------------------------
    > Skoro tak to odpowidz mi jak reklamacja została potraktowana?

    Ja to mam wiedzieć?
    Nie pokazałeś palcem sprzedawcy czego chcesz i najwyraźniej
    tafił się taki, w który z tego (że mu nie pokazałeś) korzysta.

    Dopóki Ty nie określiłeś tytułu, przyjmujący reklamację może
    ją traktować "jakkolwiek". Przecież to nie on ma wykazać
    podstawy do przyjęcia reklamacji, tylko Ty do jej złożenia.

    Najwygodniej dla niego i w miarę "bezpiecznie" będzie przyjęcie
    wersji, w której warunki będą dla Ciebie najgorsze[1].
    Pewnie tak właśnie zrobi i powie że "zgodnie z gwarancją
    posłał pismo gdzieś tam i czeka na odpowiedź".
    Ale jak będzie chciał bardziej iść na udry to po awanturze
    oświadczy że "przecież czeka aż mu wskażesz podstawy reklamacji"
    bo obowiązku pytania klienta "ale o co chodzi" chyba nie ma :]
    (wersja z wyborem tytułu reklamacji "za klienta" wynika
    raczej z zasad ogólnych KC, a nie szczególnego obowiązku
    wobec konsumenta, wcale nie mówię że wygrałby ze zdeterminowanym
    na sądzenie się klientem spór o to że *nijak* nie rozpatrzył
    reklamacji, ale klient odniósłby pyrrusowe zwyciestwo co
    najwyżej).

    [1] i niech mi kto powie, że dawanie "gwarancji sklepowej"
    (niezależnej od gwarancji producenta) z p. widzenia sprzedawcy
    nie ma sensu :>

    pzdr, Gotfryd

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane