Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2012-02-18, 11:07

Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

cyklista

Witam!
Znajomy podpisał z TP umowę o TV, internet i telefon internet. w
technologii satelitarnej.

Umowa została zawarta w dniu 27.01.2012 na 24 miesiące
Teraz chce tę umowę rozwiązać, gdyż nie spełnia jego oczekiwań (kanały
TV, na których mu zależało nie są dostępne w technologii sat.)
Poprosił, żebym mu napisał wypowiedzenie, ale powstaje pytanie, z jakim
terminem.
Jeżeli umowę zawarto 27.01, to
przy miesięcznym terminie wypowiedzenia umowę wypowiadam z dniem 27.
marca, czy 26 marca?
A może nie ma znaczenia data zawarcia umowy, tylko data uruchomienia
usługi? W samej umowie niestety nie ma nic o terminie wypowiedzenia w
przypadku jej rozwiązania przed upływem 24 miesięcy.

Czy moogę zatem napisać, że wypowiadam umowę ze skutkiem na najbliższy
możliwy termin wypowiedzenia i czy takie wypowiedzenie będzie skuteczne?

Pozdrawiam

Przemek

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

  • Liwiusz 2012-02-18, 11:41

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    W dniu 2012-02-18 11:07, cyklista pisze:
    > Witam!
    > Znajomy podpisał z TP umowę o TV, internet i telefon internet. w
    > technologii satelitarnej.
    >
    > Umowa została zawarta w dniu 27.01.2012 na 24 miesiące
    > Teraz chce tę umowę rozwiązać, gdyż nie spełnia jego oczekiwań (kanały
    > TV, na których mu zależało nie są dostępne w technologii sat.)
    > Poprosił, żebym mu napisał wypowiedzenie, ale powstaje pytanie, z jakim
    > terminem.
    > Jeżeli umowę zawarto 27.01, to
    > przy miesięcznym terminie wypowiedzenia umowę wypowiadam z dniem 27.
    > marca, czy 26 marca?
    > A może nie ma znaczenia data zawarcia umowy, tylko data uruchomienia
    > usługi? W samej umowie niestety nie ma nic o terminie wypowiedzenia w
    > przypadku jej rozwiązania przed upływem 24 miesięcy.
    >
    > Czy moogę zatem napisać, że wypowiadam umowę ze skutkiem na najbliższy
    > możliwy termin wypowiedzenia i czy takie wypowiedzenie będzie skuteczne?

    Na pewno takie informacje są w regulaminie.

    --
    Liwiusz

  • cyklista 2012-02-18, 14:52

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    W dniu 18.02.2012 11:41, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2012-02-18 11:07, cyklista pisze:
    >> Witam!
    >> Znajomy podpisał z TP umowę o TV, internet i telefon internet. w
    >> technologii satelitarnej.
    >>
    >> Umowa została zawarta w dniu 27.01.2012 na 24 miesiące
    >> Teraz chce tę umowę rozwiązać, gdyż nie spełnia jego oczekiwań (kanały
    >> TV, na których mu zależało nie są dostępne w technologii sat.)
    >> Poprosił, żebym mu napisał wypowiedzenie, ale powstaje pytanie, z jakim
    >> terminem.
    >> Jeżeli umowę zawarto 27.01, to
    >> przy miesięcznym terminie wypowiedzenia umowę wypowiadam z dniem 27.
    >> marca, czy 26 marca?
    >> A może nie ma znaczenia data zawarcia umowy, tylko data uruchomienia
    >> usługi? W samej umowie niestety nie ma nic o terminie wypowiedzenia w
    >> przypadku jej rozwiązania przed upływem 24 miesięcy.
    >>
    >> Czy moogę zatem napisać, że wypowiadam umowę ze skutkiem na najbliższy
    >> możliwy termin wypowiedzenia i czy takie wypowiedzenie będzie skuteczne?
    >
    > Na pewno takie informacje są w regulaminie.
    >
    W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
    wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
    wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
    ustawowe.

  • Liwiusz 2012-02-18, 15:19

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:

    > W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
    > wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
    > wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
    > ustawowe.

    Daj linka do tej usługi na stronie TP.

    --
    Liwiusz

  • "BETON" 2012-02-18, 16:07

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej


    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    news:jhoc0n$3i6$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:
    >
    >> W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
    >> wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
    >> wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
    >> ustawowe.
    >
    >


    ja w takiej sytuacji zawsze dzowniłem na infolinie.
    Po przedstawieniu sytuacji dostawałem informacje kiedy i do kiedy musze
    dostaraczać wypowiedzenia... myśle ze to jest dobra droga bo unika sie
    niepewnosci i daje gwarancje ze ich wersja nie jest inna z jakiegoś powodu o
    którym nie pomyślałeś albo niedoczytałes...

  • cyklista 2012-02-18, 16:10

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    W dniu 18.02.2012 15:19, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:
    >
    >> W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
    >> wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
    >> wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
    >> ustawowe.
    >
    > Daj linka do tej usługi na stronie TP.
    >
    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
    na dole strony : dokumenty do pobrania

    BTW.
    Przy okazji proszę o wyjasnienie czy dobrze rozumiem:
    Zgodnie z art. 10 regulaminu promocji w przypadku wcześniejszego
    rozwiązania umowy trzeba zapłacić karę umowną w wysokości odpowiadającej
    mniej więcej wysokości sumy opłat abonamentowych pozostałych do końca
    okresu, na jaki umowa została zawarta???

    Inaczej mówiąc, obojętnie czy gość wypowie umowę wcześniej, czy też
    będzie ją realizował do końca, to i tak zapłaci tyle samo???

    Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
    czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas nieokreślony,
    czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną, a opłatą ulgową,
    za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE wygląda na to, że tak
    nie jest.

  • "m4rkiz" 2012-02-18, 16:51

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    "cyklista" wrote in message
    news:jhof0b$vm4$1@news.dialog.net.pl...
    > Przy okazji proszę o wyjasnienie czy dobrze rozumiem:
    > Zgodnie z art. 10 regulaminu promocji w przypadku wcześniejszego rozwiązania
    > umowy trzeba zapłacić karę umowną w wysokości odpowiadającej mniej więcej
    > wysokości sumy opłat abonamentowych pozostałych do końca okresu, na jaki umowa
    > została zawarta???
    > Inaczej mówiąc, obojętnie czy gość wypowie umowę wcześniej, czy też będzie ją
    > realizował do końca, to i tak zapłaci tyle samo???
    > Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY czas
    > korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas nieokreślony, czyli
    > musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną, a opłatą ulgową, za
    > dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE wygląda na to, że tak nie jest.

    czemu?
    przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
    to swiadczona przez 2 lata

    wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
    zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca

  • Czeslawek 2012-02-18, 17:09

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze:
    >> Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
    >> czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
    >> nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
    >> a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
    >> wygląda na to, że tak nie jest.
    >
    > czemu?
    > przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
    > to swiadczona przez 2 lata
    >
    > wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
    > zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca

    Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul
    niedozwolonych w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za
    przedterminowe zerwanie umowy.
    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • Liwiusz 2012-02-18, 17:16

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:
    > http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
    > na dole strony : dokumenty do pobrania

    Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w
    regulaminach tych usług musisz patrzeć jakie są okresy wypowiedzenia i
    jak liczone.

    --
    Liwiusz

  • cyklista 2012-02-18, 17:47

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    W dniu 18.02.2012 17:16, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:
    >> http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
    >> na dole strony : dokumenty do pobrania
    >
    > Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w
    > regulaminach tych usług musisz patrzeć jakie są okresy wypowiedzenia i
    > jak liczone.
    >
    Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc
    od złożenia wypowiedzenia niezależnie od daty zawarcia umowy, ale
    wychodzi na to,że wypowiadanie umowy nie ma sensu, gdyż i tak trzeba
    zapłacić tale samo, co przy kontynuacji umowy, tylko nie w miesięcznych
    ratach lecz od razu. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.

  • Liwiusz 2012-02-18, 17:53

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    W dniu 2012-02-18 17:47, cyklista pisze:


    > Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc
    > od złożenia wypowiedzenia niezależnie od daty zawarcia umowy, ale
    > wychodzi na to,że wypowiadanie umowy nie ma sensu, gdyż i tak trzeba
    > zapłacić tale samo, co przy kontynuacji umowy, tylko nie w miesięcznych
    > ratach lecz od razu. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.

    Nieraz trzeba zapłacić więcej, niż suma abonamentów do końca. Co w tym
    dziwnego?

    --
    Liwiusz

  • Gotfryd Smolik news 2012-02-18, 18:00

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    On Sat, 18 Feb 2012, Czeslawek wrote:

    > W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze:
    >>> Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
    >>> czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
    >>> nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
    >>> a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
    >>> wygląda na to, że tak nie jest.
    >>
    >> czemu?
    >> przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
    >> to swiadczona przez 2 lata
    >>
    >> wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
    >> zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca
    >
    > Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul niedozwolonych
    > w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe zerwanie
    > umowy.

    Myślisz że coś znajdzie, czego operator nie uwzględnił?
    Uzasadnienie:
    - usługa bez promocji: 400 zł za instalację, opłata miesięczna 45 zł
    - usługa z promocją: 0 zł za instalację, opłata miesięczna 15 zł
    w pierwszej części okresu i 45 zł w drugiej części.

    Jest oczywiste, że "poniesiony koszt umowy" zrywanej w 2 miesiącu
    to nie jest 30zł, operator wtopił ZARÓWNO opłatę instalacyjną
    jak i spodziewany zysk przyszły, który był powodem udzielenia
    promocji.

    pzdr, Gotfryd

  • cyklista 2012-02-18, 18:25

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    W dniu 18.02.2012 17:53, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2012-02-18 17:47, cyklista pisze:
    >
    >
    >> Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc
    >> od złożenia wypowiedzenia niezależnie od daty zawarcia umowy, ale
    >> wychodzi na to,że wypowiadanie umowy nie ma sensu, gdyż i tak trzeba
    >> zapłacić tale samo, co przy kontynuacji umowy, tylko nie w miesięcznych
    >> ratach lecz od razu. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.
    >
    > Nieraz trzeba zapłacić więcej, niż suma abonamentów do końca. Co w tym
    > dziwnego?
    >
    Hmm. Może to, że żądanie takich opłat jest ... nie fair?


    Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie
    czytasz to się później k... nie dziw.
    Z drugiej strony jednak język jakim napisane są takie umowy jest dla
    wielu zwykłych ludzi mało zrozumiały (zdania wielokrotnie złożone długie
    na pół strony, odwołania do różnych paragrafów itd.), więc raczej rzadko
    zagłębiają się w ich treść.

  • "Robert Tomasik" 2012-02-18, 23:17

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1202181756010.2508@quad...
    > On Sat, 18 Feb 2012, Czeslawek wrote:
    >
    >> W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze:
    >>>> Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
    >>>> czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
    >>>> nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
    >>>> a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
    >>>> wygląda na to, że tak nie jest.
    >>>
    >>> czemu?
    >>> przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
    >>> to swiadczona przez 2 lata
    >>>
    >>> wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata
    >>> jest
    >>> zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca
    >>
    >> Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul
    >> niedozwolonych
    >> w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe
    >> zerwanie umowy.
    >
    > Myślisz że coś znajdzie, czego operator nie uwzględnił?
    > Uzasadnienie:
    > - usługa bez promocji: 400 zł za instalację, opłata miesięczna 45 zł
    > - usługa z promocją: 0 zł za instalację, opłata miesięczna 15 zł
    > w pierwszej części okresu i 45 zł w drugiej części.
    >
    > Jest oczywiste, że "poniesiony koszt umowy" zrywanej w 2 miesiącu
    > to nie jest 30zł, operator wtopił ZARÓWNO opłatę instalacyjną
    > jak i spodziewany zysk przyszły, który był powodem udzielenia
    > promocji.

    Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie
    jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej.
    Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten
    dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu miałbym
    pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam z niej
    tylko przez 2? Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk
    operatora. Są jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam.

  • John_Kołalsky 2012-02-19, 01:59

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej


    Użytkownik "Robert Tomasik"

    >>>>> Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
    >>>>> czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
    >>>>> nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
    >>>>> a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
    >>>>> wygląda na to, że tak nie jest.
    >>>>
    >>>> czemu?
    >>>> przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
    >>>> to swiadczona przez 2 lata
    >>>>
    >>>> wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata
    >>>> jest
    >>>> zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca
    >>>
    >>> Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul
    >>> niedozwolonych
    >>> w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe
    >>> zerwanie umowy.
    >>
    >> Myślisz że coś znajdzie, czego operator nie uwzględnił?
    >> Uzasadnienie:
    >> - usługa bez promocji: 400 zł za instalację, opłata miesięczna 45 zł
    >> - usługa z promocją: 0 zł za instalację, opłata miesięczna 15 zł
    >> w pierwszej części okresu i 45 zł w drugiej części.
    >>
    >> Jest oczywiste, że "poniesiony koszt umowy" zrywanej w 2 miesiącu
    >> to nie jest 30zł, operator wtopił ZARÓWNO opłatę instalacyjną
    >> jak i spodziewany zysk przyszły, który był powodem udzielenia
    >> promocji.
    >
    > Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie
    > jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej.

    To jak masz rabat na instalacji tylko. Netia tak robi. Tylko nie ściąga a po
    2-ch latach anuluje.

    > Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten
    > dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu
    > miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam
    > z niej tylko przez 2?

    Jaki koszt utrzymania ? Płacisz za te 24 miesiące tak, jak się umówiliście.
    Jedyny kłopot, że możesz nie mieć alternatywy bo wszystkim usługodawcom
    odpowiada uzależnienie klienta a Ty potrzebujesz na krócej.

    > Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk operatora. Są
    > jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam.

    Ale Ty się nie przejmuj sprawami usługodawcy. On usługę daje i tego należy
    od niego wymagać. Nie ma, że kabel ukradli. To jego problem a nie klienta.
    Jakby Tobie pieniądze ukradli albo byś wyjechał nieoczekiwanie to by Cię nie
    zwolniło. Nie wywiązał się to trudno. Żadne tam zwracanie 1/30 abonamentu za
    dzień. Normalne odszkodowanie za straty.

  • "Robert Tomasik" 2012-02-19, 15:39

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości
    news:jhphhk$85g$1@mx1.internetia.pl...
    >> Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie
    >> jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej.
    > To jak masz rabat na instalacji tylko. Netia tak robi. Tylko nie ściąga a
    > po 2-ch latach anuluje.

    To nic do sparwy nie wnosi.
    >
    >> Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten
    >> dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu
    >> miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro
    >> korzystam z niej tylko przez 2?
    > Jaki koszt utrzymania ? Płacisz za te 24 miesiące tak, jak się
    > umówiliście. Jedyny kłopot, że możesz nie mieć alternatywy bo wszystkim
    > usługodawcom odpowiada uzależnienie klienta a Ty potrzebujesz na krócej.

    Mogę zawrzeć umowę na czas nieokreślony. Albo jej w ogóle nie zawierać. To,
    co odpowiada usługodawcom nie zmienia faktu, ze ja nie musze się zgodzić.
    >
    >> Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk operatora. Są
    >> jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam.
    >
    > Ale Ty się nie przejmuj sprawami usługodawcy. On usługę daje i tego
    > należy od niego wymagać. Nie ma, że kabel ukradli. To jego problem a nie
    > klienta. Jakby Tobie pieniądze ukradli albo byś wyjechał nieoczekiwanie
    > to by Cię nie zwolniło. Nie wywiązał się to trudno. Żadne tam zwracanie
    > 1/30 abonamentu za dzień. Normalne odszkodowanie za straty.

    Normalne odszkodowanie za straty, to nie suma opłat za całą umowę.

  • "m4rkiz" 2012-02-19, 17:00

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    "cyklista" wrote in message
    news:jhomuo$408$1@news.dialog.net.pl...
    > Hmm. Może to, że żądanie takich opłat jest ... nie fair?


    to nie ma byc fair tylko przyniesc konkretne dochody
    gdyby podniosl sie krzyk i czarny pr wplynal na zyski to co innego,
    ale dopoki tak sie nie stanie to mozna kosic kase

    > Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie czytasz to
    > się później k... nie dziw.
    > Z drugiej strony jednak język jakim napisane są takie umowy jest dla wielu
    > zwykłych ludzi mało zrozumiały (zdania wielokrotnie złożone długie na pół
    > strony, odwołania do różnych paragrafów itd.), więc raczej rzadko zagłębiają
    > się w ich treść.

    no wiec trzeba albo znalezc kogos kto potrafi przeczytac, przemyslec i
    zagwarantowac ze tresc jest 'jadalna', albo odmowic podpisania ze
    wzgledu na zbyt zawila tresc - jak sie nazbiera wiecej takich niedoszlych
    klientow to firma bedzie musiala cos z tym zrobic (tak, jest to powolny
    proces)

    natomiast podpisywanie czegokolwiek w ciemno to strzal do wlasnej bramki

  • Bydlę 2012-02-19, 20:43

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    On 2012-02-18 23:17:23 +0100, "Robert Tomasik" said:

    > Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24
    > miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2?

    Ekhem, bo poprzednio ZAGWARANTOWAŁEŚ 24 miesiące korzystania.
    I za złamanie danego słowa, by nie narazić bogu ducha winnego
    sprzedawcy - masz ponieść karę, której wysokość zaakceptowałeś
    podpisując umowę.


    --
    Bydlę

  • Bydlę 2012-02-19, 20:44

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    On 2012-02-18 17:47:15 +0100, cyklista said:

    > W dniu 18.02.2012 17:16, Liwiusz pisze:
    >> W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:
    >>> http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
    >>> na dole strony : dokumenty do pobrania
    >>
    >> Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w
    >> regulaminach tych usług musisz patrzeć jakie są okresy wypowiedzenia i
    >> jak liczone.
    >>
    > Dowiedziałem się już na infolinii

    Biedny ten znajomy - kupił telewizor, telefon i komputer, a nie potrafi
    korzystać z żadnego z tych urządzeń.


    > Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.

    Tak.




    --
    Bydlę

  • Bydlę 2012-02-19, 20:46

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    On 2012-02-18 18:25:47 +0100, cyklista said:

    > Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie
    > czytasz to się później k... nie dziw.

    Można i bez knajackiego języka.

    A zasada jest jedna od lat: nie podpisuje się czegoś, czego się nie rozumie.
    Nie i już.
    ;>



    > Z drugiej strony jednak język jakim napisane są takie umowy...


    zwłaszcza w części opisującej dostępne kanały...
    ;>>>


    --
    Bydlę

  • Liwiusz 2012-02-19, 20:49

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    W dniu 2012-02-19 20:44, Bydlę pisze:

    > Biedny ten znajomy - kupił telewizor, telefon i komputer, a nie potrafi
    > korzystać z żadnego z tych urządzeń.

    Przecież skorzystał - z telefonu ;)


    >> Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.

    Nie ma co się w ciemno wypowiadać. Ja na przykład w mijającym tygodniu
    obaliłem powództwo "t-mobile" o zapłatę kary umownej na tej podstawie,
    że w umowie nie było wskazanej wartości przyznanej ulgi.

    --
    Liwiusz

  • "Robert Tomasik" 2012-02-19, 21:45

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości
    news:jhrjd1$brr$1@cougar.axelspringer.pl...
    > On 2012-02-18 23:17:23 +0100, "Robert Tomasik"
    > said:
    >
    >> Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24
    >> miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2?
    >
    > Ekhem, bo poprzednio ZAGWARANTOWAŁEŚ 24 miesiące korzystania.
    > I za złamanie danego słowa, by nie narazić bogu ducha winnego
    > sprzedawcy - masz ponieść karę, której wysokość zaakceptowałeś podpisując
    > umowę.

    Konieczność zapłaty jego dochodu rozumiem. Ale czemu mam pokrywać jeszcze
    koszty, których on nie ponosi?

  • Bydlę 2012-02-19, 21:58

    Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej

    On 2012-02-19 21:45:09 +0100, "Robert Tomasik" said:

    > Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości
    > news:jhrjd1$brr$1@cougar.axelspringer.pl...
    >> On 2012-02-18 23:17:23 +0100, "Robert Tomasik" said:
    >>
    >>> Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24
    >>> miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2?
    >>
    >> Ekhem, bo poprzednio ZAGWARANTOWAŁEŚ 24 miesiące korzystania.
    >> I za złamanie danego słowa, by nie narazić bogu ducha winnego
    >> sprzedawcy - masz ponieść karę, której wysokość zaakceptowałeś
    >> podpisując umowę.
    >
    > Konieczność zapłaty jego dochodu rozumiem. Ale czemu mam pokrywać
    > jeszcze koszty, których on nie ponosi?

    Nie, nie zaglądaj mu do kieszeni, a popatrz na treść umowy -
    zapewniasz, że będziesz przez dany czas kupoał usługi. Skoro dałeś
    słowo - to kupuj.
    A jeśli chcesz się wycofać, łamiąc dane słowo - to zapłać umówioną karę.
    Tu problemem nie jest to, że ktoś nie zarobi czy zarobi mniej, a
    wykonanie umowy - podpisanej na trzeźwo po przeanalizowaniu wszystkich
    za i przeciw.


    --
    Bydlę

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane