cyklista
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-18 11:07, cyklista pisze:
> Witam!
> Znajomy podpisał z TP umowę o TV, internet i telefon internet. w
> technologii satelitarnej.
>
> Umowa została zawarta w dniu 27.01.2012 na 24 miesiące
> Teraz chce tę umowę rozwiązać, gdyż nie spełnia jego oczekiwań (kanały
> TV, na których mu zależało nie są dostępne w technologii sat.)
> Poprosił, żebym mu napisał wypowiedzenie, ale powstaje pytanie, z jakim
> terminem.
> Jeżeli umowę zawarto 27.01, to
> przy miesięcznym terminie wypowiedzenia umowę wypowiadam z dniem 27.
> marca, czy 26 marca?
> A może nie ma znaczenia data zawarcia umowy, tylko data uruchomienia
> usługi? W samej umowie niestety nie ma nic o terminie wypowiedzenia w
> przypadku jej rozwiązania przed upływem 24 miesięcy.
>
> Czy moogę zatem napisać, że wypowiadam umowę ze skutkiem na najbliższy
> możliwy termin wypowiedzenia i czy takie wypowiedzenie będzie skuteczne?
Na pewno takie informacje są w regulaminie.
--
Liwiusz
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 18.02.2012 11:41, Liwiusz pisze:
> W dniu 2012-02-18 11:07, cyklista pisze:
>> Witam!
>> Znajomy podpisał z TP umowę o TV, internet i telefon internet. w
>> technologii satelitarnej.
>>
>> Umowa została zawarta w dniu 27.01.2012 na 24 miesiące
>> Teraz chce tę umowę rozwiązać, gdyż nie spełnia jego oczekiwań (kanały
>> TV, na których mu zależało nie są dostępne w technologii sat.)
>> Poprosił, żebym mu napisał wypowiedzenie, ale powstaje pytanie, z jakim
>> terminem.
>> Jeżeli umowę zawarto 27.01, to
>> przy miesięcznym terminie wypowiedzenia umowę wypowiadam z dniem 27.
>> marca, czy 26 marca?
>> A może nie ma znaczenia data zawarcia umowy, tylko data uruchomienia
>> usługi? W samej umowie niestety nie ma nic o terminie wypowiedzenia w
>> przypadku jej rozwiązania przed upływem 24 miesięcy.
>>
>> Czy moogę zatem napisać, że wypowiadam umowę ze skutkiem na najbliższy
>> możliwy termin wypowiedzenia i czy takie wypowiedzenie będzie skuteczne?
>
> Na pewno takie informacje są w regulaminie.
>
W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
ustawowe.
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:
> W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
> wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
> wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
> ustawowe.
Daj linka do tej usługi na stronie TP.
--
Liwiusz
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
Użytkownik "Liwiusz"
news:jhoc0n$3i6$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:
>
>> W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
>> wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
>> wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
>> ustawowe.
>
>
ja w takiej sytuacji zawsze dzowniłem na infolinie.
Po przedstawieniu sytuacji dostawałem informacje kiedy i do kiedy musze
dostaraczać wypowiedzenia... myśle ze to jest dobra droga bo unika sie
niepewnosci i daje gwarancje ze ich wersja nie jest inna z jakiegoś powodu o
którym nie pomyślałeś albo niedoczytałes...
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 18.02.2012 15:19, Liwiusz pisze:
> W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:
>
>> W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
>> wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
>> wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
>> ustawowe.
>
> Daj linka do tej usługi na stronie TP.
>
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
na dole strony : dokumenty do pobrania
BTW.
Przy okazji proszę o wyjasnienie czy dobrze rozumiem:
Zgodnie z art. 10 regulaminu promocji w przypadku wcześniejszego
rozwiązania umowy trzeba zapłacić karę umowną w wysokości odpowiadającej
mniej więcej wysokości sumy opłat abonamentowych pozostałych do końca
okresu, na jaki umowa została zawarta???
Inaczej mówiąc, obojętnie czy gość wypowie umowę wcześniej, czy też
będzie ją realizował do końca, to i tak zapłaci tyle samo???
Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas nieokreślony,
czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną, a opłatą ulgową,
za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE wygląda na to, że tak
nie jest.
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
"cyklista"
news:jhof0b$vm4$1@news.dialog.net.pl...
> Przy okazji proszę o wyjasnienie czy dobrze rozumiem:
> Zgodnie z art. 10 regulaminu promocji w przypadku wcześniejszego rozwiązania
> umowy trzeba zapłacić karę umowną w wysokości odpowiadającej mniej więcej
> wysokości sumy opłat abonamentowych pozostałych do końca okresu, na jaki umowa
> została zawarta???
> Inaczej mówiąc, obojętnie czy gość wypowie umowę wcześniej, czy też będzie ją
> realizował do końca, to i tak zapłaci tyle samo???
> Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY czas
> korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas nieokreślony, czyli
> musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną, a opłatą ulgową, za
> dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE wygląda na to, że tak nie jest.
czemu?
przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
to swiadczona przez 2 lata
wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze:
>> Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
>> czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
>> nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
>> a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
>> wygląda na to, że tak nie jest.
>
> czemu?
> przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
> to swiadczona przez 2 lata
>
> wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
> zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca
Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul
niedozwolonych w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za
przedterminowe zerwanie umowy.
--
Pozdrawiam,
Czesławek
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:
> http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
> na dole strony : dokumenty do pobrania
Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w
regulaminach tych usług musisz patrzeć jakie są okresy wypowiedzenia i
jak liczone.
--
Liwiusz
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 18.02.2012 17:16, Liwiusz pisze:
> W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:
>> http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
>> na dole strony : dokumenty do pobrania
>
> Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w
> regulaminach tych usług musisz patrzeć jakie są okresy wypowiedzenia i
> jak liczone.
>
Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc
od złożenia wypowiedzenia niezależnie od daty zawarcia umowy, ale
wychodzi na to,że wypowiadanie umowy nie ma sensu, gdyż i tak trzeba
zapłacić tale samo, co przy kontynuacji umowy, tylko nie w miesięcznych
ratach lecz od razu. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-18 17:47, cyklista pisze:
> Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc
> od złożenia wypowiedzenia niezależnie od daty zawarcia umowy, ale
> wychodzi na to,że wypowiadanie umowy nie ma sensu, gdyż i tak trzeba
> zapłacić tale samo, co przy kontynuacji umowy, tylko nie w miesięcznych
> ratach lecz od razu. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.
Nieraz trzeba zapłacić więcej, niż suma abonamentów do końca. Co w tym
dziwnego?
--
Liwiusz
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
On Sat, 18 Feb 2012, Czeslawek wrote:
> W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze:
>>> Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
>>> czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
>>> nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
>>> a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
>>> wygląda na to, że tak nie jest.
>>
>> czemu?
>> przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
>> to swiadczona przez 2 lata
>>
>> wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
>> zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca
>
> Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul niedozwolonych
> w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe zerwanie
> umowy.
Myślisz że coś znajdzie, czego operator nie uwzględnił?
Uzasadnienie:
- usługa bez promocji: 400 zł za instalację, opłata miesięczna 45 zł
- usługa z promocją: 0 zł za instalację, opłata miesięczna 15 zł
w pierwszej części okresu i 45 zł w drugiej części.
Jest oczywiste, że "poniesiony koszt umowy" zrywanej w 2 miesiącu
to nie jest 30zł, operator wtopił ZARÓWNO opłatę instalacyjną
jak i spodziewany zysk przyszły, który był powodem udzielenia
promocji.
pzdr, Gotfryd
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 18.02.2012 17:53, Liwiusz pisze:
> W dniu 2012-02-18 17:47, cyklista pisze:
>
>
>> Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc
>> od złożenia wypowiedzenia niezależnie od daty zawarcia umowy, ale
>> wychodzi na to,że wypowiadanie umowy nie ma sensu, gdyż i tak trzeba
>> zapłacić tale samo, co przy kontynuacji umowy, tylko nie w miesięcznych
>> ratach lecz od razu. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.
>
> Nieraz trzeba zapłacić więcej, niż suma abonamentów do końca. Co w tym
> dziwnego?
>
Hmm. Może to, że żądanie takich opłat jest ... nie fair?
Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie
czytasz to się później k... nie dziw.
Z drugiej strony jednak język jakim napisane są takie umowy jest dla
wielu zwykłych ludzi mało zrozumiały (zdania wielokrotnie złożone długie
na pół strony, odwołania do różnych paragrafów itd.), więc raczej rzadko
zagłębiają się w ich treść.
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1202181756010.2508@quad...
> On Sat, 18 Feb 2012, Czeslawek wrote:
>
>> W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze:
>>>> Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
>>>> czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
>>>> nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
>>>> a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
>>>> wygląda na to, że tak nie jest.
>>>
>>> czemu?
>>> przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
>>> to swiadczona przez 2 lata
>>>
>>> wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata
>>> jest
>>> zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca
>>
>> Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul
>> niedozwolonych
>> w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe
>> zerwanie umowy.
>
> Myślisz że coś znajdzie, czego operator nie uwzględnił?
> Uzasadnienie:
> - usługa bez promocji: 400 zł za instalację, opłata miesięczna 45 zł
> - usługa z promocją: 0 zł za instalację, opłata miesięczna 15 zł
> w pierwszej części okresu i 45 zł w drugiej części.
>
> Jest oczywiste, że "poniesiony koszt umowy" zrywanej w 2 miesiącu
> to nie jest 30zł, operator wtopił ZARÓWNO opłatę instalacyjną
> jak i spodziewany zysk przyszły, który był powodem udzielenia
> promocji.
Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie
jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej.
Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten
dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu miałbym
pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam z niej
tylko przez 2? Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk
operatora. Są jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam.
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
Użytkownik "Robert Tomasik"
>>>>> Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
>>>>> czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
>>>>> nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
>>>>> a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
>>>>> wygląda na to, że tak nie jest.
>>>>
>>>> czemu?
>>>> przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
>>>> to swiadczona przez 2 lata
>>>>
>>>> wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata
>>>> jest
>>>> zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca
>>>
>>> Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul
>>> niedozwolonych
>>> w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe
>>> zerwanie umowy.
>>
>> Myślisz że coś znajdzie, czego operator nie uwzględnił?
>> Uzasadnienie:
>> - usługa bez promocji: 400 zł za instalację, opłata miesięczna 45 zł
>> - usługa z promocją: 0 zł za instalację, opłata miesięczna 15 zł
>> w pierwszej części okresu i 45 zł w drugiej części.
>>
>> Jest oczywiste, że "poniesiony koszt umowy" zrywanej w 2 miesiącu
>> to nie jest 30zł, operator wtopił ZARÓWNO opłatę instalacyjną
>> jak i spodziewany zysk przyszły, który był powodem udzielenia
>> promocji.
>
> Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie
> jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej.
To jak masz rabat na instalacji tylko. Netia tak robi. Tylko nie ściąga a po
2-ch latach anuluje.
> Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten
> dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu
> miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam
> z niej tylko przez 2?
Jaki koszt utrzymania ? Płacisz za te 24 miesiące tak, jak się umówiliście.
Jedyny kłopot, że możesz nie mieć alternatywy bo wszystkim usługodawcom
odpowiada uzależnienie klienta a Ty potrzebujesz na krócej.
> Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk operatora. Są
> jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam.
Ale Ty się nie przejmuj sprawami usługodawcy. On usługę daje i tego należy
od niego wymagać. Nie ma, że kabel ukradli. To jego problem a nie klienta.
Jakby Tobie pieniądze ukradli albo byś wyjechał nieoczekiwanie to by Cię nie
zwolniło. Nie wywiązał się to trudno. Żadne tam zwracanie 1/30 abonamentu za
dzień. Normalne odszkodowanie za straty.
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
Użytkownik "John Kołalsky"
news:jhphhk$85g$1@mx1.internetia.pl...
>> Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie
>> jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej.
> To jak masz rabat na instalacji tylko. Netia tak robi. Tylko nie ściąga a
> po 2-ch latach anuluje.
To nic do sparwy nie wnosi.
>
>> Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten
>> dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu
>> miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro
>> korzystam z niej tylko przez 2?
> Jaki koszt utrzymania ? Płacisz za te 24 miesiące tak, jak się
> umówiliście. Jedyny kłopot, że możesz nie mieć alternatywy bo wszystkim
> usługodawcom odpowiada uzależnienie klienta a Ty potrzebujesz na krócej.
Mogę zawrzeć umowę na czas nieokreślony. Albo jej w ogóle nie zawierać. To,
co odpowiada usługodawcom nie zmienia faktu, ze ja nie musze się zgodzić.
>
>> Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk operatora. Są
>> jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam.
>
> Ale Ty się nie przejmuj sprawami usługodawcy. On usługę daje i tego
> należy od niego wymagać. Nie ma, że kabel ukradli. To jego problem a nie
> klienta. Jakby Tobie pieniądze ukradli albo byś wyjechał nieoczekiwanie
> to by Cię nie zwolniło. Nie wywiązał się to trudno. Żadne tam zwracanie
> 1/30 abonamentu za dzień. Normalne odszkodowanie za straty.
Normalne odszkodowanie za straty, to nie suma opłat za całą umowę.
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
"cyklista"
news:jhomuo$408$1@news.dialog.net.pl...
> Hmm. Może to, że żądanie takich opłat jest ... nie fair?
to nie ma byc fair tylko przyniesc konkretne dochody
gdyby podniosl sie krzyk i czarny pr wplynal na zyski to co innego,
ale dopoki tak sie nie stanie to mozna kosic kase
> Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie czytasz to
> się później k... nie dziw.
> Z drugiej strony jednak język jakim napisane są takie umowy jest dla wielu
> zwykłych ludzi mało zrozumiały (zdania wielokrotnie złożone długie na pół
> strony, odwołania do różnych paragrafów itd.), więc raczej rzadko zagłębiają
> się w ich treść.
no wiec trzeba albo znalezc kogos kto potrafi przeczytac, przemyslec i
zagwarantowac ze tresc jest 'jadalna', albo odmowic podpisania ze
wzgledu na zbyt zawila tresc - jak sie nazbiera wiecej takich niedoszlych
klientow to firma bedzie musiala cos z tym zrobic (tak, jest to powolny
proces)
natomiast podpisywanie czegokolwiek w ciemno to strzal do wlasnej bramki
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
On 2012-02-18 23:17:23 +0100, "Robert Tomasik"
> Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24
> miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2?
Ekhem, bo poprzednio ZAGWARANTOWAŁEŚ 24 miesiące korzystania.
I za złamanie danego słowa, by nie narazić bogu ducha winnego
sprzedawcy - masz ponieść karę, której wysokość zaakceptowałeś
podpisując umowę.
--
Bydlę
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
On 2012-02-18 17:47:15 +0100, cyklista
> W dniu 18.02.2012 17:16, Liwiusz pisze:
>> W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:
>>> http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/funpack_hd/
>>> na dole strony : dokumenty do pobrania
>>
>> Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w
>> regulaminach tych usług musisz patrzeć jakie są okresy wypowiedzenia i
>> jak liczone.
>>
> Dowiedziałem się już na infolinii
Biedny ten znajomy - kupił telewizor, telefon i komputer, a nie potrafi
korzystać z żadnego z tych urządzeń.
> Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.
Tak.
--
Bydlę
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
On 2012-02-18 18:25:47 +0100, cyklista
> Z jednej strony można powiedzieć czytaj, co podpisujesz, a jak nie
> czytasz to się później k... nie dziw.
Można i bez knajackiego języka.
A zasada jest jedna od lat: nie podpisuje się czegoś, czego się nie rozumie.
Nie i już.
;>
> Z drugiej strony jednak język jakim napisane są takie umowy...
zwłaszcza w części opisującej dostępne kanały...
;>>>
--
Bydlę
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
W dniu 2012-02-19 20:44, Bydlę pisze:
> Biedny ten znajomy - kupił telewizor, telefon i komputer, a nie potrafi
> korzystać z żadnego z tych urządzeń.
Przecież skorzystał - z telefonu ;)
>> Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.
Nie ma co się w ciemno wypowiadać. Ja na przykład w mijającym tygodniu
obaliłem powództwo "t-mobile" o zapłatę kary umownej na tej podstawie,
że w umowie nie było wskazanej wartości przyznanej ulgi.
--
Liwiusz
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
Użytkownik "Bydlę"
news:jhrjd1$brr$1@cougar.axelspringer.pl...
> On 2012-02-18 23:17:23 +0100, "Robert Tomasik"
> said:
>
>> Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24
>> miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2?
>
> Ekhem, bo poprzednio ZAGWARANTOWAŁEŚ 24 miesiące korzystania.
> I za złamanie danego słowa, by nie narazić bogu ducha winnego
> sprzedawcy - masz ponieść karę, której wysokość zaakceptowałeś podpisując
> umowę.
Konieczność zapłaty jego dochodu rozumiem. Ale czemu mam pokrywać jeszcze
koszty, których on nie ponosi?
Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
On 2012-02-19 21:45:09 +0100, "Robert Tomasik"
> Użytkownik "Bydlę"
> news:jhrjd1$brr$1@cougar.axelspringer.pl...
>> On 2012-02-18 23:17:23 +0100, "Robert Tomasik"
>>
>>> Ale z jakiego powodu miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24
>>> miesiące, skoro korzystam z niej tylko przez 2?
>>
>> Ekhem, bo poprzednio ZAGWARANTOWAŁEŚ 24 miesiące korzystania.
>> I za złamanie danego słowa, by nie narazić bogu ducha winnego
>> sprzedawcy - masz ponieść karę, której wysokość zaakceptowałeś
>> podpisując umowę.
>
> Konieczność zapłaty jego dochodu rozumiem. Ale czemu mam pokrywać
> jeszcze koszty, których on nie ponosi?
Nie, nie zaglądaj mu do kieszeni, a popatrz na treść umowy -
zapewniasz, że będziesz przez dany czas kupoał usługi. Skoro dałeś
słowo - to kupuj.
A jeśli chcesz się wycofać, łamiąc dane słowo - to zapłać umówioną karę.
Tu problemem nie jest to, że ktoś nie zarobi czy zarobi mniej, a
wykonanie umowy - podpisanej na trzeźwo po przeanalizowaniu wszystkich
za i przeciw.
--
Bydlę
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.