Sprostowanie imienia

Pytanie:

"Jakie elementy powinno zawierać pismo dotyczące sprostowania imienia ?"

Odpowiedź prawnika: Sprostowanie imienia

Zgodnie z art. 10 ustawy o zmianie imion i nazwisk (Dz.U.1963.59.328 ) w razie wątpliwości, pisownię lub brzmienie imienia i nazwiska ustala kierownik urzędu stanu cywilnego na wniosek strony. W związku z powyższym należy stwierdzić, że wniosek taki powinien na pewno zawierać: oznaczenie adresata (właściwy organ), nadawcy, z pełnymi danymi, dokument stwierdzający właściwą pisownie nazwiska lub imienia (jeżeli taki istnieje), oraz zapis, że strona domaga się sprostowania pisowni. Zazwyczaj odpowiednie formularze wniosków dostępne są w siedzibie organu.


Michał Włodarczyk

Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika