Zasady składania wniosku o dokonanie wpisu w księdze wieczystej

Pytanie:

Jakie są zasady składania wniosku o dokonanie wpisu w księdze wieczystej?

Masz inne pytanie do prawnika?

ODPOWIEDŹ PRAWNIKA

Zgodnie z Art. 6262 § 1 k.p.c. wniosek o dokonanie wpisu w księdze wieczystej składa się na urzędowym formularzu. Opłatę od niego reguluje natomiast art. 42 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych. Można się również starać o zwolnienie od kosztów sądowych na podstawie art. 106 ustawy o kosztach sądowych. Wniosek o zwolnienie od kosztów sądowych powinien być złożony w wydziale cywilnym sądu rejonowego, w którym działa wydział ksiąg wieczystych, do którego następnie trafi wniosek o wpis do księgi wieczystej. Wniosek o dokonanie wpisu do księgi wieczystej powinien być natomiast złożony w terminie 3 miesięcy od doręczenia postanowienia o zwolnieniu od kosztów sądowych, pod rygorem upadku zwolnienia.

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE: