Powiadomienie Urzędu Pracy o zwolnieniach

Pytanie:

"Czy Powiatowy Urząd Pracy ma obowiązek udzielenia informacji dotyczącej zawiadomienia przez pracodawcę o planowanych zwolnieniach grupowych? Jeżeli nie to w jaki sposób mogę dowiedzieć się czy pracodawca dopełnił obowiązku powiadomienia Urzędu Pracy o planowanych zwolnieniach grupowych?"

Odpowiedź prawnika: Powiadomienie Urzędu Pracy o zwolnieniach

Obowiązek zawiadomienia Urzędu Pracy o planowanych zwolnieniach jest nałożony na pracodawcę w tym celu, aby umożliwić Urzędowi podjęcie odpowiednich przygotowań, szkoleń. Urząd Pracy nie jest zobowiązany informować pracowników o tym, że grożą im zwolnienia. A jeżeli zależy Panu na uzyskaniu informacji, czy Urząd został poinformowany o zwolnieniach, najlepiej jest o tym dowiedzieć się w samym Urzędzie.


Michał Włodarczyk

Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika