Dane z Facebooka trafiały do reklamodawców

Miliony użytkowników Facebooka nieświadomie przekazywało swoje dane firmom marketingowym – informuje Gazeta Wyborcza.

W Polsce konta na Facebooku ma ponad siedem milionów osób. Ich dane mogły zostać przekazane firmom zewnętrznym. Dotyczy to tych użytkowników portalu, którzy kiedykolwiek używali jakiejś aplikacji na Facebooku - np. popularnej gry "FarmVille".

Aplikacje takie wyciągały od użytkowników tzw. "Facebook ID" - unikalny numer, przypisywany każdemu użytkownikowi serwisu.

Poniedziałkowy dziennik "The Wall Street Journal" wytropił, że dane te trafiały do ponad dwudziestu zewnętrznych firm, zajmujących się głównie reklamą w internecie oraz do firm, które zarabiają na tworzeniu baz danych o internautach – czytamy na łamach Gazety Wyborczej.

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE: