Na co trzeba uważać przy tworzeniu regulaminu wynagradzania

Lista pułapek, w które można wpaść, tworząc regulaminy wynagradzania, wciąż się rozszerza. Dziś kolejne przykłady. Kontynuujemy temat tworzenia przez samorządy regulaminów wynagradzania dla pracowników zatrudnionych na umowach o pracę. Konstruując ich treść, nie należy zapominać, że nie są to akty działające w próżni. Obok wielu przepisów wyższego rzędu regulujących bardzo wiele kwestii płacowych istnieją jeszcze inne akty wewnętrzne. Regulamin wynagradzania określający wysokość zarobków pracownika zatrudnionego na danym stanowisku wspólnie z kształtującymi strukturę zatrudnienia, hierarchię i obowiązki regulaminami organizacyjnym i pracy tworzą w sposób mniej lub bardziej doskonały ścieżkę awansu pracownika w danym urzędzie.

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

  • 9.10.2018

    Ewidencja czasu pracy - jak prowadzić ewidencję czasu pracy?

    Zgodnie z Kodeksem pracy, czas pracy jest to czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy. Systemy i rozkłady (...)

  • 15.8.2019

    Młodzi w pracy

    Od 1 września 2019 r. o 1 punkt procentowy zostaną zwiększone wynagrodzenia młodocianych pracowników odbywających przygotowanie zawodowe w formie nauki zawodu. Pracodawcy będą mogli ubiegać (...)

  • 27.11.2015

    Jak prawidłowo udostępnić regulamin sklepu internetowego?

    Jedną z podstawowych operacji jakie wykonujemy przy okazji dokonywania zakupów w sklepach jest kliknięcie checkbox’a „akceptuję regulamin”. Regulamin taki zwykle jest dostępny (...)

  • 7.12.2004

    Systemy wynagradzania

    Obowiązkiem pracodawcy jest ustalenie kryteriów wynagradzania za pracę według jej rodzaju, kwalifikacji pracownika oraz jakości i ilości świadczonej przez niego pracy. Pracodawca powinien więc (...)

  • 8.12.2004

    Co to jest regulamin pracy i kiedy należy go przygotować?

    Regulamin pracy wprowadza się, jeżeli w zakresie organizacji i porządku w procesie pracy nie obowiązują w zakładzie pracy postanowienia układu zbiorowego pracy lub gdy pracodawca zatrudnia co najmniej (...)