Reklamy nie przerwą filmów dla dzieci

Do ustawy o radiofonii i telewizji trafi definicja audycji dla dzieci. Ma to zapobiec  przerywaniu reklamami programów dla najmłodszych – informuje Rzeczpospolita.

Audycja dla dzieci została zdefiniowana w nowelizacji ustawy jako taka, która ze względu na czas nadania i zawartość programową jest skierowana głównie do odbiorców w wieku do 12 lat.

- Obejmie więc ona także filmy np. rysunkowe – tłumaczy Rzeczpospolitej Małgorzata Zielińska, prawnik w kancelarii Furtek Komosa Aleksandrowicz.

Obecnie w ustawie nie ma definicji audycji dla dzieci. Nadawcy telewizyjni przerywają więc programy dla najmłodszych tłumacząc, że są to filmy fabularne.

Zakaz przerywania programów dla dzieci komunikatami reklamowymi wynika z art. 16a ust. 6 pkt 4 ustawy o radiofonii i telewizji.

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE: