Świadectwa pracy to problem dla wielu firm

Pracodawcy proponują przywrócenie zasad wydawania tych dokumentów obowiązujących przed 21 marca tego roku.

Odświeżone przepisy zamiast ułatwić, utrudniły przekazywanie ich pracownikom – czytamy na łamach Gazety Prawnej.

PKPP Lewiatan przekazał już do ministerstwa pracy propozycję zmian w art. 97 kodeksu pracy, która ma ułatwić wydawanie świadectw pracy. Firmy chcą wydawać takie dokumenty jedynie na żądanie pracownika, jeśli bezpośrednio po rozwiązaniu jednej umowy (np. na czas określony) zawierają z nim kolejny kontrakt.

Takie zasady obowiązywały do 21 marca tego roku. Później prawo się zmieniło i przedsiębiorcy muszą obecnie wydawać świadectwa raz na dwa lata. Pracownik ma prawo również żądać wydania świadectwa za okres pracy na podstawie każdej zakończonej umowy

Miało to ułatwić wydawanie świadectw, ale w praktyce je utrudniło, nakładając na pracodawców nowe biurokratyczne obowiązki – mówi Gazecie Prawnej Grażyna Spytek-Bandurska, wicedyrektor departamentu dialogu społecznego i stosunków pracy PKPP Lewiatan.

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE: