Szkoły zawodowe nie walczą o unijne wsparcie

Unijne dotacje nie spotykają się z dużym zainteresowaniem szkół zawodowych. Wykorzystały one zaledwie 19 proc. unijnych środków przewidzianych na lata 2007–2013 na unowocześnienie ich oferty edukacyjnej – informuje Gazeta Prawna.

– W konkursach jest zgłaszane trzykrotnie mniej projektów dla szkolnictwa zawodowego niż placówek prowadzących kształcenie ogólne – mówi dla dziennika Barbara Kwapiszewska, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu.

Według niej niskie zainteresowanie unijnym wsparciem wynika z tego, że szkolnictwo zawodowe nie wypracowało metod, które służyłyby podnoszeniu jakości jego kształcenia.

Stanisław Szelewa, dyrektor Wydziału Oświaty i Wychowania w Starostwie Powiatowym w Świdnicy, uważa natomiast, że szkoły zawodowe nie są przygotowane do pozyskiwania takich środków.

– To w samorządzie powinni być zatrudnieni urzędnicy, którzy potrafią napisać dobry wniosek dla szkoły – mówi Gazecie Prawnej Stanisław Szelewa.

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (1)

Maciej Gibas

30.3.2010 19:56:13

Re: Szkoły zawodowe nie walczą o unijne wsparcie

Aby napisać dobry projekt to dyrektor szkoły (dobrze, żeby z udziałem wszystkich nauczycieli) musi mieć wypracowana koncepcję jej rozwoju w oparciu o diagnozę, czyli istniejące możliwości i potrzeby, uwarunkowania lokalne (także rynku pracy). Nawet najbardziej sprawny w pisaniu wniosków urzędnik tego nie zrobi. Do niego należy, aby w oparciu o dokumentację konkursu przełożył to na "specyficzny", a istotny dla oceny język projektu oraz strona "techniczna" wniosku (zapis w generatorze). Może to robić zewnętrzna forma (oczywiście, że nie za małe pieniądze).


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

  • 23.8.2018

    Doradztwo zawodowe uregulowane

    Nowe rozporządzenie określa, na czym polega doradztwo zawodowe oraz jakie są jego cele na poszczególnych etapach edukacji.

  • 3.1.2019

    „Posiłek w szkole i w domu” od 2019 r.

    1 stycznia 2019 r. ruszył program „Posiłek w szkole i w domu”. To pomoc dla osób starszych, z niepełnosprawnościami oraz dzieci z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji. Na (...)

  • 26.7.2017

    Wsparcie na bardziej praktyczne kształcenie zawodowe

    Celem projektu jest przetestowanie 5 modeli kształcenia praktycznego w miejscu pracy i opracowanie rozwiązania, które będzie promowane jako rekomendowane do wdrożenia w innych regionach. Kluczowym (...)

  • 10.10.2007

    Jak wygląda system edukacji w Polsce i jakie tytuły pozwala uzyskać?

    Dowiedz się, gdzie możesz się uczyć i jak uzyskać poszczególne tytuły zawodowe i naukowe! Reforma oświaty, oprócz zmian programowych, wprowadziła również nowe typy szkół: (...)

  • 5.4.2019

    Więcej godzin do dyspozycji dyrektora szkoły

    Zwiększenie liczby godzin do dyspozycji dyrektora szkoły przeznaczonych na rozwój zainteresowań i uzdolnień uczniów na każdym etapie edukacyjnym, zwiększenie liczby godzin przeznaczonych (...)