Zakup ratalny - koszty w PKPiR i VAT

Pytanie:

Prowadzę firmę (PKPiR, VAT). Dokonałem zakupu w sklepie ekspresu do kawy dla celów firmy. Zakup dokonałem na kredyt bankowy 0% na 30 rat. Do wartości kredytu dołożyłem ubezpieczenie sprzętu na okres 5 lat. Prowadzę PKPiR kasowo. Fakturę na ekspres zarachowałem w koszty w dacie wystawienia i odliczyłem VAT. Potwierdzenie ubezpieczenia zarachowałem w koszty w dacie wystawienia. Czy postąpiłem prawidłowo?

Masz inne pytanie do prawnika?

12.1.2009

Zespółe-prawnik.pl

Zespół
e-prawnik.pl

Odpowiedź prawnika: Zakup ratalny - koszty w PKPiR i VAT

W przypadku podatników rozliczających koszty w momencie poniesienia, przyjmuje się, iż koszt jest poniesiony w dniu wystawienia faktury (rachunku) lub innego dowodu stanowiącego podstawę księgowania. Zasada ta ma zastosowanie również w przypadku zakupu na raty. Oczywiście zasada ta będzie miała zastosowanie, o ile zakupione urządzenie nie powinno być uznane za środek trwały. W takim bowiem przypadku podatnik będzie miał prawo zaliczyć wydatek do kosztów w formie odpisów amortyzacyjnych. W miesiącu otrzymania faktury podatnik może również odliczyć VAT naliczony na fakturze VAT.

Potrzebujesz porady prawnej?

Zapytaj prawnika:

Dodaj załącznikDodaj załącznik

Oświadczenia i zgody RODO:


FORUM POMOCY PRAWNEJ

Allegro sprzedaż wirtualnych przedmiotów

9.1.2019 przez: bartekkuliga

Allegro sprzedaż wirtualnych przedmiotów

25.5.2018 przez: bartekkuliga

Podatek od sprzedaży nieruchomości

27.3.2018 przez: 3Magda