Odpowiedź prawnika: Zgłoszenie zgubienia tablic rejestracyjnych do urzędu rejestrowego
W przypadku zgubienia tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek
właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice (tablicę)
rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:
1) oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego;
2) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana;
3) złożeniu przez właściciela stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za
składanie fałszywych zeznań.
3a. Na okres do wydania nowego dowodu rejestracyjnego, nie dłuższy jednak niż 30 dni, organ
rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane
tablice (tablicę) rejestracyjne.
4. W przypadkach, o których mowa w ust. 1-3, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu
może wydać zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne (wtórnik) z zachowaniem
dotychczasowego numeru rejestracyjnego, po przedstawieniu przez właściciela pojazdu:
1) dowodu rejestracyjnego;
2) karty pojazdu, jeżeli była wydana;
3) stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
5. Na okres konieczny do wykonania tablicy rejestracyjnej (wtórnika), ale nie dłuższy niż
określony w art. 74 ust. 3 ustawy, organ rejestrujący wydaje na wniosek właściciela pojazdu
pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne.
