Zlecenie a świadectwo pracy

Pytanie:

Czy przy zatrudnieniu na umowę zlecenie po wygaśnięciu okresu umowy pracownik powinien otrzymać świadectwo pracy i co powinno się w nim znajdować?

Masz inne pytanie do prawnika?

11.5.2010

Zespółe-prawnik.pl

Zespół
e-prawnik.pl

Odpowiedź prawnika: Zlecenie a świadectwo pracy

Świadectwo pracy jest dokumentem związanym ze stosunkiem pracy i wydawanym po jego ustaniu. Osoba związana umową zlecenie nie jest pracownikiem w rozumieniu kodeksu pracy i w związku z tym nie istnieje obowiązek wydania jej świadectwa pracy. Zawartość świadectwa pracy powinna obejmować informacje dotyczące okresu i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych stanowisk, trybu rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego. 

Potrzebujesz porady prawnej?

Zapytaj prawnika:

Dodaj załącznikDodaj załącznik

Oświadczenia i zgody RODO:


FORUM POMOCY PRAWNEJ

RODO

26.8.2019 przez: aleaug

Delegacja a choroba

5.7.2018 przez: Czdominika

Brak funduszu socjalnego

20.5.2018 przez: bieniekt