Reklamacja artykuły i zmiany w prawie
Uważaj na podejrzany telefon z infolinii banku...
26.8.2021
Do Rzecznika Finansowego trafiają skargi od klientów, którym oszuści wyczyścili konta bankowe, wykorzystując do tego zaufanie klientów do banków. Oszuści znaleźli nową (...)
Przed wakacjami - zabezpiecz mieszkanie
29.7.2021
O czym więc warto pamiętać, żeby cieszyć się udanymi wakacjami także po ich zakończeniu? Aby spędzony urlop był udany i pozostał na długo w naszej pamięci miłym wspomnieniem, zadbajmy (...)
13.7.2021
Sezon wiosenno-letni, to nie tylko palące słońce, ale też burze i wichury, skutkujące np. uszkodzeniami budynków lub podtopieniami. Czy działanie zakładu ubezpieczeń w sprawie poszkodowanych (...)
Jak nie dać sobie ukraść pieniędzy z konta?
9.6.2021
UOKiK otrzymuje skargi od konsumentów, którzy w wyniku oszustwa stracili pieniądze z konta. Urząd przypomniał, że bank powinien w ciągu jednego dnia roboczego oddać konsumentowi (...)
Dropshipping - prawa konsumenta
4.12.2020
„Prosto od zagranicznego producenta, tanio”. „Nasi sprzedawcy z Azji”. „Klient jest importerem towaru”. Zanim skorzystasz z oferty sklepu internetowego, zachęcającego (...)
Black Friday, Cyber Monday - nie daj się oszukać
24.11.2020
70 proc. zniżki na wszystko? Drugi produkt gratis? Ruszyły wyprzedaże! Konsumencie – nie daj się oszukać. Sprawdź, na co należy zwrócić uwagę podczas zakupów.
Większa ochrona interesów klientów podmiotów rynku finansowego
28.10.2020
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o rozpatrywaniu reklamacji i sporów klientów podmiotów rynku finansowego oraz o Funduszu Edukacji Finansowej. Projekt zwiększy (...)
25.10.2020
Reklamację możemy złożyć zarówno z tytułu rękojmi (odpowiedzialność sprzedawcy), jak i z tytułu gwarancji (odpowiedzialność gwaranta). Są to dwie (...)
9.7.2020
Rozbieżności między ofertą a faktycznym standardem usług. Rolada ustrzycka zamiast oscypka, mintaj zamiast dorsza i stary tłuszcz do smażenia. Takie przykre niespodzianki mogą spotkać konsumentów (...)
21.4.2020
Dowiedz się, co radzi UOKiK nt. handlu i zakupów w czasie epidemii koronawirusa. Jak konsument może bronić się przed nieuczciwymi działaniami handlowców?
Proporcjonalny zwrot opłat za pożyczkę i kredyt konsumencki
11.3.2020
Korzystałeś z chwilówki i spłaciłeś ją przed czasem? Zaciągnąłeś kredyt konsumencki na zakup sprzętu AGD i uregulowałeś go przed zakończeniem umowy? Zweryfikuj, czy otrzymałeś proporcjonalny (...)
„Podstępne” parkingi przy marketach?
25.2.2020
Prezes UOKiK przygląda się zasadom działania parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi. Ze skarg konsumentów wynika, że brakuje rzetelnej informacji o zasadach korzystania z parkingu, (...)
Podsumowanie pracy rzeczników konsumentów
6.1.2020
Ponad 475 tys. porad, 52 tys. interwencji u przedsiębiorców, pomoc procesowa w blisko 4 tys. spraw – to efekty pracy rzeczników konsumentów w 2018 r. Mocno wzrosła liczba (...)
Karty podarunkowe w ramach Unii Europejskiej
17.12.2019
W okresie przedświątecznym stajemy przed trudnym dylematem, jakim prezentem uszczęśliwić bliską osobę. Często poszukując bezpiecznego rozwiązania, decydujemy się na zakup karty podarunkowej. (...)
Przed Black Friday - o czym pamiętać?
26.11.2019
„Black Friday”, czyli „Czarny Piątek” oraz „Cyber Monday” wpisały się na dobre w konsumencki kalendarz i oficjalnie otwierają przedświąteczny okres zakupowy. Promocja (...)
25.11.2019
Masz problem z usługą pocztową? Możesz złożyć reklamację! Reklamację możesz złożyć pisemnie, mailowo, poprzez formularz na stronie internetowej operatora lub ustnie. Reklamację (...)
Przedświąteczny boom na rynku pocztowo-kurierskim
24.11.2019
Pomiędzy Black Friday - czyli ostatnim piątkiem listopada – a Świętami Bożego Narodzenia trwa najgorętszy w roku okres na rynku pocztowo-kurierskim. Aby nasze przesyłki dotarły na czas, (...)
Gdzie znaleźć pomoc w przypadku sporu z instytucją finansową?
16.11.2019
Sprawdź, gdzie można szukać pomocy w przypadku sporu z instytucją finansową, np. z bankiem czy zakładem ubezpieczeń.
W jakich przypadkach Rzecznik Finansowy analizuje umowy klientów?
16.10.2019
Rzecznik Finansowy wspiera klientów podmiotów rynku finansowego na wiele sposobów. Oferuje możliwość przeprowadzenia tzw. postępowań interwencyjnych lub polubownych. Przy tym (...)
25.9.2019
Rękojmia to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku (...)
11.8.2019
Rozbieżności między ofertą biur podróży a faktycznym standardem usług czy zmiana godzin lotów – takie sygnały wpływają do UOKiK. Przypominamy: w przypadku nieprawidłowości (...)
Jak odwołać się od decyzji portalu?
7.8.2019
Portal społecznościowy zablokował twoje konto lub usunął wpisy na profilu, a twoja reklamacja nie poskutkowała? Jeśli nie zgadzasz się z decyzją portalu, zgłoś to przez internet - dowiedz się, (...)
Pakiet Przyjazne Prawo – ponad 70 punktowych ułatwień dla biznesu
20.3.2019
Wydłużenie terminu rozliczenia VAT w imporcie, by wzmocnić pozycję polskich portów w konkurencji z zagranicznymi; prawo do błędu przez pierwszy rok działalności dla mikro, małych i średnich (...)
18.12.2018
Jeśli kupujemy prezenty przez internet, można je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na się je swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia (...)
25.11.2018
Projekt nowelizacji dostosowuje polskie prawo do przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej. Chodzi o zagadnienia dotyczące praw pasażerów, żeglugi powietrznej, personelu (...)
21.11.2018
Black Friday i Cyber Monday – to dni, w których możesz zrobić korzystnie zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych w kraju i zagranicą. Pamiętaj, produkt z wyprzedaży możesz reklamować. Niezależnie (...)
Co zrobić, jeśli masz obligacje GetBack?
7.8.2018
UOKiK sprawdza jak banki, domy maklerskie i sama spółka oferowały obligacje Get Back. W toku są 3 postępowania wyjaśniające. Pobierz formularz ze stronywww.finanse.uokik.gov.pl i (...)
Black Friday - nie daj się zrobić w konia
23.11.2017
W piątek 24 listopada sklepy będą kusić obniżkami. Na wyprzedażach masz takie same prawa jak zwykle. Nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była konkretna (...)
Wyjazd zagraniczny - o czym warto pamiętać?
29.6.2017
Jeśli wybierasz się w podróż z organizatorem wycieczki lub korzystasz z jakichś usług turystycznych, sprawdź dokładnie podpisywaną umowę, zwracając uwagę szczególnie na postanowienia, (...)
Rusza rok szkolny. UOKiK przypomina o prawach konsumenta
28.8.2015
Podręczniki, zeszyty, ubrania, kursy językowe i zajęcia pozalekcyjne – lista spraw, o które muszą zadbać rodzice, zanim rozpocznie się rok szkolny, przyprawia o zawrót głowy.
Przed wakacjami - co warto wiedzieć? Zobacz, co radzi UOKiK
22.7.2015
Noclegi, transport, wizy, ubezpieczenie - to tylko część spraw, które musimy załatwić zanim wyruszymy na wakacje. O czym warto pamiętać, wybierając się na urlop, przypomina dzisiaj 36 instytucji (...)
Wyprzedaże trwają, dlatego UOKiK przypomina prawa konsumentów
21.7.2015
Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji - sprzedawca, który informuje o tym klientów - łamie prawo. Rzecz kupioną na wyprzedaży można reklamować, ale już jej zwrot zależy tylko od dobrej (...)
Przed wakacjami - co warto wiedzieć?
16.6.2015
Noclegi, transport, wizy, ubezpieczenie – to tylko część spraw, które musimy załatwić zanim wyruszymy na wakacje. O czym warto pamiętać, wybierając się na urlop, przypomina dzisiaj 36 (...)
Rezerwując hotel lub domek pamiętaj o swoich prawach
5.6.2015
Może się zdarzyć, że hotel trzygwiazdkowy za granicą oferuje standard polskiego hotelu jednogwiazdkowego. Sprawdź, jak egzekwować swoje prawa.
Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku
20.5.2015
REKLAMACJA BUTÓW NA NOWYCH ZASADACH - zmiana przepisów od początku 2015 roku. Nowe przepisy korzystniejsze dla konsumentów. Na jakiej podstawie reklamować buty? Jak skorzystać (...)
Wyposażenie aut. Kontrolerzy ostrzegają
31.10.2014
Inspektorzy handlowi skontrolowali 309 partii produktów. 36,6 proc. z nich zostało zakwestionowanych z powodu nieprawidłowego oznakowania.
Reklamacja, niezgodność towaru z umową, niekompletność - poznaj swoje prawa
26.9.2014
5 grudnia zmieniają się regulacje dotyczące reklamacji. Przypominamy jakie mamy prawa, gdy produkt kupiony w sklepie jest wadliwy.
Wakacje z biurem podróży. Jak reklamować wycieczkę?
12.8.2014
Jak przygotować się do wyjazdu za granicę i jak długo można reklamować nieudaną wycieczkę? Oto odpowiedzi.
Bezpieczniejsze zakupy w sieci? UOKiK będzie szkolił
25.6.2014
Na mocy nowych przepisów konsument, który kupi wadliwy produkt, składając reklamację będzie mógł wybierać między naprawą, wymianą, obniżeniem ceny a odstąpieniem od umowy.
Przed wakacjami - poznaj swoje prawa
16.6.2014
O czym warto pamiętać wybierając się na urlop przypomina UOKiK.
Jesteś niezadowolony z wykupionej wycieczki? Dowiedz się czego możesz żądać od biura podróży.
10.6.2014
Niniejszy artykuł zawiera informacje na temat podstaw oraz zakresu odpowiedzialności biura podróży w sytuacjach, w których standardy wykonanych usług nie odpowiadają tym określonym (...)
5.6.2014
Reklamacje na usługi telekomunikacyjne będzie można składać także drogą elektroniczną.
Energia elektryczna - prawa konsumenta
22.4.2014
Korzystasz z biur podróży? Oto twoje prawa
5.2.2014
Tym, którzy planują zimowy wypoczynek UOKiK, ULC i UTK razem przypominają o prawach konsumentów i o tym jak ich dochodzić
Pociąg się spóźnił? Zobacz, jak odzyskać pieniądze
22.1.2014
W okresie panowania niekorzystnych warunków atmosferycznych, wszyscy podróżni, którzy kupili bilet w przedsprzedaży i chcą zrezygnować z przejazdów pociągami PKP Intercity, mogą dokonać zwrotu (...)
Zimowe wyprzedaże. Poznaj swoje prawa
7.1.2014
O prawach i obowiązkach korzystających z sezonowych obniżek przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Regulamin sklepu internetowego - wzór
9.12.2013
Przygotowanie dobrego regulaminu sklepu internetowego to nie lada wyzwanie nawet dla prawnika. Bardzo często próbujemy napisać regulamin samodzielnie, korzystając z dostępnych wzorów czy tez posiłkując (...)
Reklamacja produktu kupionego przez internet? Masz więcej praw
23.9.2013
Konsument, który kupuje przez internet ma więcej możliwości niż klient sklepu stacjonarnego.
UOKiK gani Koleje Mazowieckie za reklamacje
20.9.2013
Zdaniem urzędników postanowienie w regulaminie ograniczają prawa konsumentów do złożenia reklamacji.
Początek roku szkolnego. Sprawdź swoje prawa!
2.9.2013
Wadliwy plecak można reklamować u sprzedawcy. Kapcie, które okazały się za małe raczej trudno będzie oddać do sklepu, bo zwroty to wyłącznie dobra wola sprzedawcy.