Reklamacja artykuły i zmiany w prawie

Uważaj na podejrzany telefon z infolinii banku...

Uważaj na podejrzany telefon z infolinii banku...

26.8.2021

Do Rzecznika Finansowego trafiają skargi od klientów, którym oszuści wyczyścili konta bankowe, wykorzystując do tego zaufanie klientów do banków. Oszuści znaleźli nową (...)

Przed wakacjami - zabezpiecz mieszkanie

Przed wakacjami - zabezpiecz mieszkanie

29.7.2021

O czym więc warto pamiętać, żeby cieszyć się udanymi wakacjami także po ich zakończeniu? Aby spędzony urlop był udany i pozostał na długo w naszej pamięci miłym wspomnieniem, zadbajmy (...)

Odszkodowania po wichurach

Odszkodowania po wichurach

13.7.2021

Sezon wiosenno-letni, to nie tylko palące słońce, ale też burze i wichury, skutkujące np. uszkodzeniami budynków lub podtopieniami. Czy działanie zakładu ubezpieczeń w sprawie poszkodowanych (...)

Jak nie dać sobie ukraść pieniędzy z konta?

Jak nie dać sobie ukraść pieniędzy z konta?

9.6.2021

UOKiK otrzymuje skargi od konsumentów, którzy w wyniku oszustwa stracili pieniądze z konta. Urząd przypomniał, że bank powinien w ciągu jednego dnia roboczego oddać konsumentowi (...)

Dropshipping - prawa konsumenta

Dropshipping - prawa konsumenta

4.12.2020

„Prosto od zagranicznego producenta, tanio”. „Nasi sprzedawcy z Azji”. „Klient jest importerem towaru”. Zanim skorzystasz z oferty sklepu internetowego, zachęcającego (...)

Black Friday, Cyber Monday - nie daj się oszukać

Black Friday, Cyber Monday - nie daj się oszukać

24.11.2020

70 proc. zniżki na wszystko? Drugi produkt gratis? Ruszyły wyprzedaże! Konsumencie – nie daj się oszukać. Sprawdź, na co należy zwrócić uwagę podczas zakupów. 

Większa ochrona interesów klientów podmiotów rynku finansowego

Większa ochrona interesów klientów podmiotów rynku finansowego

28.10.2020

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o rozpatrywaniu reklamacji i sporów klientów podmiotów rynku finansowego oraz o Funduszu Edukacji Finansowej. Projekt zwiększy (...)

Gwarancja a rękojmia

Gwarancja a rękojmia

25.10.2020

Reklamację możemy złożyć zarówno z tytułu rękojmi (odpowiedzialność sprzedawcy), jak i z tytułu gwarancji (odpowiedzialność gwaranta). Są to dwie (...)

Wakacje bez kłopotów

Wakacje bez kłopotów

9.7.2020

Rozbieżności między ofertą a faktycznym standardem usług. Rolada ustrzycka zamiast oscypka, mintaj zamiast dorsza i stary tłuszcz do smażenia. Takie przykre niespodzianki mogą spotkać konsumentów (...)

Sprzedaż w dobie koronawirusa

Sprzedaż w dobie koronawirusa

21.4.2020

Dowiedz się, co radzi UOKiK nt. handlu i zakupów w czasie epidemii koronawirusa. Jak konsument może bronić się przed nieuczciwymi działaniami handlowców?

Proporcjonalny zwrot opłat za pożyczkę i kredyt konsumencki

Proporcjonalny zwrot opłat za pożyczkę i kredyt konsumencki

11.3.2020

Korzystałeś z chwilówki i spłaciłeś ją przed czasem? Zaciągnąłeś kredyt konsumencki na zakup sprzętu AGD i uregulowałeś go przed zakończeniem umowy? Zweryfikuj, czy otrzymałeś proporcjonalny (...)

„Podstępne” parkingi przy marketach?

„Podstępne” parkingi przy marketach?

25.2.2020

Prezes UOKiK przygląda się zasadom działania parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi. Ze skarg konsumentów wynika, że brakuje rzetelnej informacji o zasadach korzystania z parkingu, (...)

Podsumowanie pracy rzeczników konsumentów

Podsumowanie pracy rzeczników konsumentów

6.1.2020

Ponad 475 tys. porad, 52 tys. interwencji u przedsiębiorców, pomoc procesowa w blisko 4 tys. spraw – to efekty pracy rzeczników konsumentów w 2018 r. Mocno wzrosła liczba (...)

Karty podarunkowe w ramach Unii Europejskiej

Karty podarunkowe w ramach Unii Europejskiej

17.12.2019

W okresie przedświątecznym stajemy przed trudnym dylematem, jakim prezentem uszczęśliwić bliską osobę. Często poszukując bezpiecznego rozwiązania, decydujemy się na zakup karty podarunkowej. (...)

Przed Black Friday - o czym pamiętać?

Przed Black Friday - o czym pamiętać?

26.11.2019

„Black Friday”, czyli „Czarny Piątek” oraz „Cyber Monday” wpisały się na dobre w konsumencki kalendarz i oficjalnie otwierają przedświąteczny okres zakupowy. Promocja (...)

Reklamacja pocztowa

Reklamacja pocztowa

25.11.2019

Masz problem z usługą pocztową? Możesz złożyć reklamację! Reklamację możesz złożyć pisemnie, mailowo, poprzez formularz na stronie internetowej operatora lub ustnie. Reklamację (...)

Przedświąteczny boom na rynku pocztowo-kurierskim

Przedświąteczny boom na rynku pocztowo-kurierskim

24.11.2019

Pomiędzy  Black Friday - czyli ostatnim piątkiem listopada – a Świętami Bożego Narodzenia trwa najgorętszy w roku okres na rynku pocztowo-kurierskim. Aby nasze przesyłki dotarły na czas, (...)

Gdzie znaleźć pomoc w przypadku sporu z instytucją finansową?

Gdzie znaleźć pomoc w przypadku sporu z instytucją finansową?

16.11.2019

Sprawdź, gdzie można szukać pomocy w przypadku sporu z instytucją finansową, np. z bankiem czy zakładem ubezpieczeń.

W jakich przypadkach Rzecznik Finansowy analizuje umowy klientów?

W jakich przypadkach Rzecznik Finansowy analizuje umowy klientów?

16.10.2019

Rzecznik Finansowy wspiera klientów podmiotów rynku finansowego na wiele sposobów. Oferuje możliwość przeprowadzenia tzw. postępowań interwencyjnych lub polubownych. Przy tym (...)

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady

25.9.2019

Rękojmia to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku (...)

Wakacje bez problemów

Wakacje bez problemów

11.8.2019

Rozbieżności między ofertą biur podróży a faktycznym standardem usług czy zmiana godzin lotów – takie sygnały wpływają do UOKiK. Przypominamy: w przypadku nieprawidłowości (...)

Jak odwołać się od decyzji portalu?

Jak odwołać się od decyzji portalu?

7.8.2019

Portal społecznościowy zablokował twoje konto lub usunął wpisy na profilu, a twoja reklamacja nie poskutkowała? Jeśli nie zgadzasz się z decyzją portalu, zgłoś to przez internet - dowiedz się, (...)

Pakiet Przyjazne Prawo – ponad 70 punktowych ułatwień dla biznesu

Pakiet Przyjazne Prawo – ponad 70 punktowych ułatwień dla biznesu

20.3.2019

Wydłużenie terminu rozliczenia VAT w imporcie, by wzmocnić pozycję polskich portów w konkurencji z zagranicznymi; prawo do błędu przez pierwszy rok działalności dla mikro, małych i średnich (...)

Prezenty przez internet?

Prezenty przez internet?

18.12.2018

Jeśli kupujemy prezenty przez internet, można je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na się je swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia (...)

Prawo lotnicze do poprawki

Prawo lotnicze do poprawki

25.11.2018

Projekt nowelizacji dostosowuje polskie prawo do przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej. Chodzi o zagadnienia dotyczące praw pasażerów, żeglugi powietrznej, personelu (...)

Wyprzedaże i prawa konsumenta

Wyprzedaże i prawa konsumenta

21.11.2018

Black Friday i Cyber Monday – to dni, w których możesz zrobić korzystnie zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych w kraju i zagranicą. Pamiętaj, produkt z wyprzedaży możesz reklamować. Niezależnie (...)

Co zrobić, jeśli masz obligacje GetBack?

Co zrobić, jeśli masz obligacje GetBack?

7.8.2018

UOKiK sprawdza jak banki, domy maklerskie i sama spółka oferowały obligacje Get Back. W toku są 3 postępowania wyjaśniające. Pobierz formularz ze stronywww.finanse.uokik.gov.pl i (...)

Black Friday - nie daj się zrobić w konia

Black Friday - nie daj się zrobić w konia

23.11.2017

W piątek 24 listopada sklepy będą kusić obniżkami. Na wyprzedażach masz takie same prawa jak zwykle. Nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była konkretna (...)

Wyjazd zagraniczny - o czym warto pamiętać?

Wyjazd zagraniczny - o czym warto pamiętać?

29.6.2017

Jeśli wybierasz się w podróż z organizatorem wycieczki lub korzystasz z jakichś usług turystycznych, sprawdź dokładnie podpisywaną umowę, zwracając uwagę szczególnie na postanowienia, (...)

Rusza rok szkolny. UOKiK przypomina o prawach konsumenta

Rusza rok szkolny. UOKiK przypomina o prawach konsumenta

28.8.2015

Podręczniki, zeszyty, ubrania, kursy językowe i zajęcia pozalekcyjne – lista spraw, o które muszą zadbać rodzice, zanim rozpocznie się rok szkolny, przyprawia o zawrót głowy.

Przed wakacjami - co warto wiedzieć? Zobacz, co radzi UOKiK

Przed wakacjami - co warto wiedzieć? Zobacz, co radzi UOKiK

22.7.2015

Noclegi, transport, wizy, ubezpieczenie - to tylko część spraw, które musimy załatwić zanim wyruszymy na wakacje. O czym warto pamiętać, wybierając się na urlop, przypomina dzisiaj 36 instytucji (...)

Wyprzedaże trwają, dlatego UOKiK przypomina prawa konsumentów

Wyprzedaże trwają, dlatego UOKiK przypomina prawa konsumentów

21.7.2015

Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji - sprzedawca, który informuje o tym klientów - łamie prawo. Rzecz kupioną na wyprzedaży można reklamować, ale już jej zwrot zależy tylko od dobrej (...)

Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

16.6.2015

Noclegi, transport, wizy, ubezpieczenie – to tylko część spraw, które musimy załatwić zanim wyruszymy na wakacje. O czym warto pamiętać, wybierając się na urlop, przypomina dzisiaj 36 (...)

Rezerwując hotel lub domek pamiętaj o swoich prawach

Rezerwując hotel lub domek pamiętaj o swoich prawach

5.6.2015

Może się zdarzyć, że hotel trzygwiazdkowy za granicą oferuje standard polskiego hotelu jednogwiazdkowego. Sprawdź, jak egzekwować swoje prawa.

Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

20.5.2015

REKLAMACJA BUTÓW NA NOWYCH ZASADACH - zmiana przepisów od początku 2015 roku. Nowe przepisy korzystniejsze dla konsumentów.  Na jakiej podstawie reklamować buty? Jak skorzystać (...)

Wyposażenie aut. Kontrolerzy ostrzegają

Wyposażenie aut. Kontrolerzy ostrzegają

31.10.2014

Inspektorzy handlowi skontrolowali 309 partii produktów. 36,6 proc. z nich zostało zakwestionowanych z powodu nieprawidłowego oznakowania.

Reklamacja, niezgodność towaru z umową, niekompletność - poznaj swoje prawa

Reklamacja, niezgodność towaru z umową, niekompletność - poznaj swoje prawa

26.9.2014

5 grudnia zmieniają się regulacje dotyczące reklamacji. Przypominamy jakie mamy prawa, gdy produkt kupiony w sklepie jest wadliwy.

Wakacje z biurem podróży. Jak reklamować wycieczkę?

Wakacje z biurem podróży. Jak reklamować wycieczkę?

12.8.2014

Jak przygotować się do wyjazdu za granicę i jak długo można reklamować nieudaną wycieczkę? Oto odpowiedzi.

Bezpieczniejsze zakupy w sieci? UOKiK będzie szkolił

Bezpieczniejsze zakupy w sieci? UOKiK będzie szkolił

25.6.2014

Na mocy nowych przepisów konsument, który kupi wadliwy produkt, składając reklamację będzie mógł wybierać między naprawą, wymianą, obniżeniem ceny a odstąpieniem od umowy.

Przed wakacjami -  poznaj swoje prawa

Przed wakacjami - poznaj swoje prawa

16.6.2014

O czym warto pamiętać wybierając się na urlop przypomina UOKiK.

Jesteś niezadowolony z wykupionej wycieczki? Dowiedz się czego możesz żądać od biura podróży.

Jesteś niezadowolony z wykupionej wycieczki? Dowiedz się czego możesz żądać od biura podróży.

10.6.2014

Niniejszy artykuł zawiera informacje na temat podstaw oraz zakresu odpowiedzialności biura podróży w sytuacjach, w których standardy wykonanych usług nie odpowiadają tym określonym (...)

Reklamacja także mailem

Reklamacja także mailem

5.6.2014

Reklamacje na usługi telekomunikacyjne będzie można składać także drogą elektroniczną.

Korzystasz z biur podróży? Oto twoje prawa

Korzystasz z biur podróży? Oto twoje prawa

5.2.2014

Tym, którzy planują zimowy wypoczynek UOKiK, ULC i UTK razem przypominają o prawach konsumentów i o tym jak ich dochodzić

Pociąg się spóźnił? Zobacz, jak odzyskać pieniądze

Pociąg się spóźnił? Zobacz, jak odzyskać pieniądze

22.1.2014

W okresie panowania niekorzystnych warunków atmosferycznych, wszyscy podróżni, którzy kupili bilet w przedsprzedaży i chcą zrezygnować z przejazdów pociągami PKP Intercity, mogą dokonać zwrotu (...)

Zimowe wyprzedaże. Poznaj swoje prawa

Zimowe wyprzedaże. Poznaj swoje prawa

7.1.2014

O prawach i obowiązkach korzystających z sezonowych obniżek przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Regulamin sklepu internetowego - wzór

Regulamin sklepu internetowego - wzór

9.12.2013

Przygotowanie dobrego regulaminu sklepu internetowego to nie lada wyzwanie nawet dla prawnika. Bardzo często próbujemy napisać regulamin samodzielnie, korzystając z dostępnych wzorów czy tez posiłkując (...)

Reklamacja produktu kupionego przez internet? Masz więcej praw

Reklamacja produktu kupionego przez internet? Masz więcej praw

23.9.2013

Konsument, który kupuje przez internet ma więcej możliwości niż klient sklepu stacjonarnego.

UOKiK gani Koleje Mazowieckie za reklamacje

UOKiK gani Koleje Mazowieckie za reklamacje

20.9.2013

Zdaniem urzędników postanowienie w regulaminie ograniczają prawa konsumentów do złożenia reklamacji.

Początek roku szkolnego. Sprawdź swoje prawa!

Początek roku szkolnego. Sprawdź swoje prawa!

2.9.2013

Wadliwy plecak można reklamować u sprzedawcy. Kapcie, które okazały się za małe raczej trudno będzie oddać do sklepu, bo zwroty to wyłącznie dobra wola sprzedawcy.

1

2

3

Zapytaj prawnika:

Dodaj załącznikDodaj załącznik

Oświadczenia i zgody RODO:


Porady prawne