Dane osobowe i własność intelektualna w mediach społecznościowych
Termin:
05.03.2012 (9:30 - 17:30)
Miejsce:
Warszawa, Hotel Intercontinental, ul. Emilii Plater 49
Cel szkolenia:
Szkolenie ma na celu wyjaśnienie obecnie istniejących wątpliwości prawnych związanych z biznesowym wykorzystaniem mediów społecznościowych. Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną m.in. studia przypadków odwołujące się do codziennej praktyki biznesowej oraz omówione zostaną najnowsze orzeczenia sądowe dotyczące materii będącej przedmiotem szkolenia.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla prawników wewnętrznych oraz zewnętrznych, pracowników działów promocji i marketingu, agencji reklamowych, domów produkcyjnych oraz serwisów internetowych.
Cena:
3200 PLN + 23% VAT przy rejestracji do 10 lutego 2012 r.
3900 PLN + 23% VAT przy rejestracji po 10 lutego 2012 r.
Cena obejmuje: prelekcje, przerwy kawowe, lunch.
Rabaty:
- W przypadku zgłoszenia dwóch osób z jednej firmy/instytucji uczestnicy uzyskują rabat w wysokości 5% od cen szkolenia wskazanych powyżej.
- W przypadku zgłoszenia trzech osób z jednej firmy/instytucji uczestnicy uzyskują rabat w w wysokości 10% od cen szkolenia wskazanych powyżej.
- Partnerom Instytutu Allerhanda przysługuje rabat w wysokości 15% od cen szkolenia wskazanych powyżej.
Wpłaty prosimy dokonywać po otrzymaniu potwierdzenia udziału w szkoleniu, na konto: 25 2490 0005 0000 4600 4060 5922
Uwaga ! Udział w szkoleniu umożliwia zdobycie punktów wymaganych przez Krajową Radę Radców Prawnych i godzin wymaganych przez Naczelną Radę Adwokacką.
Organizator rezerwuje sobie prawo do odwołania planowanego szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych oraz w przypadku małego zainteresowania terminem.
Program szkolenia:
- Zagadnienia podstawowe – jak prawo traktuje tzw. media społecznościowe?
- co wyróżnia media społecznościowe spośród innych mediów?
- jakie akty prawne regulują funkcjonowanie mediów społecznościowych?
- propozycje najnowszych zmian w prawie łączności elektronicznej a media społecznościowe (projekt nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną);
- media społecznościowe jako prasa?
- Prawo własności intelektualnej a media społecznościowe.
- user generated content a naruszenia praw własności intelektualnej w mediach społecznościowych;
- kiedy administrator serwisu społecznościowego może powołać się na ograniczenia odpowiedzialności dostawców usług?
- jakie strategie uniknięcia odpowiedzialności przez administratorów serwisów społecznościowych spotykane są w praktyce?
- czy warto stosować dodatkowe mechanizmy zabezpieczające przed naruszeniami (filtrowanie, moderowanie, pozyskiwanie licencji od użytkowników)?
- czy odbiorca ponosi odpowiedzialność za korzystanie z treści naruszających cudze prawa?
- Zasady ochrony danych osobowych w mediach społecznościowych:
- Facebook a europejskie i polskie prawo ochrony danych osobowych;
- gromadzenie danych osobowych z wykorzystaniem Facebooka, NK, itp.
- wykorzystywanie informacji zgromadzonych przez media społecznościowe: profilowanie, mailing, udostępnianie danych przez media społecznościowe.
- Reklama w mediach społecznościowych:
- marketing wirusowy, guerilla marketing i inne niestandardowe formy komunikacji reklamowej w mediach społecznościowych;
- gdzie kończy się odpowiedzialność reklamodawcy za naruszenia prawa związane z rozpowszechnianiem przekazu reklamowego?
- marketing wirusowy a zakaz prowadzenia reklamy ukrytej;
- sukcesy i wpadki przy wykorzystaniu niestandardowych kanałów komunikacji marketingowej;
- „niezależne” kreacje reklamowe internautów i parodie reklam – czy można zablokować działania niepożądane dla naszej marki?
Trenerzy:
dr Paweł Litwiński
O trenerze: Adwokat, partner w kancelarii Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Szkoły Prawa Amerykańskiego UJ i Catholic University of America, Columbus School of Law, Washington. Autor i współautor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu prawa ochrony danych osobowych, prawa nowych technologii i prawa telekomunikacyjnego. Prowadzi wykłady m.in. na WPiA Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz WPiA UKSW w Warszawie. – czytaj więcej…
dr Zbigniew Okoń
O trenerze: Doktor nauk prawnych, radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie, absolwent WPiA Uniwersytetu Jagiellońskiego, współpracownik Centrum Badań Problemów Prawnych i Ekonomicznych Komunikacji Elektronicznej WPAiE Uniwersytetu Wrocławskiego, wykładowca w Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego. Specjalizuje się w zakresie prawa własności intelektualnej, prawa autorskiego, prawa komputerowego, zwalczania nieuczciwej konkurencji i reklamy. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w zakresie obranej specjalizacji, obejmujące m.in. obsługę prawną akcji promocyjnych, w tym dużych konsumenckich programów lojalnościowych, wdrożeń systemów informatycznych, zawierania umów wydawniczych, – czytaj więcej…
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?