Mamy zaszczyt zaprosić wszystkie osoby zainteresowane na wykład otwarty z cyklu „Prawa Konsumenta w Unii Europejskiej” pt.:"Jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego?", organizowane przez Europejskie Centrum Konsumenckie.
Wykład odbędzie się 23 marca 2011 r. (środa) o godz. 12.00
Prelegentkami będą Agata Szafraniuk i Anna Żochowska,
prawniczki z Europejskiego Centrum Konsumenckiego
Wykład będzie miał miejsce w siedzibie Centrum Informacji Europejskiej
ul. Krucza 38/42 w Warszawie
Wstęp wolny
Istnieje możliwość uzyskania certyfikatu uczestnictwa.

Gorąco Zapraszamy!
Dodatkowe informacje: Europejskie Centrum Konsumenckie, tel. 22 55 60 118
media@konsument.gov.pl
www.konsument.gov.pl
Źródło: WPIA UW

Potrzebujesz porady prawnej?
Wyjaśnienia dotyczące ograniczeń handlu w niedziele i święta
11 marca przypada pierwsza niedziela z ograniczeniem handlu. W związku z wątpliwościami, które pojawiają się wśród przedsiębiorców oraz konsumentów przedstawiamy wyjaśnienia PIP i resortu pracy w tej sprawie. Nowe przepisy 1 marca 2018 r. weszła w życie ustawa ograniczająca (...)
Jak potwierdzić tożsamość smartfonem?
mDokumenty. Potwierdzaj tożsamość smartfonem (wersja BETA) Jeśli chcesz sprawdzić tożsamość innej osoby lub potwierdzić swoją, to możesz to zrobić za pomocą darmowej aplikacji mObywatel na smartfon — na przykład gdy masz stłuczkę, podpisujesz z kimś umowę albo chcesz wypożyczyć (...)
Dropshipping - prawa konsumenta
Konsumencie, sprawdź, od kogo kupujesz przez internet i jakie przysługują ci prawa „Prosto od zagranicznego producenta, tanio”. „Nasi sprzedawcy z Azji”. „Klient jest importerem towaru”. Zanim skorzystasz z oferty sklepu internetowego, zachęcającego w ten (...)
Jak nie dać się oszukać na zakupach?
Zakupy online W grudniu Polacy robią więcej zakupów, niż w innychporach roku, także w internecie. Warto uważać, aby w pośpiechu nie dać się okraść. Coraz więcej Polaków robi zakupy online. Przekonali się do nich już nie tylko młodzi, ale i osoby, które rzadziej korzystają (...)
Na czym polega prawo do usunięcia danych? RODO przyznaje osobom, których dane dotyczą, prawo do usunięcia danych, w tym prawo do bycia zapomnianym. Prawo do bycia zapomnianym jest jednym z nowych uprawnień przyznanych przez RODO osobom, których dane dotyczą. Zgodnie z przepisami RODO, (...)
Oznaczanie treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych
Rekomendacje Prezesa UOKiK Promujesz telefon w zamian za zniżkę na produkty tej marki? Reklamujesz swoje książki lub testujesz kosmetyki otrzymane w paczce PR? Jesteś influencerem? Czy wiesz, jak prawidłowo oznaczyć wymienione treści? Przeczytaj tezy z rekomendacji Prezesa UOKiK. Rekomendacje (...)
Podpis elektroniczny - co to takiego?
Czemu służy podpis elektroniczny? Dokument elektroniczny to wygodna forma kontaktów między osobami fizycznymi, przedsiębiorcami i z urzędami administracyjnymi. Dokument elektroniczny jest tani, nie trzeba go drukować i można go błyskawicznie przesłać do adresata. Jednak narażony (...)
Jak bezpiecznie kupować w Internecie?
Za pomocą jednego z portali internetowych chciał kupić ciągnik rolniczy. Po telefonicznym ustaleniu warunków zakupu i wpłaceniu na konto 3,5 tys. zł. kontakt ze sprzedającym "urwał się". I tak mężczyzna padł ofiarą internetowego oszusta. Coraz chętniej kupujemy różne (...)
Legitymacja emeryta i rencisty w 2023 r.
Od stycznia elektroniczna wersja legitymacji emeryta i rencisty W styczniu 2023 roku każdy emeryt i rencista otrzyma elektroniczną wersję legitymacji ZUS – mLegitymację. Będzie ona dostępna na każdym urządzeniu mobilnym z dostępem do internetu (np. smartfonie), przy użyciu bezpłatnej (...)
Jak prawidłowo udostępnić regulamin sklepu internetowego?
Jedną z podstawowych operacji jakie wykonujemy przy okazji dokonywania zakupów w sklepach jest kliknięcie checkbox’a „akceptuję regulamin”. Regulamin taki zwykle jest dostępny na stronie internetowej sklepu i podlinkowany do ww. checkbox’a. Czy jednak taka operacja (...)
Pułapki regulaminów sklepów internetowych
O tym, że sklep internetowy powinien mieć regulamin wie już prawie każdy przedsiębiorca prowadzący działalność w Internecie. Część z nich przekonała się również, że regulamin pisany „na szybko” i bez konsultacji z prawnikiem może być przyczyną kosztownych problemów. (...)
Handlujesz w internecie? Sprawdź czy Fiskus może Ci się dobrać do portfela
Niewielu z internautów wie, że dokonywanie transakcji za pośrednictwem Internetu, na różnego rodzaju aukcjach internetowych, jest obarczone obowiązkiem podatkowym. Z zawarciem umowy sprzedaży, w tym za pomocą internetu, połączony jest obowiązek podatkowy. Przy tym należy wskazać, (...)
Niedozwolone klauzule w regulaminie sklepu internetowego mogą kosztować nawet 10% przychodu
stosowanie klauzul niedozwolonych może kosztować aż 10% przychodu rejestr klauzul jest regularnie uzupełniany o nowe postanowienia każdy może wystąpić z pozwem o uznanie postanowienia regulaminu za klauzulę niedozwoloną kopiowanie cudzych regulaminów nie jest dobrą praktyką Przy (...)
Black Friday i Cyber Monday – to dni, w których możesz zrobić korzystnie zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych w kraju i zagranicą. Pamiętaj, produkt z wyprzedaży możesz reklamować. Przeczytaj porady UOKiK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Wkrótce wielkie wyprzedaże Już (...)
Jak rozwiązać spór przez internet?
Skorzystaj z platformy ODR Konsumencie, zawarłeś umowę przez internet ze sprzedawcą z Polski lub innego kraju UE i chcesz złożyć skargę? Sprzedawco, chcesz szybko i bez wysokich kosztów rozwiązać spór z klientem? Skorzystajcie ze specjalnej platformy ODR (ang. (...)
Zgoda na przetwarzanie danych na zakupach...
Przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą, przetwarzają nasze dane do celów realizacji umowy, ale są też przypadki, gdy na dane działanie konieczna jest nasza zgoda. Wyrażam zgodę na… zakupowe dylematy W gorączce przedświątecznych zakupów warto poznać zasady, na (...)
Prezent na Walentynki - jak go zwrócić?
W ciągu 10 dni możemy oddać prezent kupiony w sklepie internetowym. Gorzej, gdy zakupy robiliśmy w sklepie tradycyjnym. Wtedy nie mamy możliwości zwrotu, jeśli towar nie ma wad i po prostu przestał się nam podobać, nie odpowiada nam jego kolor czy rozmiar. – W takiej sytuacji tylko od (...)
Kupujemy prezent w internecie. Na co uważać?
Okres przedświąteczny wiąże się ze wzmożoną „aktywnością" konsumentów. Codzienne obowiązki nie zawsze jednak pozwalają nam na poszukiwanie podarków w wielkich centrach handlowych. Wtedy kupujemy w internecie - jest szybciej, wygodniej i bez wychodzenia z domu. (...)
NIK o ochronie klientów sklepów internetowych
System ochrony klientów sklepów internetowych w Polsce działa dobrze. Konsumenci mogą liczyć na bezpłatne porady prawne, a składane przez nich skargi są rozpatrywane rzetelnie i w większości terminowo. Wyniki kontroli NIK pokazują, że osoby dokonujące zakupów przez Internet są odpowiednio (...)
Uprawnienia MŚP wobec platform i wyszukiwarek internetowych
Coraz więcej przedsiębiorców działa na platformach internetowych. Trudno już wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez obecności w sieci. Dowiedz się, jakie prawa przysługują przedsiębiorcom w relacjach z platformami internetowymi i wyszukiwarkami internetowymi. ##baner## Komu (...)
Wyjaśnienia dotyczące ograniczeń handlu w niedziele i święta
11 marca przypada pierwsza niedziela z ograniczeniem handlu. W związku z wątpliwościami, które pojawiają się wśród przedsiębiorców oraz konsumentów przedstawiamy wyjaśnienia PIP i resortu pracy w tej sprawie. Nowe przepisy 1 marca 2018 r. weszła w życie ustawa ograniczająca (...)
Jak prawidłowo udostępnić regulamin sklepu internetowego?
Jedną z podstawowych operacji jakie wykonujemy przy okazji dokonywania zakupów w sklepach jest kliknięcie checkbox’a „akceptuję regulamin”. Regulamin taki zwykle jest dostępny na stronie internetowej sklepu i podlinkowany do ww. checkbox’a. Czy jednak taka operacja (...)
Pułapki regulaminów sklepów internetowych
O tym, że sklep internetowy powinien mieć regulamin wie już prawie każdy przedsiębiorca prowadzący działalność w Internecie. Część z nich przekonała się również, że regulamin pisany „na szybko” i bez konsultacji z prawnikiem może być przyczyną kosztownych problemów. (...)
Handlujesz w internecie? Sprawdź czy Fiskus może Ci się dobrać do portfela
Niewielu z internautów wie, że dokonywanie transakcji za pośrednictwem Internetu, na różnego rodzaju aukcjach internetowych, jest obarczone obowiązkiem podatkowym. Z zawarciem umowy sprzedaży, w tym za pomocą internetu, połączony jest obowiązek podatkowy. Przy tym należy wskazać, (...)
Niedozwolone klauzule w regulaminie sklepu internetowego mogą kosztować nawet 10% przychodu
stosowanie klauzul niedozwolonych może kosztować aż 10% przychodu rejestr klauzul jest regularnie uzupełniany o nowe postanowienia każdy może wystąpić z pozwem o uznanie postanowienia regulaminu za klauzulę niedozwoloną kopiowanie cudzych regulaminów nie jest dobrą praktyką Przy (...)
Dropshipping - prawa konsumenta
Konsumencie, sprawdź, od kogo kupujesz przez internet i jakie przysługują ci prawa „Prosto od zagranicznego producenta, tanio”. „Nasi sprzedawcy z Azji”. „Klient jest importerem towaru”. Zanim skorzystasz z oferty sklepu internetowego, zachęcającego w ten (...)
Black Friday i Cyber Monday – to dni, w których możesz zrobić korzystnie zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych w kraju i zagranicą. Pamiętaj, produkt z wyprzedaży możesz reklamować. Przeczytaj porady UOKiK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Wkrótce wielkie wyprzedaże Już (...)
Na czym polega prawo do usunięcia danych? RODO przyznaje osobom, których dane dotyczą, prawo do usunięcia danych, w tym prawo do bycia zapomnianym. Prawo do bycia zapomnianym jest jednym z nowych uprawnień przyznanych przez RODO osobom, których dane dotyczą. Zgodnie z przepisami RODO, (...)
Jak rozwiązać spór przez internet?
Skorzystaj z platformy ODR Konsumencie, zawarłeś umowę przez internet ze sprzedawcą z Polski lub innego kraju UE i chcesz złożyć skargę? Sprzedawco, chcesz szybko i bez wysokich kosztów rozwiązać spór z klientem? Skorzystajcie ze specjalnej platformy ODR (ang. (...)
Zgoda na przetwarzanie danych na zakupach...
Przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą, przetwarzają nasze dane do celów realizacji umowy, ale są też przypadki, gdy na dane działanie konieczna jest nasza zgoda. Wyrażam zgodę na… zakupowe dylematy W gorączce przedświątecznych zakupów warto poznać zasady, na (...)
Prezent na Walentynki - jak go zwrócić?
W ciągu 10 dni możemy oddać prezent kupiony w sklepie internetowym. Gorzej, gdy zakupy robiliśmy w sklepie tradycyjnym. Wtedy nie mamy możliwości zwrotu, jeśli towar nie ma wad i po prostu przestał się nam podobać, nie odpowiada nam jego kolor czy rozmiar. – W takiej sytuacji tylko od (...)
Kupujemy prezent w internecie. Na co uważać?
Okres przedświąteczny wiąże się ze wzmożoną „aktywnością" konsumentów. Codzienne obowiązki nie zawsze jednak pozwalają nam na poszukiwanie podarków w wielkich centrach handlowych. Wtedy kupujemy w internecie - jest szybciej, wygodniej i bez wychodzenia z domu. (...)
NIK o ochronie klientów sklepów internetowych
System ochrony klientów sklepów internetowych w Polsce działa dobrze. Konsumenci mogą liczyć na bezpłatne porady prawne, a składane przez nich skargi są rozpatrywane rzetelnie i w większości terminowo. Wyniki kontroli NIK pokazują, że osoby dokonujące zakupów przez Internet są odpowiednio (...)
Uprawnienia MŚP wobec platform i wyszukiwarek internetowych
Coraz więcej przedsiębiorców działa na platformach internetowych. Trudno już wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez obecności w sieci. Dowiedz się, jakie prawa przysługują przedsiębiorcom w relacjach z platformami internetowymi i wyszukiwarkami internetowymi. ##baner## Komu (...)
Kiedy można przetwarzać dane osobowe?
25 maja 2018 r. w państwach członkowskich UE zmieniają się wymogi dotyczące przetwarzania danych osobowych. RODO to inaczej Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawieochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (...)
Bezpieczniejsze zakupy w internecie
E-sklep poda więcej swoich danych i umożliwi klientom weryfikację zamówienia przed ostateczną wysyłką. Takie zmiany zakłada rządowy projekt nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Dokument będzie rozpatrywany dzisiaj przez Komitet ds. Europejskich. Według nowych (...)
Płatności między przedsiębiorcami
Zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów płatności dokonywanych pomiędzy przedsiębiorcami bez pośrednictwa rachunku płatniczego Szef KAS przypomniał, że przedsiębiorcy obowiązani są dokonywać płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą za pośrednictwem (...)
Płatności gotówkowe i bezgotówkowe
Jak przedsiębiorcy i konsumenci mogą płacić za transakcje? Przedsiębiorcy i konsumenci realizują płatności zarówno przy użyciu gotówki, jak i bezgotówkowo. To, czy przyjmujesz płatność lub płacisz w gotówce czy bezgotówkowo, zależy od wielkości kwoty (...)
Sklep Sirius.pl może mieć poważne kłopoty. Nie można składać zamówień, wszystkie telefony milczą, a na forach internetowych aż huczy od plotek o upadłości firmy. Zarząd nie komentuje sytuacji spółki. Sirius.pl to jeden z pionierów polskiego handlu w internecie. Na rynku istnieje od 10 (...)
Koniec żniw dla polujących w sieci?
Wydaje mi się, że jest taka grupa internautów, którzy nie mając poważnych zajęć, siedzą całymi dniami w sieci i polują na okazje (czytaj: pomyłki sprzedających). Załóżmy, że pan Staszek (przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy) przez pomyłkę wpisał cenę 100 (...)
Reklamacja, niezgodność towaru z umową, niekompletność - poznaj swoje prawa
Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk handlowców. 25 grudnia zmieniają się regulacje dotyczące reklamacji. Przypominamy jakie mamy prawa, gdy produkt kupiony (...)