Kontrola drogowa w Holandii. Mają nowe prawa

Inspekcja Transportu Drogowego wyjaśnia - w związku z otrzymywanymi zapytaniami ze strony polskich przedsiębiorców transportowych - że zgodnie z informacjami uzyskanymi od przedstawicieli holenderskich służb kontrolnych mają oni możliwość pobierania danych z komputera pokładowego pojazdu.

Inspektorzy wyjaśnili, że za pomocą specjalistycznego oprogramowania możliwe jest wczytanie danych znajdujących się w pamięci komputera pokładowego pojazdu i weryfikacja występujących błędów. Zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie Holandii istnieje tam możliwość nałożenia kary na podstawie listy wykrytych błędów w komputerze pokładowym.

W przypadku wykrycia błędów związanych np. z pracą skrzyni biegów (impulsator itp.) możliwe jest nałożenie kary za nieuprawnioną ingerencję w urządzenie rejestrujące. Jednocześnie nie jest konieczne dla służb holenderskich wykrycie ewentualnego
niedozwolonego urządzenia (magnes, wyłącznik itp.).

Porady prawne

- Na podstawie informacji przekazanych przez holenderskie służby kontrolne informujemy, że wykrycie błędów w komputerze pokładowym jest wystarczające do nałożenia kary i zgodne z obowiązującymi na terenie Holandii przepisami - czytamy w komunikacie Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

(DM), gitd.gov.pl


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • tarry stools 2015-05-12 13:04:49

    Czy to nie jest czasem sprzeczne z Rozporządzeniem Rady (WE) NR 2135/98 z dnia 24 września 1998 r. zmieniającym rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz dyrektywę 88/599/EWG dotyczącą stosowania rozporządzę (EWG) nr 3820/85 i (EWG) nr 3821/85 gdzie w pkt.7 jest zapis \"Aby urządzenia rejestrujące pracowały prawidłowo,niezbędne jest pełne zabezpieczenie systemu oraz jego składowych.\",zaś w załączniku I (B),dział III (Budowa oraz wymagania funkcjonalne dla urządzenia rejestrującego) w pkt.6.5 czytamy \"Cały system włącznie z połączeniami do przetwornika prędkości i długości przebytej drogi musi być zabezpieczony przed manipulacjami.\" zaś w pkt.6.6 jest napisane :Urządzenie rejestrujące musi być zdolne do wykrywania usterek w swoim działaniu.\". Niestety przetwornik prędkości zwany potocznie impulsatorem znajduje się poza kabiną kierowcy w miejscu dostępnym i jest narażony na działanie osób trzecich.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika