Link4 wygrał w sądzie batalię o reklamę

Sąd drugiej instancji oddalił apelację Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych i zarzuty dotyczące reklamy "Kokoszka". Wyrok jest prawomocny.

Spór dotyczył historycznej już reklamy emitowanej w 2009 roku. Izba twierdziła, że spot był przykładem nieuczciwej konkurencji i wprowadzał klientów w błąd oraz że był reklamą porównawczą, sprzeczną z dobrymi obyczajami i stawiającą pośredników ubezpieczeniowych w złym świetle. Sąd nie podzielił jednak żadnego z tych zarzutów. Podobnie, jak wcześniej Rada Etyki Reklamy.

- Dotychczas sądy wszystkich instancji, w tym Sąd Najwyższy, uznały, że reklamy Link4 nie wprowadzały konsumentów w błąd i nie miały wpływu na ich decyzje co do nabycia usługi ubezpieczeniowej - komentuje firma ubezpieczeniowa w komunikacie. - Tym samym nie ma podstaw do składania roszczeń wobec Link4 w związku z domniemaną utratą dochodów przez pośredników, co czyni powództwo zbiorowe całkowicie bezzasadnym.

Porady prawne

Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych zapowiada jednak, że złoży kasację od wyroku. Spór trwa od jesieni 2008 roku, z powodu całej serii reklam firmy Link4, które - zdaniem Izby - "przedstawiały w złym świetle agentów ubezpieczeniowych, nie pokazując żadnych zalet systemu direct".

Zobacz kwestionowaną reklamę:

 

- Ten wyrok w żaden sposób nie wpływa na kontynuację pozwu zbiorowego pośredników ubezpieczeniowych opartego na wyroku Sądu Najwyższego jednoznacznie kwalifikującego wszystkie wcześniej zaskarżone reklamy jako czyny nieuczciwej konkurencji - komentuje prezes PIPUiF, Adam Sankowski. - Jeszcze w kwietniu spodziewamy się wyznaczenia terminu pierwszej rozprawy, na której sąd zadecyduje o możliwości przystąpienia do pozwu wszystkich pośredników ubezpieczeniowych w Polsce.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • syn ciężko pracuj 2013-05-05 22:06:38

    1. Na dzień 5 maja 2013r. Prowizja dla Pośredników to KOSZT Korporacji Ubezpieczeniowej, a nie coś extra, dodawane do Polisy kupionej poza oddziałem TU. Jedynym miejscem, gdzie nabywca polisy płaci mniej jest Salon Samochodowy (ten ma często atrakcyjne umowy z Towarzystwami na \"hurt\") 2. Dopiero TERAZ Unia \"CHCE\" ujednolicić prawo, tworząc mechanizm Prowizji, jako Świadomego kosztu ponoszonego przez Kupującego. (jak to jest w Wielkiej Brytanii od dawna) - JAKI JEST WIĘC ARGUMENT WYROKU DLA KŁAMSTWA LINK 4 PT. \"NIE PŁAĆ PROWIZJI AGENTOWI\" ???


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika