Młodzi o sporcie
Młodzi o sporcie: Organizacja imprez sportowych w Polsce
Termin: 06.06.2014
Miejsce: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ, ul. Łojasiewicza 4
Organizator: Koło Naukowe Managerów Sportu UJ
Strona WWW: www.turystyka.uj.edu.pl/mlodzi-o-sporcie-konferencja
Codzienna obserwacja coraz silniej pozwala odczuć, iż mamy do czynienia z brakiem jakiejkolwiek etyki w działaniach przedsiębiorców. Podstawowym założeniem etycznym polskiego biznesu wydaje się być przeświadczenie, iż dobre jest to, co generuje jak największy zysk. Nietrudno się domyślić, że założenie takie musi w konsekwencji prowadzić do wyzysku, tak pracowników, jak i konsumentów, braku poszanowania godności i wolności człowieka, uwłaczania pamięci historycznej i wielu innych, szkodliwych dla społeczeństwa i jednostki praktyk.
- Nekromarketing, przemoc symboliczna w korporacjach, wyzysk i zmuszanie pracowników do działań nieetycznych, techniki manipulacji w sprzedaży, sekty finansowe – to tylko niektóre z problemów, jakie chcielibyśmy poruszyć. Alternatywnie, jako wartościom przeciwstawnym chcielibyśmy się przyjrzeć takim nowym trendom w zarządzaniu jak nurt krytyczny, empowerment i emancypacja pracowników, rola autorytetu symbolicznego, czy duchowość w zarządzaniu - informują organizatorzy.
Podstawowym celem konferencji jest spopularyzowanie podejścia etycznego do biznesu, poszerzenie świadomości na temat działań nieetycznych i ich konsekwencji na tym polu działalności ludzkiej, dotarcie do źródeł problemu, a także próba wyznaczenia możliwych sposobów włączania etyki do biznesu.
Konferencja będzie wydarzeniem dwudniowym, podzielonym na część teoretyczną i praktyczną. W programie konferencji znajdą się zarówno wykłady pracowników naukowych, jak i pracowników firm. Planowana jest również pokonferencyjna publikacja, która pozwoli na uzupełnienie luki w literaturze dotyczącej współczesnych problemów etycznych w zarządzaniu.
Cele projektu:
popularyzacja podejścia etycznego do biznesu,
poszerzenie świadomości społecznej dotyczącej problemu etyczności w biznesie,
dogłębna analiza przyczyn nieetycznych działań przedsiębiorców,
zapoznanie z alternatywnymi podejściami do biznesu,
próba wyznaczenia miejsca etyki w biznesie,
uodpornienie i zaznajomienie obywateli ze środkami zaradczymi na działania nieetyczne stosowane wobec nich,
kształtowanie odpowiedzialnych postaw u obywateli,
wymiana wiedzy i doświadczeń na gruncie etyki w biznesie pomiędzy uczestnikami konferencji.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?