To prawo usprawni działanie numerów alarmowych

Powstała pierwsza kompleksowa regulacja tematyki powiadamiania ratunkowego, pozwalająca na organizację sprawnie działającego, jednolitego systemu obsługi zgłoszeń kierowanych do numeru alarmowego 112 i innych numerów alarmowych.

Ustawę podpisał już Bronisław Komorowski. Zacznie ona obowiązywać od 1 stycznia 2014 r. 19 grudnia 2013 r. zakończył się pierwszy, najważniejszy etap wdrażania jednolitego systemu powiadamiania ratunkowego - każde zgłoszenie na numer 112 w Polsce odbierane jest w profesjonalnych centrach powiadamiania ratunkowego.

Ustawa tworzy operatorski model funkcjonowania systemu powiadamiania ratunkowego opierając system na centrach powiadamiania ratunkowego (CPR). Minister Administracji i Cyfryzacji jest odpowiedzialny za organizację i koordynację funkcjonowania systemu, a wojewodowie odpowiadają za tworzenie centrów powiadamiania ratunkowego. Rozwiązanie takie zapewnia możliwość ustalenia jednolitych standardów funkcjonowania systemu, zarówno jeśli chodzi o standardy obsługi zgłoszeń alarmowych, jak i warstwę teleinformatyczną, przy jednoczesnym uwzględnieniu roli wojewody, który w swoich działaniach kieruje się lokalnymi potrzebami
i uwarunkowaniami.

Porady prawne

Zatrudnieni w CPR operatorzy numerów alarmowych obsługują zgłoszenia alarmowe kierowane do numeru 112, w przyszłości również numerów 997, 998, 999 oraz - na zasadzie dobrowolności - innych numerów. Przyjęte i obsłużone w CPR zgłoszenie jest następnie przekazywane do służb ratunkowych, które na podstawie otrzymanych informacji decydują o rodzaju wysyłanej na miejsce zdarzenia pomocy.

źródło: mac.gov.pl


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika