Danon ukarany, jogurt nie podnosi odporności

21 mln dolarów – tyle ma zapłacić Danon za nieprawdziwe informacje, jakie można usłyszeć w reklamie jogurtu Activia i napoju DanActive.

Chodzi o stwierdzenie, że bakterie zawarte w jogurtach Activia wspomagają regularne funkcjonowanie przewodu pokarmowego, a napój DanActive wpływa na większą odporność organizmu, przez co mamy być odporniejsi na grypę czy przeziębienie.

Według Federalnej Komisji Handlu (FTC) takie informacje wprowadziły konsumentów w błąd, ponieważ Danon nie posiada wystarczających danych naukowych na poparcie tekstów, jakie są zamieszczane na opakowaniach produktów, przytaczane w reklamach i tekstach promocyjnych.

Porady prawne

- Konsumenci chcą i mają prawo do dokładnych i prawdziwych informacji, jeśli chodzi o ich zdrowie. Firmy takie jak Dannon nie powinny przesadzać z podawaniem naukowych danych przy promowaniu swoich produktów – poinformował w komunikacie prasowym Jon Leibowitz, szef FTC.

Według niego Dannon nie mógł posługiwać się w reklamach danymi, które nie zostały potwierdzone przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków.

W ramach zawartej ugody firma zgodziła się na wypłacenie 21 mln dol. odszkodowania. W postępowaniu brali udział prokuratorzy generalni z 39 stanów USA.

Dariusz Madejski, e-prawnik.pl


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Alster 2013-01-13 18:42:36

    A w Polsce w najlepsze lecą reklamy tych samych produktów i klienci dalej robieni są w "balona".Co na to odpowiednie organy RP.Za co biorą pieniądze podatnika.No tak zapomniałerm,że w przypadku zakazania reklamy i sprzedaży tych produktów spadłyby wpływu z Vat-u.A przecież najważniejszy jest budżet.A może nasze Aktiwie i Actimele mają inny skład i pomagają /na kieszeń Danona/

  • AKG 2012-12-19 08:50:27

    O dziwo!!! Po zamieszczeniu powyższej notki "konkurs" obok natychmiast zniknął. Mam nadzieję, że nie tylko chwilowo! Słusznie moderatorze. Nie przystoi popierać draństwa.

  • AKG 2012-12-19 08:24:17

    Kto jak kto, ale e-prawnik.pl na swoim portalu popiera obrzydliwy kant SMS-owy, zamiast zwalczać oszustwo wyłudzania? Oczywiście, każda odpowiedź jest przyjmowana jako "dobra" (sprawdźcie!) nawet jak zatrzymasz koło(!), bo nie chodzi o naszą "wygraną", a nabijanie kasy płatnymi kolejnymi SMS-ami! Straciłam zaufanie do tego portalu!

  • rokisiad 2012-12-17 09:18:39

    Danon oszukiwał klientów, klienci kupowali a kto wziął 21 mln.dolarów? Pewnie adwokaci.

  • Jan bez ziemi 2012-12-16 21:50:06

    Oniemialem z wrażenia i zapialem z zachwytu. Nagminność falszywych reklam pokazywanych w mediach oraz falszywych informacji umieszczanych na różnych produktach jest przerażająca.Tylko kto u nas ma ścigać i karać TYCH oszustów?


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika