W obecnych, trudnych czasach, faktoring cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Główną zaletą tego sposobu finansowania jest poprawa płynności finansowej. To powoduje, że produkt staje się szczególnie atrakcyjny w obecnej sytuacji, kiedy nasi Klienci częściej zauważają opóźnienia w płatnościach od swoich odbiorców. Korzystanie z usług firmy faktoringowej daje poczucie bezpieczeństwa: Klient nie musi martwić się o bieżące finansowanie, ponieważ ma zapewnione środki od Faktora. Ponadto, zbierając informacje o dłużnikach i prowadząc monitoring sytuacji finansowej odbiorców, Faktor, w przypadku zauważalnego pogorszenia dotrzymywaniu terminów płatności jest w stanie szybko zareagować, nie dopuszczając tym samym - do ryzykownych sytuacji.
Głównymi produktami faktoringowymi, które wykorzystują polscy przedsiębiorcy są: faktoring krajowy z regresem, faktoring krajowy bez regresu i faktoring eksportowy.
Wzrost gospodarczy, jaki odnotowaliśmy w latach 2006-2008, wywołał zwiększone zainteresowanie faktoringiem eksportowym, który obecnie stanowi aż 21 % w 2008 roku w całości obrotów spółek zrzeszonych w Polskim Związku Faktorów. Obserwujemy także znaczny wzrost zainteresowania faktoringiem pełnym, czyli takim, gdzie Faktor przejmuje ryzyko braku zapłaty przez kontrahenta. Obecnie, co trzecia umowa dotyczy faktoringu pełnego. Moim zdaniem, w tym roku, przy pogarszającej się koniunkturze gospodarczej, stosunek ten ulegnie zmianie i aż dwie na trzy nowe umowy, będą dotyczyły faktoringu z przejęciem ryzyka. Firmy, w ten sposób będą zapewniały sobie poczucie bezpieczeństwa w realizowanych transakcjach zarówno w obrocie krajowym jak i zagranicznym.
Dla kogo faktoring? Usługa ta, sprawdza się najlepiej w przypadku firm o dużej liczbie odbiorców, i dużej ilości faktur. Warunkiem zawarcia umowy z faktorem jest obrót produktem powtarzalnym. Najczęściej naszymi Klientami stają się hurtownie i zakłady produkcyjne, czyli np. firmy zajmujące się handlem wyrobami stalowymi, artykułami spożywczymi, komputerowymi, odzieżą, a także firmy opakowaniowe, poligraficzne. Przykładem pozytywnego wykorzystania faktoringu, może być transakcja z Klientem - firmą z branży opakowań, która w momencie podpisywania z nami umowy znajdowała się w trudnej sytuacji finansowej. Firma ta, była zagrożona utratą płynności. Gwarantem jej wypłacalności - w naszej ocenie - byli jej odbiorcy, w większości firmy o uznanych markach, które faktycznie korzystały z długich terminów płatności (nawet do 120 dni) i miały tendencje do spóźniania się. Dzięki naszemu wsparciu, w trudnym dla Klienta momencie zapobiegliśmy być może nawet ogłoszeniu upadłości przez firmę. Obecnie pomimo kontroferty faktoringu innych firm, Klient jest naszym lojalnym faktorantem.
Innym powodem, dla którego firmy korzystają z faktoringu są koszty - często niższe niż rabaty jakie są udzielane odbiorcom za wcześniejszą płatność lub krótszy termin płatności niż to miało miejsce wcześniej w obrocie pomiędzy Klientem, a dłużnikiem.
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.