Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Zarządzanie ryzykiem biznesowym

www.sxc.hu
(fot. www.sxc.hu)

Zarządzanie  ryzykiem biznesowym

Każdemu przedsiębiorcy zależy na nawiązywaniu kontaktów handlowych. Każdy nowy klient zainteresowany naszymi towarami lub usługą to szansa na rozwój dla firmy i możliwość umacniania jej pozycji na rynku. W obecnej sytuacji na rynku trzeba  szczególnie zwracać uwagę na to z kim zawieramy kontrakt. Ważnym elementem jest rzetelność potencjalnego kontrahenta i terminowość w wywiązywaniu się z zobowiązań płatniczych. Nie każda podpisana umowa może przynieść wymierne korzyści. Wręcz przeciwnie, niewypłacalny kontrahent może postawić firmę w niekorzystnej sytuacji i przyczynić się do problemów finansowych. Dlatego warto pamiętać, iż są narzędzia pozwalające minimalizować ryzyko handlowe. Istnieją różne sposoby weryfikowania partnerów biznesowych, jednak najłatwiej i bezpiecznie jest skorzystać z profesjonalnej bazy, do której trafiają nierzetelni i niewypłacalni.
W jaki sposób można przy pomocy Biur Informacji Gospodarczej uniknąć nierzetelnych kontrahentów?
Każdy przedsiębiorca zanim podejmie współpracę i podpisze umowę z nowym partnerem biznesowym lub odbiorcą usług powinien sprawdzić jego rzetelność w wywiązywaniu się z zobowiązań płatniczych. Umożliwia mu to Biuro Informacji Gospodarczej, które gromadzi informacje gospodarcze na temat rzetelności płatniczej konsumentów i przedsiębiorców. Usługa weryfikowania kontrahentów ta jest kierowana wyłącznie do przedsiębiorców.
Etapy procesu minimalizowania ryzyka biznesowego
1.    Podpisanie umowy z BIG oraz uzyskanie loginu i hasła do Systemu BIG.
2.    W zależności od tego ilu przedsiębiorców i konsumentów przedsiębiorca planuje weryfikować miesięcznie BIG daje mu możliwość podpisania umowy abonamentowej albo strategicznej na specjalnych warunkach (w przypadku wymiany dużej ilości informacji gospodarczych poprzez łącze internetowe lub w trybie wymiany bezpośredniej: serwer-serwer).
3.    Za pomocą wyszukiwarki internetowej lub rozwiązania serwer-serwer, korzystanie z Systemu BIG i generowanie raportów z informacjami gospodarczymi na temat potencjalnych kontrahentów (przedsiębiorców lub konsumentów).
Na czym polega monitorowanie zmian w informacji gospodarczej?
Gdy firma, z którą współpracuje przedsiębiorca traci płynność finansową lub istnieją obawy, że w najbliższym czasie będzie mieć trudności finansowych można skorzystać z usługi monitorowania kontrahenta.

W tym przypadku przedsiębiorca będzie otrzymywał informacje o każdej zmianie w bazie biura informacji gospodarczej, która dotyczy przedsiębiorcy zgłoszonego do monitorowania. Usługa ta pozwala zaprzestać współpracy z kontrahentem, któremu pogorszyła się sytuacja płatnicza lub ją kontynuować jeśli jest stabilna. Umożliwia także w bezpieczniejszy sposób nawiązać współpracę z tym kontrahentem, którego sytuacja płatnicza zmieniła się na pozytywną. Monitoring płatności kooperantów jest ważnym elementem zarządzania ryzykiem.
Co w przypadku gdy przedsiębiorca lub konsument jest rzetelny i zawsze terminowo wywiązuje się zobowiązań? Jakie może czerpać z tego jakieś korzyści?
Tak już przeważnie jest, że szybciej rozchodzą się złe wiadomości i dotyczy to właściwie wszystkich sfer życia. Podobnie jest z informacją na temat dłużników. Media chętniej napiszą o czyjejś nierzetelności czy nieuczciwości, niż o solidnym wywiązywaniu się z zobowiązań. Dlatego warto pomóc sobie samemu i budować własny, pozytywny wizerunek przy pomocy sprawdzonych narzędzi. Oprócz informacji negatywnych biura posiadają także bazę, tych przedsiębiorców i konsumentów, którzy terminowo wywiązują się z zobowiązań. Umieszczenie informacji pozytywnej jest dość skomplikowane, jednak warto przejść tę drogę i uwiarygodniać się w oczach kontrahenta, z  którym planujemy kontakty handlowe. Informacja taka może przyczynić się również do uzyskania lepszych warunków przy braniu kredytu w banku.  Przekazanie informacji może odbyć się tylko na wyraźne żądanie podmiotu, którego ona dotyczy, a umieszczający musi mieć podpisaną umowę z biurem. Umieszczanie informacji pozytywnych może stanowić jeden z elementów budowania pozytywnego wizerunku firmy w oczach  instytucji, na których dobrej opinii nam zależy.
W celu zweryfikowania informacji na swój temat każdy przedsiębiorca i konsument ma możliwość pobrania raportu o sobie. Raz na pół roku raport taki każdemu przysługuje bezpłatnie. Tak jak warto wiedzieć jakie informacje na nasz temat posiada biuro, tak również użyteczna może być informacja jakie podmioty czerpały z biura informacje na nasz temat. W takim przypadku należy skorzystać z rejestru zapytań,  w którym znajdziemy informacje kto i kiedy pytał o nas.

Lidia Roman
InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej SA - partner merytoryczny sekcji

www.infomonitor.pl

 

Komentarze: Zarządzanie ryzykiem biznesowym

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Partnerzy sekcji

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Gosia

    ocena usługi:

    Ocena bardzo konkretna i profesjonalnie przedstawiona. Jestem usatysfakcjonowana.
  • Krzysztof

    ocena usługi:

    Porada prawna - ok. Zapewne będę korzystał w przyszłości i polecam.
  • Joanna

    ocena usługi:

    Odpowiedzi zostały przygotowane zgodnie z wybranym przeze mnie terminem 2 dni roboczych. Całość napisana klarownie, z przytoczeniem i zacytowaniem konkretnych przepisów. Szybka reakcja na moją prośbę o doprecyzowanie odpowiedzi na jedno z zadanych wcześniej pytań. Jeśli będę potrzebowała kolejnej porady, na pewno skorzystam ponownie. Polecam.
  • Adrian

    ocena usługi:

  • Iwona

    ocena usługi:

    Porada jasna i wyczerpująca. Dziękuję
  • Grzegorz z Rodzina

    ocena usługi:

    Dziekujemy za szybka i profesjonalna usługę ,na pewno będziemy korzystać we wszystkich sprawach przyszlosciowo
  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Bardzo szybko i nie długo trzeba było czekać , bez problemów polecam jestem zadowolona usługa fachową
  • tadeusz

    ocena usługi:

  • Justyna

    ocena usługi:

  • Artur

    ocena usługi:

    Porada napisana zrozumiale dla laika , zrealizowana w terminie .
  • Gosia

    ocena usługi:

  • Sylwester

    ocena usługi:

  • Hanna

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za szybką, rzetelną i fachową poradę. Świetna oferta dla potrzebujących pomocy prawnej. Cena usługi zgodna z moim oczekiwaniem:)
  • Paweł

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za pomoc. Polecam wszystkim!
  • zdzisław

    ocena usługi:

  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona z usługi prawnej. Szybka i profesjonalna odpowiedź.
  • Polecający

    ocena usługi:

    Polecam Państwa usługi z czystym sumieniem. Jakość przekazanej opinii na bardzo wysokim poziomie w stosunku do bardzo przystępnej ceny. Dzięki udzielonej wyczerpującej poradzie prawnej odzyskałem moje pieniądze od nierzetelnego pracodawcy w krótkim czasie. Bardzo dziękuję za Państwa pomoc.


Czy znasz "KAROL STOSIEK"?
Dowiedz się więcej "dotacje mieszkaniowe 2011".

Tagi


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane