SKOK dostał ogromną karę. Za reklamę
Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale - to hasło kampanii reklamowej SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni. Za wprowadzanie konsumentów w błąd Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę ponad 1,3 mln zł kary - poinformował Urząd w komunikacie.
Zgodnie z prawem, przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających konsumentów w błąd. W rezultacie takich praktyk mogą oni zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego w normalnej sytuacji by nie zrobili. Przykładem nieuczciwej praktyki rynkowej jest emitowanie reklam zawierających nieprawdziwe informacje.
Prezes UOKiK zakwestionowała kampanię Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej im. F. Stefczyka w Gdyni Zapisz się za darmo. W jej ramach przedsiębiorca zachęcał do uzyskania członkostwa w kasie oraz otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Reklamy pojawiły się w telewizji, radiu, prasie, Internecie, ponadto w formie ulotek i smsów i e-maili.
Ofertę promowano od 1 czerwca do 31 sierpnia 2012 r. m.in. hasłami: Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale; 0 zł za przelewy w oddziale. Zdaniem UOKiK, na podstawie tych haseł konsumenci mogli odnieść wrażenie, że będą mogli za darmo dokonywać przelewów, gdy założą konto.
Jak się okazało, w rzeczywistości nowy członek mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii Urzędu, gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty mogliby nie skorzystać z usług SKOK im. F. Stefczyka.
Prezes UOKiK uznała, że SKOK im. F. Stefczyka wprowadził konsumentów w błąd. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożyła na przedsiębiorcę karę 1 300 862 zł.
Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?