Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

pixabay.com
(fot. pixabay.com)

Problemy z reklamacją obuwia często są wynikiem tego, iż klienci nie znają swoich praw, co skrupulatnie wykorzystują sprzedawcy. Co więcej, przepisy regulujące kwestię reklamacji u sprzedawcy, zmieniły się niedawno - w grudniu 2014 roku - wraz z wprowadzeniem Ustawy o prawach konsumenta. Nowe przepisy są dla konsumenta znacznie korzystniejsze i skuteczniej bronią jego praw.

Zanim zdecydujesz się na reklamację butów koniecznie sprawdź, czy ze swoim roszczeniem lepiej wystąpić przeciwko sprzedawcy czy producenta, jaki masz termin na reklamację oraz kiedy możesz żądać wymiany lub naprawy obuwia albo zwrotu pieniędzy.

Prawo przewiduje dwie podstawy reklamowania obuwia: gwarancję oraz rękojmię za wady towaru.

Reklamacja obuwia u producenta

Podczas reklamacji u producenta obuwia powołujemy się na gwarancję. 

Gwarancja przyznawana jest przez producenta obuwia i to on określa jej zasady oraz czas trwania. Przeważnie producenci udzielają rocznej, czasem dwuletniej gwarancji na obuwie.

Zasady korzystania z gwarancji określa dokument gwarancyjny, dołączany do obuwia podczas zakupu. Dokument ten określa, w jakich sytuacjach buty zostaną naprawione lub wymienione oraz jakie są procedury zgłaszania wad zakupionego towaru.

Żądania wynikające z gwarancji kierujemy zawsze do producenta obuwia.

Reklamacja obuwia u sprzedawcy

Podczas reklamacji u sprzedawcy obuwia powołujemy się na rękojmię za wady towaru (jest to reklamacja z tytułu Ustawy o prawach konsumenta).

Kiedy towar uznaje się za wadliwy? Jeśli nie nadaje się do użycia z powodu wad istniejących w chwili zakupu. Wada oczywiście może się ujawnić w późniejszym terminie, w trakcie użytkowania obuwia (np. skóra obuwia odbarwiła się na deszczu – już w chwili wydania obuwie było wykonane z niewłaściwych materiałów, ale zostało to stwierdzone później).

Jeśli zatem kupujemy obuwie, chcemy w nim chodzić - buty nie są towarem jednokrotnego użycia, muszą więc nam przez jakiś czas służyć. W przypadku się rozkleją bądź odbarwią – mimo prawidłowego używania - możemy powiedzieć, że towar jest wadliwy. Buty miały być bowiem przeznaczone do chodzenia i miały spełniać pewną rolę estetyczną.

Jeśli wada ujawni się w terminie do roku od dnia wydania obuwia, domniemywa się, że wada istniała w chwili wydania. W innym przypadku konieczne będzie udowodnienie, że wada istniała już w chwili sprzedaży. Prawo do skorzystania z rękojmi za wady towaru przysługuje przez 2 lata od zakupu.

Roszczenie z tytułu rękojmi za wady towaru kierujemy zawsze do sprzedawcy butów.

Czego możemy żądać na podstawie rękojmi za wady towaru?

W przeciwieństwie do gwarancji, której warunki ustala sam producent, w przypadku rękojmi za wady towaru uprawnienia konsumenta określa Ustawa, a więc respektować musi je każdy sprzedawca. Uprawnienia jakie przysługują konsumentowi to:

  • nieodpłatna naprawa uszkodzonego obuwia,
  • wymiana butów,
  • obniżenie ceny (gdy naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności i niezgodność nie jest istotna)
  • odstąpienie od umowy, czyli zwrot pieniędzy (gdy naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności a niezgodność jest istotna)

Istotna zmiana w stosunku do poprzedniego stanu prawnego: konsument może od razu zarządać jednego z powyższych rozwiązań. Wcześniej należało najpierw ubiegać się o naprawę lub wymianę, a jeśli naprawa okazała się nieskuteczna (lub nowa para butów miała tą samą wadę), można było żądać częściowego lub całkowitewgo zwrotu kosztów. Obecnie konsument sam wybiera, które z rozwiązań będzie dla niego najlepsze.

Termin reklamacji obuwia

W przypadku gwarancji terminy określa producent w dokumencie gwarancyjnym, natomiast w przypadku niezgodności towaru z umową terminy określone są w ustawie.

W przypadku rękojmi za wady towaru, Ustawa o prawach konsumenta wskazuje termin 2 lat. Jeśli po zgłoszeniu reklamacji sprzedawca nie wypowie się w terminie 14 dni, wówczas przyjmuje się, iż zaakceptował żądanie konsumenta.

Reklamacja tylko na podstawie paragonu?

Nie, posiadanie paragonu nie jest konieczne, jeśli tylko konsument będzie w stanie wykazać, iż zakupił buty w danym sklapie. Wystarczającym dowodem w tej sprawie jest wydruk potwierdzający płatność kartą.  

Gdy reklamacja zostanie odrzucona...

Można udać się do rzecznika praw konsumentów, ostatecznie pozostaje droga sądowa.

Rękojmia czy gwarancja?

Korzystniejsze dla konsumenta co do zasady jest skorzystanie z praw wynikających z Ustawy, czyli reklamacja z tytułu rękojmi.

Ustawa jasno określa warunki reklamacji, a sprzedawca w żaden sposób nie może ich zmieniać na niekorzyść konsumenta. Co więcej, sprzedawca ma obowiązek ustosunkowania się do żądań konsumenta, a jeśli tego nie zrobi w ciągu 14 dni, uznaje się, iż zgadza się on na żądanie zawarte w reklamacji.

W przypadku gwarancji producent sam określa warunki i termin reklamacji oraz uprawnienia konsumenta. Regulacje te mogą być mniej korzystne niż te wynikające z Ustawy.

Ważne: skorzystanie z gwarancji nie zamyka drogi dochodzenia swoich praw na podstawie rękojmi!

Wybór gwarancji jako podstawy reklamacji może być korzystniejszy wówczas, gdy upłynął już termin odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi. Jednak wówczas producent musiałby udzielić gwarancji na okres dłuższy niż 2 lata, co w przypadku obuwia jest raczej niespotykane.

 

Komentarze: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

  • Wioleta 2016-08-19 22:02:51

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Witam Mam pytanie kupiłam buty air maxy za ciężkie pieniądze w marcu 2016 r jest sierpień a kolor czarny odbarwia się i jest to bardzo widoczne. Czy nam prawo je reklamować? Czy mam szansę na uwzględnienie wady?

  • Boni 2016-08-12 15:23:32

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Kupiłam adidasy w sklepie City Sport, po kilku miesiącach pięty od sierotka starły się aż do plastyku, nie da się chodzić. Dwa razy już mi odrzucili reklamację, twierdząc , że nie jest to wina wady materiału(pewnie mysz które je wygryzły). Co mam dalej robić? Piszę trzeci raz. Jak czytałam to prawo konsumenckie też nie wiele daje.

  • Ewa 2016-07-07 14:22:12

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Czy jesli firma uznala moja reklamacje i dostane nowa pare butów to powinnam tez dostac nowy paragon dajacy mi gwarancje od dnia ich otrzymania? Czy czas gwarancji obowiązuje od chwili kupienia pierwszej (wadliwej i wymienionej) pary?

  • Ewa 2016-06-23 16:03:40

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Kupiłam sandałki firmy Monnari.Po pierwszym dniu użytkowania okleina korkowa na koturnie zaczęła się marszczyć i łuszczyć.Złożyłam reklamacje w sklepie-została przyjęta i wysłana do przedstawiciele tej firmy. Niestety reklamacja została odrzucona przez Monnari, uzasadniając te uszkodzenia jako mechaniczne.Chciałabym się odwołać od tej decyzji, dlatego proszę o poradę i wsparcie odpowiednią wiedzą w zakresie praw konsumenckich.Chciałabym w odwołaniu wykorzystać odpowiednie ustawy, proszę o podanie ich. Ewa

  • Baska 2016-06-13 22:18:41

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Witam, prosze o poradę. Zakupiłam córce sandałki znanej marki dziecięcej prawie za 200zl. Sandałki porozklejaly sie po 2 tyg ale w takich miejscach, ze da sie w nich chodzic chociaż nie trzymają juz kostki w taki sposób jaki powinny. Co wiecej podeszwa (szczególnie z przodu) ściera sie wręcz w zastraszajacym tempie. Chciałabym złożyć reklamacje ale nie wiem co wybrać... Nie uśmiechać mi sie oddać ich na reklamacje, bo pewnie zabiorą mi buty na 2 tyg i posklejana, a dziecko w tym czasie w czym ma chodzic? Chciałabym zwrot pieniążków zeby kupic nowe buty, bo pewnie kolejne z tego modelu tez bada kiepskie. Co radzicie?

  • Senior 2016-05-31 11:11:02

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Też miałem problem z firmą Ryłko, moja dziewczyna kupiła buty, po 10 min. stwierdziła wady, (odciśnięta skóra w kilku miejscach) sprzedawczyni nie chciała przyjąć obuwia bo nie miała dobrej woli, nie było też innej pary na wymianę. Mimo iż obuwie nie było noszone, pracownik poinformował nas, że można tylko złożyć reklamację co też uczyniła. W odpowiedzi reklamację odrzucono, sprawa trafiła do Inspekcji Handlowej po czym zwrócono jej pieniądze przeproszono. Trwało to kilka miesięcy, ale pokazało żarłoczność tej firmy na pieniądze.

  • Bogusia B 2016-05-30 19:32:55

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Kupiłam czółenka/czerwone lakierki / z firmy Ryłko w lutym 2016r miałam je na nogach tylko kilka godzin prawy but przechylał się na prawą stronę właściwie obcas co powoduję złe chodzenie wręcz nie możliwe. Reklamacja żądania zamiany obuwia lub zwrotu pieniędzy została odrzucona. Obecnie sprawa trafiła Rzecznika i od 22.03 2016 czekam na odpowiedz Co robić dalej. Brak odpowiedzi na pismo. Czy po zakupie wadliwych butów klient zostaje sam, czy niema na to sposobu iprawa

  • Piotr 2016-05-02 21:29:46

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Buty kupione 10 mieiscy temu - czyli po stronie sprzedawcy stoi 'wina' bowiem uznaje sie ze do 12 miesiecy to wada produkcyjna..Natsapilo pekniecie obuwia - podeszly..moja reklamacja nie zostala uznana..gdzie - no wlasnie wiadomo gdzie w CCC! czyli - człeku chamie i ..nie napiszę ...taka jest nowa forma tego sklepu..bo co słyszę to nic nie uznają..chyba z klucza. Pękniecie podeszwy to nie wina chodzenia...ale ewidentnie wada konstrukcyjna ..tutaj jednaj sprzedawaca/producent maja to wszystko w d...pomoc Rzecznika Praw Konsumenta tez guzik daje...sprawa sądowa..wolne zarty...to nie ja mam coś udowadaniac...bo przeciez prawo w tym przypadku jest jednoznaczne i stoi po mojej stronie..ale czyzby? zatem albo pozew zbiorowy w podobnych sprawach i pokazanie odrzucania z klucza albo i dz do lasu...a i jak ktos chce zobaczyc buty uzywane przez 8 msc to zapraszam - wygladaja jak prawie nowki...ale producenta co to obchodzi...NIE KUPIĘ TAM ZADNYCH BUT(UFF) to pewne..ale chce odzyskac swoje pieniadze bo wole kupic w biedronce trampki i wywalic je za 2 miesiace niz kupowac u oszustow ktorzy niczego nie respektuja a jeszcze mi zarzucaja...chcialbym pozanac ich 'esperuff' ktorzy pewnie nawet obuwia na oczy nie widza...

  • Jula 2016-04-29 14:34:22

    Re: "Klapiące" buty

    Witam, kupiłam obuwie, które w sklepie pasowało idealnie. Okazało się jednak, że podczas codziennego użytkowania obuwie zsuwa mi się ze stopy, czyli mówiąc potocznie "klapie". Czy taki problem może kwalifikować się do zwrotu na podstawie rękojmi? (bo np. but jest źle wykrojony, itd). Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Damian 2016-04-11 21:50:08

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Witam. Mam problem z reklamacją butów po kupnie buty zaczęły się marszczyć pomimo używania impregnatu jak w zaleceniach lecz to mi nie przeszkadzało do momentu kiedy podeszwa zaczęła się rozklejać więc oddałem buty do reklamacji uznano ją i buty zostały poklejone odbierajac je wiedziałem że to co zostało wykonane nie jest dobrze zrobione więc oddałem na reklamacje swoja wczesniejsza reklamacje lecz wtedy jej nie uznano napisano że buty są do użytku więc ubrałem i chodziłem nie całe 2 dni i znowu się rozkleiły zaznaczyłem że chce zwrot pieniędzy gdyż naprwa nie dała nic. Lecz tej reklamacji mi nie uznano i dzwonią do mnie czy znowu je kleić ? Czy mogę się nie zgodzić i jest jakieś prawo po mojej stronie żeby zwrócili mi pieniądze bądź też wymienili na nowe obuwie? czy musze się zgodzić na poklejenie i tak w koło posyłać na reklamacje bo to czasochłonne. Mam nadzieje że mi ktoś pomoże znaleźć rozwiązanie. Dziękuje

  • SZYMON 2016-04-10 15:19:27

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Witam, kupiłem buty sportowe firmy UMBRO, przed pierwszym wyjściem w nich spryskałem je impregnatem i w jednym miejscu na samym czubku but się odbarwił.. czy podlega to reklamacji?

  • angelika 2016-04-08 13:18:52

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Witam. Mam prośbę prosze pomoc mi napisac pismo. Po zakupie szpilek po dwoch dniach uzytkowania zauwazylam ze odklejaja sie czubki. Zaznaczam, ze w butach chodzilam w miejsu pracy bez wychodzenia na zewnatrz. Jestem pewna ze buty sa wadliwie wyprodukowane mam prawo zarzadac zwrotu gotowki? Ewentualnie inne rozwiazanie?

  • kacper 2016-03-25 16:05:39

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    witam mam takie pytanie co mam zrobic kupilem buty firmy adidas nosilem je na zmiane z innymi butami wiec przechodzilem w nich nie cale dwa miesiace.wyszedlem w nich jak padal deszcz po czym zorientowalem sie ze mam mokro w butach wrocilem do domu patrze a podeszwy w butach u gory sa przetarte przebarwione i wypukle i zrobily sie dziurki dalem na gwarancje buty lecz stwierdzili ze to z mojej winy poszedlem do rzecznika i skierowalismy sprawe do sadu wlasciciel dostal nakaz zaplaty lecz zlozyl sprzeciw bedzie sprawa w sadzie jak myslicie czy uda mi sie wygrac ta sprawe?

  • kacper 2016-03-25 16:04:22

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    witam mam takie pytanie co mam zrobic kupilem buty firmy adidas nosilem je na zmiane z innymi butami wiec przechodzilem w nich nie cale dwa miesiace.wyszedlem w nich jak padal deszcz po czym zorientowalem sie ze mam mokro w butach wrocilem do domu patrze a podeszwy w butach u gory sa przetarte przebarwione i wypukle i zrobily sie dziurki dalem na gwarancje buty lecz stwierdzili ze to z mojej winy poszedlem do rzecznika i skierowalismy sprawe do sadu wlasciciel dostal nakaz zaplaty lecz zlozyl sprzeciw bedzie sprawa w sadzie jak myslicie czy uda mi sie wygrac ta sprawe?

  • kacper 2016-03-25 16:03:46

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    witam mam takie pytanie co mam zrobic kupilem buty firmy adidas nosilem je na zmiane z innymi butami wiec przechodzilem w nich nie cale dwa miesiace.wyszedlem w nich jak padal deszcz po czym zorientowalem sie ze mam mokro w butach wrocilem do domu patrze a podeszwy w butach u gory sa przetarte przebarwione i wypukle i zrobily sie dziurki dalem na gwarancje buty lecz stwierdzili ze to z mojej winy poszedlem do rzecznika i skierowalismy sprawe do sadu wlasciciel dostal nakaz zaplaty lecz zlozyl sprzeciw bedzie sprawa w sadzie jak myslicie czy uda mi sie wygrac ta sprawe?

  • Aleksandra 2016-03-08 20:29:15

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Witam, kupiłam buty pod koniec ubiegłego roku na Allegro za 240 zł po dwóch tygodniach buty się rozkleiły więc napisałam maila że chciałabym zareklamować buty odpisano mi żebym wysłała zdjęcia wady więc wysłałam te zdjęcia i dostałam maila zwrotnego że wyślą mi nową parę butów maila tego dostałam 28 grudnia i od tamtej pory przestali mi odpisywać nie mam z nimi żadnego kontaktu tylko przychodzą mi wiadomości że mój mail dotarł i w ciągu 48 h się ktoś ze mną skontaktuje. Co mam zrobić w takiej sytuacji?

  • Piotr 2016-02-29 11:59:16

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Witam, czy jeśli stwierdzono że wada obuwia wynikła z winy konsumenta ale oprócz tego w obuwiu występują również inne wady które wystąpiły nie z jego winy, to czy obuwie nadal podlega reklamacji? Kierowniczka sklepu stwierdziła że wada spowodowana przez konsumenta automatycznie dyskwalifikuje reklamację mimo że w obuwiu występują również inne wady. Pozdrawiam i proszę o pomoc.

  • Anna Jasieczek 2016-02-11 21:50:08

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Witam, buty kupione w CCC, w ciągu 4 miesięcy na gwarancji kleili mi je 2 razy. Zawsze oddawali po 2 tygodniach. Z 4 miesięcy wykreśliłam 4 tygodnie możliwości użytkowania obuwia (jest zima, obuwie zimowe - chciałoby się z niego korzystać :-) ) Teraz kolejny raz rozkleił mi się czubek, przeciekają. Czy mogę zatrzymać "falę napraw" ? Powiem szczerze, że te buty to tylko problem, a nie przyjemność użytkowania za własne pieniądze. Mogę zażądać "nienaprawiania" obuwia? Nikt nie bierze pod uwagę, że trzecia naprawa to już uciążliwość posiadania takie pary? Proszę o informację, jak mam załatwić sprawę? Chętnie bym odzyskała gotówkę i kupiła nowe, INNE BUTY. Będę wdzięczna za odpowiedź. Z poważaniem Anna Jasieczek

  • Kasia 2016-01-22 23:21:48

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Witam, Czy jeśli czubki butów się rozkleiły i sama je sklepami, bo myślałam, że zgubiłam paragonu, to tracę gwarancję? Znalazłam paragon i chciałabym je reklamować, bo znów się rozkładają, ale widać, źle były klejone. Czy można utracić prawo do reklamacji?

  • dorota 2016-01-11 07:09:43

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    14 dni roboczych czy kalendarzowych

  • Łukasz 2015-12-29 15:10:27

    reklamacja obuwia

    14 dni jest liczone jako kalendarzowe, czy jako robocze?

  • teresa 2015-11-19 19:20:18

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    A co ty chciała być chodzić w butach, niszczyć i czekac by ci wymienili na nowe.Chcesz mieć niezniszczone to trzymaj je w szafie.

  • toczka 2015-10-21 20:45:39

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    witam, dnia 12.10.2015 została wydana opinia, że nie uznają moich roszczeń co do reklamacji (odwoływałam się już przez PIH), i do dnia dzisiejszego nie mam mozliwości odbioru reklamowanego obuwia. Prosze mi powiedzieć jaki maja termin w wydaniu mi obuwia jesli złoże im pismo o wydanie mi mojej rzeczy??

  • Anna 2015-10-16 17:22:32

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku . pomocy

    Witam..w października reklamował am buty zakupione 23 września,zapadła się podeszwą i się rozklejaly. Otrzymałam email 6.10 iż buty są w naprawie mimo iż w formularzu zaznaczyła WYMIANA TOWARU NA NOWY bądź ZWROT PIENIĘDZY. Dziś odczytałam tą wiadomość i napisałam ze się nie zgadzam gdyż moje roszczenia są zasadne po tygodniowym użytkowaniu obuwia i nie zgadzam się na naprawę a jeśli oni nie ustosunkuja się do moich roszczeń to sama we własnym zakresie zabiorę buty do rzeczoznawcy. W odpowiedzi dostałam to: Witam, Zaznaczam, ze zgloszenie reklamacyjne rozpatrywane jest zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego - rekojma za wady (art. 556-576). Obuwie kwalifikuje sie do naprawy, ktora nie obnizy jego wartosci uzytkowych. Proszę o podpowiedź co z tym zrobić. Bardzo dziękuję

  • Max 2015-10-10 15:41:41

    Re: Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    Zamierzam oddać obuwie marki Reebok zakupione rok temu. Zaczęły się odklejac noski. W uzasadnieniu zamierzam żądać naprawy przynajmniej na obecna chwilę. Później ewentualnie po źle dokonanej naprawie będę domagał się zwrotu gotówki. Znając zycie naprawa zostanie przeprowadzona niedbale prze pracownika sklepu bądź kierownika na kolanie a nie przez profesjonalny zakład szewski. Zanim kupicie obuwie polecam zrobić badanie organoleptyczne wyginajac obuwie w różne strony i kierunki. Większość obuwia ma bardzo kiepskie klejenie i już na etapie sklepu zaczyna się rozklejac

  • pp 2015-05-25 09:35:52

    Re: Reklamacja obuwia - u sprzedawcy czy u producenta?

    Marcin, sprzedawca nie ma prawa zmieniać wybranego przez Ciebie uprawnienia.

  • Marcin 2015-05-22 11:00:18

    Re: Reklamacja obuwia - u sprzedawcy czy u producenta?

    Witam, mam pytanie. Złożyłem reklamację u sklepie na druku dostarczonym przez sprzedawcę, zaznaczając iż chcę wymiany obuwia na nowe. Sprzedawca oddzwonił do mnie po paru dniach informując, że buty mogą zostać naprawione do 2 tygodni i nie widzi potrzeby wymiany na nowa parę. Nie zgodziłem się i zamierzam się przejść do sklepu w celu wyjaśnienia sprawy. Czy zrobiłem dobrze? Czytałem gdzieś, że w ramach rękojmi sprzedawca nie może zmienić mojego żadania reklamacyjnego na inne. Czy sprzedawca może mnie zmusić do naprawy obuwia, które chcę wymienić? I czy moja niezgoda na tą naprawę może być podstawą do całkowitego odrzucenia mojej reklamacji?

  • kaska 2015-05-21 09:36:52

    Re: Reklamacja obuwia - u sprzedawcy czy u producenta?

    @Sabina, miałam podobną sytuację w jednej z sieciówek...powołałam się na rękojmię i niestety moja reklamacja została odrzucona. Sklep powołał się na opinię biegłego, ktory stwierdził, że obiektywnie but jest dobry i wina leży po stronie moich stóp...:( sprzedałam buty na allegro, były niemal nieużywane, wyglądały jak prosto ze sklepu;) Ja mam pytanie: czy jest jakiś powszechnie obowiązujący wzór pisma reklamacyjnego?? Czy jeśli skklep udostępnia własny wzór, to muszę z niego skorzystać?

  • Aldona 2015-05-20 17:44:34

    Re: Reklamacja obuwia - u sprzedawcy czy u producenta?

    Ludzie zmieniły się przepisy !!!! 25 grudnia 2014 roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta a ustawa na którą się powołujecie utraciła moc.

  • MoNika 2015-05-20 11:33:58

    Re: Reklamacja obuwia - u sprzedawcy czy u producenta?

    Sabino szansa jest, chociaż mała. Niewygoda, którą odczuwasz to dość subiektywne odczucie, równie dobrze może być spowodowane jakimiś indywidualnymi uwarunkowaniami, niekoniecznie wadą towaru. Niemniej jednak doradzałabym reklamację z tytułu rękojmi (czyli bezpośrednio u sprzedawcy) z żądaniem zwrotu pieniędzy (nie ma co naprawiać - bo jak piszesz brak jest widocznej wady, wymiana na inną parę też niekoniecznie musi pomóc).

  • Sabina 2015-05-13 09:09:05

    Re: Jak reklamować obuwie?

    Witam, mam taki problem: kupiłam 3 tygodnie temu buty sportowe znanej marki, miały byc do chodzenia na co dzień. Zapłaciłam za nie prawie 300 zł i spodziewałam się, że trochę mi posłużą. Niestety po kilku dniach noszenia zaczęłam odczuwac dyskomfort - boli mnie śródstopie prawej stopy, ból nasila się w ciągu dnia w trakcie noszenia buta. Pomyślałam, że to może jakiś uraz..chociaż sama nie wiem po czym...i zmieniłam buty na kilka dnia na inne - od pierwszego dnia po zmianie ból ustąpił. Potem wróciłam do moich adidasów i stopa zaczęła boleć na nowo, ewidentnie jest to wina tych butów. Co mogę z tym zrobić? Czy coś takiego w ogóle podlega reklamacji? dodam, że mierzyłam je w sklepie, jednak wówczas wydały mi się bardzo wygodne, problemy zaczeły się dopiero po regularnym noszeniu ich na co dzień. Proszę o wskazówki jak mogę postąpić.

  • Aleks 2014-11-13 09:57:07

    Re: Jak reklamować obuwie?

    W sierpniu kupiłam w Cieszynie czółenka Tamaris i z obcasów też zaczęła odchodzić okleina - wystaje plastikowy jasny środek obcasa. Jak w jednym miejscu tak się zrobiło, to uznałam to za uszkodzenie mechaniczne powstałe z mojej winy, ale gdy z powodu kontaktu obcasów z gumową wycieraczką w aucie zaczęło odchodzić w kilku miejscach, zgłosiłam reklamację. Sprzedawca nie chciał przyjąć. Zapytałam, czy mam iść od razu do rzecznika praw konsumentów, czy jednak postara się, żeby reklamację odrzucił producent. Przyjął. Czekam na rozpatrzenie. Butów nie mam.

  • kasia 2014-04-21 21:43:15

    Re: Jak reklamować obuwie?

    witam 15 kwietnia 2014r kupiłam czółenka firmy tamaris - 200 zł. Wierzyłam że takie buty to już coś i bęą mi służyć przez lata a tu po jednym spacerze świątecznym zauważyłam że mam optarty do jasnego koloru obcas masakra!! spacer po drogach nie utwardzonych po naszym osiedlu domków jednorodzinnych.Kupiłam po raz pierwszy tak drogie czółenka i jestem rozżalona jutro chcę je reklamować ale nie wiem co mam powiedzieć proszę o pomoc.

  • gabi 2014-03-05 15:20:44

    Re: Jak reklamować obuwie?

    witam,tydzien temu zareklamowalam buty sportowe nike.dzis buty do mnie wrocily,i nie zostala mi reklamacja uznana.zaznaczam ze buty byly uzywane i czyszczone zgodnie z zasada. buty maja niecaly rok czasu.maja otarcia z przodu.chcialabym sie poradzic jak fachowo napisac taka reklamacje zeby troche ich w tym dziale reklamacji nastraszyc,bo jak im powiedzialam ze pojde z tym do rzecznika praw konsumenta to powiedziala mi babka przez telefon ze mam sobie isc:-( dziekuje i pozdr..Gabriela B.


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 6
  • 5
  • 9
  • 1
  • 3
  • osób

Opinie naszych klientów

  • anna

    ocena usługi:

    dziękuje ,otrzymałam bardzo konkretna i profesjonalna opinia, cena nie wysoka .Polecam
  • krystyna

    ocena usługi:

    Doskonała ,szybka ,i profesjonalna.
  • Beata

    ocena usługi:

    Opinia przedstawiona w sposób przejrzysty,czytelny, konkretny i szczegółowy dla zwykłego człowieka nie mającego wogle do czynienia z przepisami i ustawami z zakresu prawa cywilnego. Polecam.
  • aga

    ocena usługi:

    Profesjonalne podejście do przedstawionego problemu oraz wskazanie rozwiązania. Zdecydowanie polecam ten portal. Aga
  • Mirosław

    ocena usługi:

    Opinia rzetelna i wyczerpująca. Polecam. Będę korzystał również w przyszłości jeśli zajdzie taka potrzeba
  • Irena

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za opinię, która jest jasna i konkretna, bardzo mnie uspokoiła na tym etapie procesu sądowego!!! Będę korzystać z Państwa porad prawnych i innych zachęcam!!!
  • Jan

    ocena usługi:

    Po prostu jestem zadowolony; nie oczekiwałem niczego więcej za stosunkowo niewysoką cenę. Doceniam też przyjazny i sprawny czat, który pozwolił doprecyzować moje potrzeby.
  • Jacek

    ocena usługi:

  • aurelia

    ocena usługi:

    Opinia okazała się przydatna. Dziękuję za obszerną odpowiedź.
  • DARIUSZ

    ocena usługi:

  • Anna

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona, że udało mi się trafić na Państwa portal. W pełni profesjonalna i rzeczowa obsługa zgłoszonego problemu. Z pełną świadomością będę polecać Państwa usługi prawne. z pewnością będę korzystać w razie potrzeby z Państwa pomocy. Gorąco polecam!!! :-)
  • wanda

    ocena usługi:

    polecam wszystkim potrzebujacym szybkiej i rzetelnej odpowiedzi na nurtujace panstwa pytania wszystko w rozsadnej cenie super szybka obsluga jestem bardzo zadowolona i usatysfakcjonowana takim obrotem sprawy jeszcze raz serdeczne dzieki i pozdrawiam cieplutko
  • tadeusz

    ocena usługi:

    Świetny sposób na rozwiązanie nurtującego nas problemu prawnego. Bez szukania prawnika, zamawiania wizyt i dojazdu do biura prawnego. Myślę także, że usługa realizowana przez e-prawnik.pl jest dużo tańsza,co ma niebagatelne znaczenie dla osób uboższych. Profesjonalizm, chęć pomocy, przyjazne nastawienie do klienta, wyrozumiałość i cierpliwość, to cechy trudne do oszacowania w dzisiejszej, skomercjalizowanej rzeczywistości. Jestem niezwykle usatysfakcjonowany opinią prawną zgłoszonego problemu, a powoływanie się w jej treści na konkretne artykuły Kodeksu Cywilnego, pozwala na samodzielne zgłębienie naszej sprawy w świetle obowiązującego prawa. Szczerze polecam korzystanie z porad prawnych na e-prawnik.pl.
  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Odpowiedź konkretna przekazana zrozumiałym językiem, jestem zadowolona jeżeli będę kiedyś potrzebować porady prawnej to skorzystam z portalu e-prawnik. Jak najbardziej polecam.
  • Beata

    ocena usługi:

  • Irena

    ocena usługi:

    Profesjonalne podejście do sprawy, wyczerpująca analiza tematu, krótki czas oczekiwania,rzetelne traktowanie klientów. Uzyskałam pomoc, dzięki której w krótkim czasie uzyskałam pewność co do prawidłowości zamierzonych działań. Wystawiam szóstkę za całość obsługi i zdecydowanie polecam!
  • JUSTYNA

    ocena usługi:

    opinia jest taka jak powinna i wyszła w niej nasza racja a to nam dużo pomoże wiemy co robić i gdzie się kierować oby pomogło w ukaraniu jednej osoby i do tego doprowadzimy


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane