Dexter
Re3A Rezygnacja z zakupu i problem z odzyskaniem pieniędzy2E
W dniu 2010-10-28 23:03, Dexter pisze:
> Czy to jest zgodne z prawem? Czy właściciel sklepu ma prawo na
> przetrzymywanie moich pieniędzmi? Gdzie to zgłosić? Co z tym fantem zrobić?
Czekać jakiś czas aż przyjdzie towar? Albo pieniądze?
Potem normalna procedura - jak to w przypadku sporu między stronami
prowadzącymi działalność gospodarczą - wezwania, potwierdzenia, groźby,
sąd. :(
--
spp
Re3A Rezygnacja z zakupu i problem z odzyskaniem pieniędzy2E
On 2010-10-29 07:51, spp wrote:
> Czekać jakiś czas aż przyjdzie towar? Albo pieniądze?
> Potem normalna procedura - jak to w przypadku sporu między stronami
> prowadzącymi działalność gospodarczą - wezwania, potwierdzenia, groźby,
> sąd. :(
>
towar nie przyjdzie i czekam na zwrot pieniędzy, pytanie tylko czy to ma
być bezzwłocznie, 14 dni czy zależne od widzimisie sprzedawcy? Tj czy
jest jakiś przepis określający ile czasu ma sprzedawca na zwrot
pieniędzmi. W tym momencie zamroził mi dosyć sporą kwotę i sobie nią
obraca, co jest mi bardzo nei na rękę...
Re3A Rezygnacja z zakupu i problem z odzyskaniem pieniędzy2E
Dexter pisze:
> Witam
> Prowadzę firmę komputerową, zakupiłem kilka akcesoriów komputerowych w
> firmie-sklepie internetowym z mojego miasta z odbiorem osobistym, ale za
> towar zapłaciłem przelewem. Zrezygnowałem jednak z zakupu i poprosiłem o
> anulowanie zamówienia i zwrot wpłaconej kwoty przelewem na z powrotem na
> moje konto. I tutaj zaczęły się schody - sprzedawca mnie zbywa, gra na
> zwłokę, aż w końcu stwierdził, że on ma 14 dni na zwrot moich pieniędzy
> (nie ma takiego zapisu w regulaminie sklepu) i ma mnie w głębokim
> poważaniu. Nadmienię, że od tygodnia nie mam towaru, z którego
> zrezygnowałem, a właściciel sklepu obraca moimi pieniędzmi.
>
> Czy to jest zgodne z prawem? Czy właściciel sklepu ma prawo na
> przetrzymywanie moich pieniędzmi? Gdzie to zgłosić? Co z tym fantem zrobić?
>
> Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Jeśli prowadzisz DG to nie obejmują cię przepisy o ochronie osób
fizycznych. Zamówiłeś to musisz wziąć towar. Ciesz się, że chcą
rozmawiać o zwrocie.
Re3A Rezygnacja z zakupu i problem z odzyskaniem pieniędzy2E
On 2010-10-30 01:05, bratsiostry wrote:
> Jeśli prowadzisz DG to nie obejmują cię przepisy o ochronie osób
> fizycznych. Zamówiłeś to musisz wziąć towar. Ciesz się, że chcą
> rozmawiać o zwrocie.
jakie przepisy mnie obejmują? I dlaczego muszę - konkretnie gdzie jest
taki zapis?
Re: Rezygnacja z zakupu i problem z odzyskaniem pieni
Dexter wrote:
> On 2010-10-30 01:05, bratsiostry wrote:
>
> > Jeśli prowadzisz DG to nie obejmują cię przepisy o ochronie osób
> > fizycznych. Zamówiłeś to musisz wziąć towar. Ciesz się, że chcą
> > rozmawiać o zwrocie.
>
> jakie przepisy mnie obejmują? I dlaczego muszę - konkretnie gdzie
> jest taki zapis?
Prawo do odstąpienia od zakupu dokonanego "poza siedzibą sprzedawcy"
dotyczy osób fizycznych, nie firm.
W tym sensie "musisz". Oczywiście, do odebrania towaru nikt Cię nie
zmusi - tylko nawet jak nie odbierzesz, to nie dostaniesz kasy z
powrotem (jeśli sprzedawca się nie zgodził na anulowanie zamówienia).
Natomiast jeśli sprzedawca zgodził się firmie na anulowanie zakupu, to
już jest zwykła umowa między dwiema firmami. Mogą się umówić "dobra,
anuluję to zamówienie, ale kasę oddam za pół roku, pasi"?
IMHO 14 dni to nie tragedia, ja bym poczekał (ale przydałoby sie cos co
by potwierdzało fakt anulowania zamówienia i deklarację zwrotu
pieniędzy w ciągu 14 dni).
--
Pozdro
Massai
Odp: Rezygnacja z zakupu i problem z odzyskaniem pienięd zy.
?Użytkownik "Dexter"
dyskusyjnych:iacoeq$4fj$1@news.onet.pl...
> Prowadzę firmę komputerową, zakupiłem kilka akcesoriów komputerowych w
> firmie-sklepie internetowym z mojego miasta z odbiorem osobistym, ale za towar
> zapłaciłem przelewem. Zrezygnowałem jednak z zakupu i poprosiłem o anulowanie
> zamówienia i zwrot wpłaconej kwoty przelewem na z powrotem na moje konto. I
> tutaj zaczęły się schody - sprzedawca mnie zbywa, gra na zwłokę, aż w końcu
> stwierdził, że on ma 14 dni na zwrot moich pieniędzy (nie ma takiego zapisu w
> regulaminie sklepu) i ma mnie w głębokim poważaniu. Nadmienię, że od tygodnia
> nie mam towaru, z którego zrezygnowałem, a właściciel sklepu obraca moimi
> pieniędzmi.
>
> Czy to jest zgodne z prawem? Czy właściciel sklepu ma prawo na przetrzymywanie
> moich pieniędzmi? Gdzie to zgłosić? Co z tym fantem zrobić?
powinienes sie cieszyc ze wogole chca z toba rozmawiac o anulowaniu i zwrocie
bo nic ich do tego nie zobowiazuje
teraz gdy padlo juz w rozmowie anulowanie i owe 14 dni (oczywiscie w razie
problemow bedziesz musial im to udowodnic) mozesz sie na to powolac, ale do
momentu kiedy druga firma sie na to zgodzila to mogli cie wyslac na drzewo
(chyba ze ich regulamin stanowi inaczej)
Re3A Odp3A Rezygnacja z zakupu i pr oblem z odzyskaniem pieniędzy2E
On 2010-10-30 20:17, m4rkiz wrote:
> powinienes sie cieszyc ze wogole chca z toba rozmawiac o anulowaniu i
> zwrocie
> bo nic ich do tego nie zobowiazuje
spoko spoko, tak się złożyło że "ta wielka łaska" zstąpiła na mnie
>
> teraz gdy padlo juz w rozmowie anulowanie i owe 14 dni (oczywiscie w
> razie problemow bedziesz musial im to udowodnic) mozesz sie na to
> powolac, ale do
> momentu kiedy druga firma sie na to zgodzila to mogli cie wyslac na drzewo
> (chyba ze ich regulamin stanowi inaczej)
gdzie jest zapis, że mogą mnie "wysłać na drzewo"? gdzie jest zapis , że
nie muszą mi oddawać pieniędzy? konkrety
Odp: Odp: Rezygnacja z zakupu i problem z odzyskaniem pien iędzy.
?Użytkownik "Dexter"
dyskusyjnych:iajv0a$616$1@news.onet.pl...
>> teraz gdy padlo juz w rozmowie anulowanie i owe 14 dni (oczywiscie w
>> razie problemow bedziesz musial im to udowodnic) mozesz sie na to
>> powolac, ale do
>> momentu kiedy druga firma sie na to zgodzila to mogli cie wyslac na drzewo
>> (chyba ze ich regulamin stanowi inaczej)
>
> gdzie jest zapis, że mogą mnie "wysłać na drzewo"?
a na jakiej podstawie chcesz rozwiazac istniejaca umowe?
udalo sie bo sprzedawca poszedl na reke? to super!
> gdzie jest zapis , że nie muszą mi oddawać pieniędzy? konkrety
oddac musza, problem w tym ze poza sadem (o ile masz dowody ze doszlo
do rozwiazania umowy) to im mozesz skoczyc co do terminow
do momentu kiedy bedziesz mial w reku cos co potwierdza ze zamowienie
jest anulowane to nie masz co szalec bo sie wkurza i ci wysla te rzeczy
i zostaniesz w przyslowiowej dupie
Re3A Odp3A Odp3A Rezygnacja z zakupu i problem z odzyskaniem pieniędzy2E
On 2010-10-31 17:26, m4rkiz wrote:
> ?Użytkownik "Dexter"
> wiadomości grup dyskusyjnych:iajv0a$616$1@news.onet.pl...
>>> teraz gdy padlo juz w rozmowie anulowanie i owe 14 dni (oczywiscie w
>>> razie problemow bedziesz musial im to udowodnic) mozesz sie na to
>>> powolac, ale do
>>> momentu kiedy druga firma sie na to zgodzila to mogli cie wyslac na
>>> drzewo
>>> (chyba ze ich regulamin stanowi inaczej)
>>
>> gdzie jest zapis, że mogą mnie "wysłać na drzewo"?
>
> a na jakiej podstawie chcesz rozwiazac istniejaca umowe?
>
> udalo sie bo sprzedawca poszedl na reke? to super!
>
>> gdzie jest zapis , że nie muszą mi oddawać pieniędzy? konkrety
>
> oddac musza, problem w tym ze poza sadem (o ile masz dowody ze doszlo
> do rozwiazania umowy) to im mozesz skoczyc co do terminow
>
> do momentu kiedy bedziesz mial w reku cos co potwierdza ze zamowienie
> jest anulowane to nie masz co szalec bo sie wkurza i ci wysla te rzeczy
> i zostaniesz w przyslowiowej dupie
>
>
>
ok o to mi chodziło :)
udowodnić nie problem, bo mam maile z rozmów, że oddać MUSZĄ zmienia
całą postać rzeczy, sprzedawca jawnie pisze o zwrocie w ciągu 14 dni. A
więc czekam te 14 dni po tem będę się martwił
Re: Rezygnacja z zakupu i problem z odzyskaniem pieniędz y.
ok o to mi chodziło :)
udowodnić nie problem, bo mam maile z rozmów, że oddać MUSZĄ zmienia
całą postać rzeczy, sprzedawca jawnie pisze o zwrocie w ciągu 14 dni. A
więc czekam te 14 dni po tem będę się martwił
Nie muszą ci kasy oddawać. Równie dobrze mogą wysłać ci towar.
Jingiel
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.