Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2007-10-09, 12:47

Niezgodność towaru z umową

Cezary

Witam!
Mam taki problem: zakupiłem odtwarzacz dvd i po roku mi się zepsuł (po
prostu przestał odtwarzać płyty i nie wysuwa się teraz tacka). Niestety
zgubiłem papierek gwarancyjny (paragon mam). Oddałem go na podstawie
niezgodności towaru z umową i po 2 tygodniach przyszło pismo że sklep nie
uznaje zgłoszenia za zasadne bowiem usterka ta nie występowała w chwili
zakupu i powstała dopiero w toku użytkowania i że niezgodność z umową musi
następować w chwili wydania towaru. Mam jakieś szanse na naprawę tego
sprzętu w ramach ww reklamacji?

--
Pozdrawiam

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Niezgodność towaru z umową

  • Cezary 2007-10-09, 12:55

    Re: Niezgodność towaru z umową

    Teraz spostrzegłem że kilka postów niżej ktoś ma podobny problem. Z
    odpowiedzi wynika że sprawę należy rozpatrzyć sądownie. Ale w końcu jak
    kupuję odtwarzacz dvd to się "umawiam" że urządzenie służy mi do
    odtwarzania płyt dvd a skoro nie odtwarza tzn że jest niezgodne z umową?

    --
    Pozdrawiam

  • Piotr 2007-10-09, 14:11

    Re: Niezgodność towaru z umową

    Cezary pisze:
    > Witam!
    > Mam taki problem: zakupiłem odtwarzacz dvd i po roku mi się zepsuł (po
    > prostu przestał odtwarzać płyty i nie wysuwa się teraz tacka). Niestety
    > zgubiłem papierek gwarancyjny (paragon mam). Oddałem go na podstawie
    > niezgodności towaru z umową i po 2 tygodniach przyszło pismo że sklep nie
    > uznaje zgłoszenia za zasadne bowiem usterka ta nie występowała w chwili
    > zakupu i powstała dopiero w toku użytkowania i że niezgodność z umową musi
    > następować w chwili wydania towaru. Mam jakieś szanse na naprawę tego
    > sprzętu w ramach ww reklamacji?
    >


    http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/465_u.htm i tutaj chyba powinien cię
    zainteresować art. 8 i 10.
    powołaj się na to i sprzedawcy powiedz że głupoty opowiada.

  • Marcin Debowski 2007-10-09, 15:20

    Re: Niezgodność towaru z

    Dnia 09.10.2007 Cezary napisał/a:
    > Teraz spostrzegłem że kilka postów niżej ktoś ma podobny problem. Z
    > odpowiedzi wynika że sprawę należy rozpatrzyć sądownie. Ale w końcu jak
    > kupuję odtwarzacz dvd to się "umawiam" że urządzenie służy mi do
    > odtwarzania płyt dvd a skoro nie odtwarza tzn że jest niezgodne z umową?

    No masz odpowiedź we własnym wcześniejszym poscie: usterka musi występować
    w momencie wydania towaru (czyli jego kupna). Teraz musisz udowodnić, że
    istotnie występowała. Najpewniej taniej wyjdziej kupno nowego odtwarzacza,
    no chyba że jakiś droższy model.

    --
    Marcin

  • castrol 2007-10-09, 17:54

    Re: Niezgodność towaru z umową

    Piotr pisze:

    > http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/465_u.htm i tutaj chyba powinien cię
    > zainteresować art. 8 i 10.
    > powołaj się na to i sprzedawcy powiedz że głupoty opowiada.

    A Ty przeczytaj art. 4. Po 6 miesiacach od momentu zakupu to na
    kupujacym spoczywa obowiazek udowodnienia ze wada produktu istniala juz
    w momencie zakupu. Jesli potrafi to udowodnic to oczywiscie wtedy maja
    zastosowanie wspomniane artykuly.

    --
    Pozdrawiam
    Jacek

  • PlaMa 2007-10-09, 18:31

    Re: Niezgodność towaru z umową

    castrol pisze:

    >> http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/465_u.htm i tutaj chyba powinien
    >> cię zainteresować art. 8 i 10.
    >> powołaj się na to i sprzedawcy powiedz że głupoty opowiada.
    > A Ty przeczytaj art. 4. Po 6 miesiacach od momentu zakupu to na
    > kupujacym spoczywa obowiazek udowodnienia ze wada produktu istniala juz
    > w momencie zakupu. Jesli potrafi to udowodnic to oczywiscie wtedy maja
    > zastosowanie wspomniane artykuly.

    Tego nie interpretuje się przypadkiem w ten sposób, że przed upływem pół
    roku wada była "fabryczna" a po upływie pół roku ujawnia się wada w
    wyniku prawidłowego użytkowania?

    W ogóle popieprzone to z tym pół roku... ni w ch***ja nie wiadomo o co
    chodzi :/ Kto to wymyślił? Nie dał jakiegoś sprostowania?!


    pozdrawiam.
    PlaMa

  • castrol 2007-10-09, 22:06

    Re: Niezgodność towaru z umową

    PlaMa pisze:
    > castrol pisze:
    >
    >>> http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/465_u.htm i tutaj chyba powinien
    >>> cię zainteresować art. 8 i 10.
    >>> powołaj się na to i sprzedawcy powiedz że głupoty opowiada.
    >> A Ty przeczytaj art. 4. Po 6 miesiacach od momentu zakupu to na
    >> kupujacym spoczywa obowiazek udowodnienia ze wada produktu istniala juz
    >> w momencie zakupu. Jesli potrafi to udowodnic to oczywiscie wtedy maja
    >> zastosowanie wspomniane artykuly.
    >
    > Tego nie interpretuje się przypadkiem w ten sposób, że przed upływem pół
    > roku wada była "fabryczna" a po upływie pół roku ujawnia się wada w
    > wyniku prawidłowego użytkowania?

    Z tego co wiem to nie. Wada przeciez zawsze mogla istniec w momencie
    zakupu.
    >
    > W ogóle popieprzone to z tym pół roku... ni w ch***ja nie wiadomo o co
    > chodzi :/ Kto to wymyślił? Nie dał jakiegoś sprostowania?!

    Co jest popieprzone? Przeciez jasne to jest.

    --
    Pozdrawiam
    Jacek

  • Marcin Debowski 2007-10-10, 00:39

    Re: Niezgodność towaru z

    Dnia 09.10.2007 PlaMa napisał/a:
    > Tego nie interpretuje się przypadkiem w ten sposób, że przed upływem pół
    > roku wada była "fabryczna" a po upływie pół roku ujawnia się wada w
    > wyniku prawidłowego użytkowania?

    Wada ZAWSZE musi być "fabryczna" czyli nawet po 6'ciu miesiącach musi
    istnieć zwiazek przyczynowy pomiedzy usterką (tym co widać, że się
    popsuło) a jakimś błędem/wadą tkwiącym w towarze już w momencie kupna.

    1. Przykład niezgodności: pękła ośka bo producent zastosował nieodpowiedni
    materiał. Do 6ciu miesięcy, sprzedawca ma udowodnić, że z ośką było
    wszystko ok, po 6ciu, kupujacy, że coś było nie tak z ośką od poczatku.
    2. Przykład braku niezgodności: pękła ośka bo kupujący ją za mocno
    dociążył.

    Usterka w p. 1 i 2 jest identyczna, ale jej przyczyny są zupełnie różne.

    --
    Marcin

  • PlaMa 2007-10-10, 01:21

    Re: Niezgodność towaru z umową

    Marcin Debowski pisze:

    > Wada ZAWSZE musi być "fabryczna" czyli nawet po 6'ciu miesiącach musi
    > istnieć zwiazek przyczynowy pomiedzy usterką (tym co widać, że się
    > popsuło) a jakimś błędem/wadą tkwiącym w towarze już w momencie kupna.
    > 1. Przykład niezgodności: pękła ośka bo producent zastosował nieodpowiedni
    > materiał. Do 6ciu miesięcy, sprzedawca ma udowodnić, że z ośką było
    > wszystko ok, po 6ciu, kupujacy, że coś było nie tak z ośką od poczatku.
    > 2. Przykład braku niezgodności: pękła ośka bo kupujący ją za mocno
    > dociążył.

    Ok ok, ale JAK konsument ma udowodnić, że wada nie wystąpiła z jego
    winy? Pisemne zaświadczenie? Ocena rzeczoznawcy? Biegły sądowy?


    pozdrawiam.
    PlaMa

  • Marcin Debowski 2007-10-10, 02:23

    Re: Niezgodność towaru z

    Dnia 09.10.2007 PlaMa napisał/a:
    > Ok ok, ale JAK konsument ma udowodnić, że wada nie wystąpiła z jego

    ... że wystąpiła z powodów tkwiących w towarze. Wbrew pozorom
    różnica kolosalna :)

    > winy? Pisemne zaświadczenie? Ocena rzeczoznawcy? Biegły sądowy?

    W ostatecznym rozrachunku biegły przed sądem. Czasami może to być bardzo
    kosztowna zabawa. Na etapach pośrednich (dyskusji ze sprzedawcą) możesz
    starać się go przekonać używając argumentów "na chłopski rozum" - jak są
    one zdroworozsądkowe to powinno pomóc, bo większość ma instynkt
    samozachowawczy. Przykładowo, mam takie jedno cudo, maxi-skuter pewnej
    włoskiej firmy i 2 elementy z deski rozdzielczej zwyczajnie zaczeły się
    rozkładać po jakimś roku uzytkowania (można zdjąć paznokciem z milimetr z
    górnej warstwy plastiku). Najpewnie nie są odporne na promieniowanie
    UV/starzenie termiczne. Inne, sąsiednie są ok. Sprzedawca musiałby mieć
    nierówno pod sufitem aby nie uznać tu reklamacji w dowolnym czasie
    obowiązywania ochrony.

    --
    Marcin

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane