Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2006-02-03, 15:06

nieuczciwy komis samochodowy

poszkodowany

kupując samochod dostalem od komisu samochodowego fakture VAT MARŻA, na
ktorej były uwagi :
1. komis nie odpowida za wady prawne pojazdu,
2. komis nie odpowida za wady ukryte pojazdu,
3. nie bierze żadnej odpowiedzialności prawnej
4. klient przyjmuje do wiadomości, że pojazd nie podlega reklamacji stanu
technicznego i prawnego

czy komis miał prawo używać takich zapisów na fakturze vat marża?
jesli tak, to co mam robic?
okazało się, że samochód ma wadę prawną


--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: nieuczciwy komis samochodowy

  • scream 2006-02-03, 15:26

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    poszkodowany napisał(a):
    > czy komis miał prawo używać takich zapisów na fakturze vat marża?

    nie
    i co to jest "faktura vat marża"?

    > jesli tak, to co mam robic?

    wada oświadczenia woli? taka umowa jest bezprawna, komis odpowiada

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

  • kam <#kamq43l@wp.pl#> 2006-02-03, 15:36

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    scream napisał(a):
    >> czy komis miał prawo używać takich zapisów na fakturze vat marża?
    > nie

    A dlaczego nie? Zarówno rękojmię jak i odpowiedzialność na zasadach
    ogólnych można ograniczać i wyłączać. Tyle że w umowie, a to co na
    fakturze niekoniecznie musi być odzwierciedleniem umowy. Inaczej też
    jeśli kupujący jest konsumentem.

    > wada oświadczenia woli? taka umowa jest bezprawna, komis odpowiada

    Umowa? Niby dlaczego?

    KG

  • scream 2006-02-03, 16:05

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    kam napisał(a):
    > A dlaczego nie?
    (...)
    > Umowa? Niby dlaczego?

    A czy kodeks cywilny mówi o tym, że można wyłączyć wszelką
    odpowiedzialność za sprzedawany produkt? Nie. Producent zawsze w jakimś
    stopniu za niego odpowiada.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

  • kam <#kamq43l@wp.pl#> 2006-02-03, 16:06

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    scream napisał(a):
    > A czy kodeks cywilny mówi o tym, że można wyłączyć wszelką
    > odpowiedzialność za sprzedawany produkt? Nie. Producent zawsze w jakimś
    > stopniu za niego odpowiada.

    Jak na razie producenta tu nie mamy.
    Można wyłączyć rękojmię (art.770 kc), można też wyłączyć
    odpowiedzialność odszkodowawczą - poza odpowiedzialnością za szkodę
    wyrządzoną umyślnie (art.473§2 kc).

    KG

  • "Zbig.T" 2006-02-03, 16:06

    Re: nieuczciwy komis samochodowy


    Użytkownik "scream" napisał w wiadomości
    news:drvraq$71k$1@news.onet.pl...
    > kam napisał(a):
    >> A dlaczego nie?
    > (...)
    >> Umowa? Niby dlaczego?
    >
    > A czy kodeks cywilny mówi o tym, że można wyłączyć wszelką
    > odpowiedzialność za sprzedawany produkt? Nie. Producent zawsze w
    > jakimś stopniu za niego odpowiada.

    A czy komis nie jest tylko pośrednikiem w sprzedaży samochodu ? Może to
    właściciel tj. sprzedający odpowiada ... ? Pzdr.

  • "Robert Tomasik" 2006-02-03, 16:17

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    poszkodowany [###ag1106@wp.pl.###] napisał:
    > kupując samochod dostalem od komisu samochodowego fakture VAT MARŻA,
    na
    > ktorej były uwagi :
    > 1. komis nie odpowida za wady prawne pojazdu,
    > 2. komis nie odpowida za wady ukryte pojazdu,
    > 3. nie bierze żadnej odpowiedzialności prawnej
    > 4. klient przyjmuje do wiadomości, że pojazd nie podlega reklamacji
    stanu
    > technicznego i prawnego
    > czy komis miał prawo używać takich zapisów na fakturze vat marża?
    > jesli tak, to co mam robic?
    > okazało się, że samochód ma wadę prawną

    Tego typu zastrzeżenia na fakturze są nieważne z dwóch powodów. Po
    pierwsze faktura stanowi dowód zawarcia umowy, a więc z definicji
    powstaje po jej zawarciu. W tej sytuacji nie można w takim dokumencie
    zawierać ustaleń nieuzgodnionych wcześniej z klientem. By tego typu
    zastrzeżenia były ważne, musiała by istnieć pisemna umowa.

    Po drugie, jeśli w tym stosunku jesteś konsumentem - bo nie napisałeś,
    czy kupiłeś jako osoba, czy jako przedsiębiorca - to zastrzeżenia te
    są nieważne na mocy art. 385(2) kc.

  • scream 2006-02-03, 16:22

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    kam napisał(a):
    > Jak na razie producenta tu nie mamy.

    Sie mi pomyliło.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

  • "Przemek R..." 2006-02-03, 16:53

    Re: nieuczciwy komis samochodowy


    > nie
    > i co to jest "faktura vat marża"?

    art 120 ustawy o vat

  • scream 2006-02-03, 17:04

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    Przemek R... napisał(a):
    > art 120 ustawy o vat

    Ten art. dotyczy dzieł sztuki.
    Wymyśl jakiś inny.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

  • kam <#kamq43l@wp.pl#> 2006-02-03, 17:31

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Tego typu zastrzeżenia na fakturze są nieważne z dwóch powodów. Po
    > pierwsze faktura stanowi dowód zawarcia umowy, a więc z definicji
    > powstaje po jej zawarciu. W tej sytuacji nie można w takim dokumencie
    > zawierać ustaleń nieuzgodnionych wcześniej z klientem. By tego typu
    > zastrzeżenia były ważne, musiała by istnieć pisemna umowa.

    przesadzasz, wymogu pisemności nigdzie nie ma

    > Po drugie, jeśli w tym stosunku jesteś konsumentem - bo nie napisałeś,
    > czy kupiłeś jako osoba, czy jako przedsiębiorca - to zastrzeżenia te
    > są nieważne na mocy art. 385(2) kc.

    trzecie - być może tak, ale w części raczej bezskuteczne, a nie
    nieważne; o ile były nieuzgodnione indywidualnie...
    pierwsze i czwarte - nieważne na podstawie art.11 ustawy o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej w zw. z art.770[1] kc
    wyłączenie rękojmi za wady prawne... cóż, jeśli ustawa o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej nie obejmuje wad prawnych
    (dyskusyjne), to taką odpowiedzialność można moim zdaniem wyłączyć na
    podstawie art.770 kc (a więc poprzez oświadczenie sprzedawcy przed
    zawarciem umowy), nigdy nie było kwestionowane, że nie wobec konsumenta

    KG

  • "Przemek R." 2006-02-03, 18:05

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    scream napisał(a):
    > Przemek R... napisał(a):
    >
    >> art 120 ustawy o vat
    >
    >
    > Ten art. dotyczy dzieł sztuki.

    zgadza sie, rowneiz dotyczy dziel sztuki

    > Wymyśl jakiś inny.

    a po co? moze Ty przeczytaj ten co podalem :-)

    Dotyczy on dotawy towarow uzywanych, dziel sztuki, przedmiotow
    kolekcjonerskich i antykow

  • "okk" 2006-02-03, 18:11

    Rękojmia - komis samochodowy(długawe:)


    Użytkownik "poszkodowany" napisał w wiadomości
    news:drvo0e$smc$1@opal.futuro.pl...
    > kupując samochod dostalem od komisu samochodowego fakture VAT MARŻA, na
    > ktorej były uwagi :
    > 1. komis nie odpowida za wady prawne pojazdu,
    > 2. komis nie odpowida za wady ukryte pojazdu,
    > 3. nie bierze żadnej odpowiedzialności prawnej
    > 4. klient przyjmuje do wiadomości, że pojazd nie podlega reklamacji stanu
    > technicznego i prawnego
    >
    > czy komis miał prawo używać takich zapisów na fakturze vat marża?
    > jesli tak, to co mam robic?
    > okazało się, że samochód ma wadę prawną
    >
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    > -> http://usenet.pomocprawna.info
    >

    Rękojmia w orzecznictwie
    ? Wcześniejsza data produkcji pojazdu niż wymieniona w dowodzie
    rejestracyjnym jest wadą fizyczną w rozumieniu art. 556 par. 1 k.c. W
    istocie bowiem samochód, jeśli jest starszy, nie ma właściwości, o której
    istnieniu sprzedający zapewniali kupującego, a która w istotny sposób wpływa
    na wolnorynkową wartość pojazdu - wyrok Sądu Apelacyjnego w Katowicach z 8
    grudnia 1998 r., I ACa 473/98, OSA 1999/5/20,
    ? Tzw. przebicie numerów nadwozia pojazdu stanowi wadę fizyczną w rozumieniu
    art. 556 par. 1 k.c., uprawniającą nabywcę do dochodzenia roszczeń z tytułu
    rękojmi - wyrok Sądu Apelacyjnego w Łodzi z dnia 28 sierpnia 1996 r., I ACr
    250/96, OSA 1997/7-8/42,
    ? Osoba, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
    pośredniczyła na rzecz obu stron przy zawieraniu umowy sprzedaży, odpowiada
    za szkodę poniesioną przez kupującego wskutek wady prawnej nabytego
    samochodu, o której wiedziała lub - po zapoznaniu się z dokumentami i
    dokonaniu zwykłego przeglądu tego pojazdu - z łatwością mogła ją wykryć -
    uchwała SN z dnia 18 grudnia 1990 r., III CZP 67/90, OSNC 1991/5-6/65,
    ? Dla zwolnienia sprzedawcy od odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady
    nie wystarczy, że kupujący mógł - przy dołożeniu należytej staranności -
    wadę zauważyć. Sprzedawca bowiem odpowiada także za wady jawne, jeśli nie
    były kupującemu znane. W art. 354 k.c. mieści się także obowiązek lojalności
    sprzedawcy wobec kupującego, który winien w szczególności przejawiać się w
    przedstawieniu drugiej stronie, niebędącej fachowcom w danej dziedzinie,
    rzeczywistego stanu sprzedawanej rzeczy - wyrok Sądu Apelacyjnego w Poznaniu
    z dnia 26 stycznia 1994 r., I ACr 640/94, Wokanda 1994/11/48,
    ? Jeżeli przedmiot umowy sprzedaży (samochód) nie miał właściwości, o
    których istnieniu sprzedawca zapewniał kupującego, tzn. był samochodem w
    rzeczywistości wyprodukowanym 7 lat wcześniej niż sprzedawca zapewniał o tym
    w umowie nabywcę, nie wchodzi w grę wyłączenie odpowiedzialności za wady,
    jak również odpowiedzialności w drodze rękojmi - wyrok Sądu Apelacyjnego w
    Poznaniu z dnia 9 czerwca 1993 r., I ACr 227/93, Wokanda 1994/2/46,
    ? Sprzedawca, przeciwko któremu kupujący dochodzi swych roszczeń z tytułu
    rękojmi za wady fizyczne lub prawne przedmiotu sprzedaży, może ze swej
    strony na tych samych zasadach realizować w drodze regresu swoje uprawnienie
    w stosunku do swojego sprzedawcy, a ten z kolei do swego dostawcy.
    Uprawnienie z rękojmi dotyczące obniżenia ceny odnosi się do ceny
    rzeczywiście przez strony umówionej - wyrok SN z dnia 15 stycznia 1997 r.,
    III CKN 29/96, OSP 1997/7-8/144,
    ? Ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanej
    rzeczy (mającą odpowiednie zastosowanie do umowy zamiany - art. 604 k.c.) ma
    charakter zbliżony do absolutnego, tzn. sprzedawca nie może się z niej
    zwolnić, obciąża go ona niezależnie od tego, czy to on spowodował wadliwość
    rzeczy, czy ponosi w tym zakresie jakąkolwiek winę a nawet czy w ogóle
    wiedział lub mógł wiedzieć o tym, że sprzedana rzecz jest wadliwa.
    Z rzeczą wadliwą mamy do czynienia wtedy, gdy ma ona cechy zmniejszające jej
    wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający
    z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, a także jeżeli nie ma
    właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego sprzedawca, albo jeżeli
    została wydana w stanie niezupełnym. Dla oceny wad fizycznych rzeczy
    podstawowe znaczenie mają względy funkcjonalne, czy to określone w umowie
    czy związane z wymaganiami normalnego użytku
    Na kupującym nie ciążą żadne obowiązki badania rzeczy na okoliczność
    istnienia wady, poza zwykłymi obowiązkami związanymi z odbiorem rzeczy
    zgodnie z umową - wyrok Sądu Apelacyjnego w Lublinie z dnia 25 listopada
    1998 r., I ACa 351/98, Apel. -Lub. 1999/2/3.


  • "Robert Tomasik" 2006-02-03, 21:30

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    kam [####kamq43l@wp.pl#.###] napisał:

    > przesadzasz, wymogu pisemności nigdzie nie ma

    No ale istnieje domniemanie, że komis ma wynikające z ustawy
    obowiązki. Oczywiście można to próbować obalić takimi, czy innymi
    dowodami, ale skutki to będzie miało niekoniecznie dobre dla komisu.
    Gdy zacznie on dowodzić, że z góry miał zamiar wyłączyć swą
    odpowiedzialność za wady szybko się okaże, że działał celowo, a więc
    popełnił klasyczne oszustwo. Wbrew pozorom, choć jak słusznie
    zauważyłeś obowiązku pisemności w tym wypadku nie ma, to tak naprawdę
    komis w praktyce nie jest w stanie wyłączyć swej odpowiedzialności.

    Oczekiwanie, że działający w tym stosunku jako profesjonalista komis
    odpowiada za wady sprzedawanego pojazdu jest po prostu naturalnym
    oczekiwaniem wiążącym się z tego rodzaju transakcją. Tak, jak kupując
    nowy samochód w salonie przecież nie zastrzegasz w umowie, że ma on
    mieć silnik, fotel kierowcy i kierownicę. Skoro w sposób wyraźny z
    góry nie wyłączono tego typu domniemania, to oczekiwanie klienta, że
    samochód będzie posiadał te akcesoria jest oczywiste i próba wykazania
    przez salon, że przecież w umowie strony wyraźnie nie zastrzegły tych
    cech w sądzie po prostu nie przejdzie.

    Podobnie jest w przypadku opisanym przez pytającego. Oczekiwanie, że
    komis sprzedaje pojazd wolny od wad prawnych oraz że odpowiada za to,
    co czyni jest naturalnym w tej sytuacji i do uchylenia takiego
    domniemania wymagana by była wyraźna umowa. Nie można tego ważnie
    spowodować poprzez wzmiankowanie w fakturze, która z racji roli, jaką
    odgrywa z samej natury rzeczy dokumentuje już dokonaną czynność
    prawną.

    > trzecie - być może tak, ale w części raczej bezskuteczne, a nie
    > nieważne; o ile były nieuzgodnione indywidualnie...
    > pierwsze i czwarte - nieważne na podstawie art.11 ustawy o
    szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej w zw. z art.770[1] kc
    > wyłączenie rękojmi za wady prawne... cóż, jeśli ustawa o
    szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej nie obejmuje wad prawnych
    > (dyskusyjne), to taką odpowiedzialność można moim zdaniem wyłączyć
    na
    > podstawie art.770 kc (a więc poprzez oświadczenie sprzedawcy przed
    > zawarciem umowy), nigdy nie było kwestionowane, że nie wobec
    konsumenta

    Wyłączenie odpowiedzialności za wady ukryte i prawne sprzedawanej
    rzeczy jest zgodnie z art. 770 dopuszczalne tylko i wyłącznie poprzez
    oświadczenie złożone PRZED zawarciem umowy. Ciężar dowodu w tym
    zakresie spoczywa na komisie, który przecież będzie z tego tytułu
    wywodzić swoje prawa. Dowodem tego nie może być faktura z przyczyn
    opisanych przeze mnie wyżej. A i to nawet gdyby zastrzeżono, to działa
    zdanie drugie o wyłączeniu spod tego oświadczenia tych wad, o których
    komisant łatwo się mógł dowiedzieć. W praktyce linia orzecznictwa jest
    taka, że komis jako profesjonalista w zasadzie powinien wszystkie wady
    wykryć.

    Zakładając, że nasz pytający jest konsumentem - bo nadal
    "poszkodowany" nie zajął w tej materii stanowiska - to poprzez art.
    770(1) kc zastosowanie mają przepisy dotyczące konsumentów. A więc na
    podstawie art. 385(3) pkt 2 niedozwolone są pkt. 1, 2 i 3. Wszak te
    postanowienia bez wątpienia istotnie ograniczają odpowiedzialność
    komisu za nienależyte wykonanie umowy.

    Zastanawiam się nad czwartym punktem. Generalnie jest on moim zdaniem
    niejako konsekwencją postanowień punktów 1-3, a więc i na podstawie
    tychże samych przepisów powinien podlegać uchyleniu. Z tym, ze nie ma
    większego sensu kruszenie o to kopii, skoro kupujący przecież
    spokojnie może skorzystać z dobrodziejstwa art. 4 ustawy z dnia 27
    lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (...) i
    uznać, że towar mu sprzedany jest niezgodny z umową i na podstawie
    art. 8 cytowanej ustawy żądać doprowadzenia stanu rzeczy do
    prawidłowego.

  • Janusz 2006-02-06, 07:36

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    On Fri, 3 Feb 2006 14:06:07 +0000 (UTC), poszkodowany wrote:

    > czy komis miał prawo używać takich zapisów na fakturze vat marża?
    > jesli tak, to co mam robic?
    > okazało się, że samochód ma wadę prawną

    Mozna wiedziec na czym wada prawna polega?

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • poszkodowany 2006-02-06, 09:46

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    przebijane numery (moze nadwozia, silnika ) - prawdopodobnie....

    dokladnie jeszcze nie wiem, policja bada.....

    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • kam <#kamq43l@wp.pl#> 2006-02-06, 17:55

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    Robert Tomasik napisał(a):
    > W praktyce linia orzecznictwa jest
    > taka, że komis jako profesjonalista w zasadzie powinien wszystkie wady
    > wykryć.

    Przesadzasz, powinien podjąć odpowiednie działania, a nie wykryć.

    > Zakładając, że nasz pytający jest konsumentem - bo nadal
    > "poszkodowany" nie zajął w tej materii stanowiska - to poprzez art.
    > 770(1) kc zastosowanie mają przepisy dotyczące konsumentów. A więc na
    > podstawie art. 385(3) pkt 2 niedozwolone są pkt. 1, 2 i 3. Wszak te
    > postanowienia bez wątpienia istotnie ograniczają odpowiedzialność
    > komisu za nienależyte wykonanie umowy.

    W tej sytuacji to raczej są nieważne na podstawie art.58 kc - właśnie ze
    względu na przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej. A więc nie ma potrzeby do sięgania do przepisów o
    niedozwolonych postanowieniach - zresztą istnienie lub nie art.770[1]
    nie ma znaczenia dla tych akurat przepisów. Poza tym do stosowania
    art.385[3] kc konieczne jest aby postanowienia umowy nie były uzgadniane
    indywidualnie. Rzeczywiście ciężar dowodu, że uzgodnienia były, spoczywa
    na sprzedawcy, ale nie jest przecież niemożliwy.

    > tychże samych przepisów powinien podlegać uchyleniu. Z tym, ze nie ma
    > większego sensu kruszenie o to kopii, skoro kupujący przecież
    > spokojnie może skorzystać z dobrodziejstwa art. 4 ustawy z dnia 27
    > lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (...) i
    > uznać, że towar mu sprzedany jest niezgodny z umową i na podstawie
    > art. 8 cytowanej ustawy żądać doprowadzenia stanu rzeczy do
    > prawidłowego.

    Uważasz że ustawa obejmuje wady prawne?

    KG

  • "Robert Tomasik" 2006-02-07, 02:10

    Re: nieuczciwy komis samochodowy

    kam [####kamq43l@wp.pl#.###] napisał:

    > Przesadzasz, powinien podjąć odpowiednie działania, a nie wykryć.

    No ale w praktyce na jedno wychodzi.

    >> tychże samych przepisów powinien podlegać uchyleniu. Z tym, ze nie
    ma
    >> większego sensu kruszenie o to kopii, skoro kupujący przecież
    >> spokojnie może skorzystać z dobrodziejstwa art. 4 ustawy z dnia 27
    >> lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    (...) i
    >> uznać, że towar mu sprzedany jest niezgodny z umową i na podstawie
    >> art. 8 cytowanej ustawy żądać doprowadzenia stanu rzeczy do
    >> prawidłowego.
    > Uważasz że ustawa obejmuje wady prawne?


    W sumie chyba nie :-)

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane