Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Karmelickiej 66, kod poczt. 31-128, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

2012-03-23, 18:34

Odmowa reklamacji - <6 m-cy

"rg"

Zareklamowałem towar.
Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna
niedogonosć" to z
mojej winy.

Całosć poniżej 6 miesięcy od daty zakupu.

Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do
sądu i ew.
powoływać rzeczoznawcę na rozprawie?

Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli
sklep
niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że
nie podparli
się rzeczoznawcą). Czy to cos zmienia/skraca drogę
postępowania?

Google sprawdzone, ale w zasadzie same ogólniki.

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

  • ToMasz 2012-03-23, 20:43

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    W dniu 23.03.2012 18:34, rg pisze:
    > Zareklamowałem towar.
    > Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna niedogoność" to z
    > mojej winy.
    bredni jakieś.
    >
    > Całość poniżej 6 miesięcy od daty zakupu.
    niewiele zmienia, ale jednak na korzyść konsumenta.
    > Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do sądu i ew.
    > powoływać rzeczoznawcę na rozprawie?
    jak chcesz, ale sąd to Cie "wyśmieje".
    > Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli sklep
    > niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że nie podparli
    > się rzeczoznawcą). Czy to coś zmienia/skraca drogę postępowania?
    najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:
    1 - reklamacja
    2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową

    Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu
    pieniędzy/wymiany na nowy towar. Masz prawo się z tym nie zgodzić. MAsz
    prawo dochodzić swoich praw, o ile je znasz i nie zaniechałeś procedur.
    Idź do rzecznika.
    ToMasz

  • "rg" 2012-03-23, 20:53

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    46ri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w ,
    ToMasz
    napisał(-a):

    > najpierw nabyć wiedzę w DWD3CH sprawach:

    Jakis dobry link?

    > 1 - reklamacja
    > 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodnosć towaru z
    umową

    Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową.

    > Jesli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu20
    > pieniędzy/wymiany na nowy towar.

    Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią
    rzeczoznawcy (tj.
    udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.

  • ToMasz 2012-03-23, 22:59

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    W dniu 23.03.2012 20:53, rg pisze:
    > Fri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w, ToMasz
    > napisał(-a):
    >
    >> najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:
    >
    > Jakiś dobry link?
    >
    >> 1 - reklamacja
    >> 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową
    >
    > Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową.
    >
    >> Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu
    >> pieniędzy/wymiany na nowy towar.
    >
    > Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj.
    > udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.
    >
    w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest
    sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEŻY_ od tego co
    widać na towarze! jeśli szklanka jest stłuczona - wina jest po stronie
    klienta. jeśli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza które
    osłabiają materiał - wina producenta. Idź po wiedzę do rzecznika. Po
    wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet jak
    sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta (rzadkość).

    ToMasz

    PS a może byś napisał o co chodzi?

  • "rg" 2012-05-15, 11:27

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    46ri, 23 Mar 2012 22:59:01 +0100, w ,
    ToMasz
    napisał(-a):

    > >> Jesli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić
    zwrotu
    > >> pieniędzy/wymiany na nowy towar.
    > >
    > > Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią
    rzeczoznawcy (tj.
    > > udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.
    > >
    > w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest
    20
    > sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEAFY_ od tego
    co20
    > widać na towarze! jesli szklanka jest stłuczona - wina jest po
    stronie20
    > klienta. jesli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza
    które20
    > osłabiają materiał - wina producenta. IdBC po wiedzę do
    rzecznika. Po20
    > wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet
    jak20
    > sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta
    (rzadkosć).

    Czy na odwołanie od reklamacji mam jakis termin? Rzecznik, zanim
    zacznie
    działać, chce abym postarał się o odwołanie.

    > PS a może bys napisał o co chodzi?

    Buty.

  • Czeslawek 2012-05-15, 11:36

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    W dniu 2012-05-15 11:27, rg pisze:

    > Czy na odwołanie od reklamacji mam jakiś termin? Rzecznik, zanim zacznie
    > działać, chce abym postarał się o odwołanie.

    Nie ma terminu na odwołanie z twojej strony. Można jedynie domniemywać,
    że wypadałoby symetrycznie a więc w w 14 dni lub 2 miesiące :)

    >> PS a może byś napisał o co chodzi?
    >
    > Buty.
    >
    Ciężki temat i bez rzeczoznawcy i ortopedy się pewnie nie obejdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

Porady prawne e-prawnik.pl:


Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 2
  • 3
  • 9
  • 0
  • 2
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Hanna

    ocena usługi:

    Jak wszystko nie znane ma duże oczy strachu. Z całym przekonaniem polecam e-prawnik opinie są przekazane bardzo szybko i wyczerpująco. Bardzo serdecznie pozdrawiam.Hania
  • ola

    ocena usługi:

  • ndru

    ocena usługi:

    Szybko sprawnie i na temat. Opinia bardzo dokładna, w cenie dodatkowe pytania w razie ew. wątpliwości. Polecam. Na pewno będę korzystał i polecał innym.
  • Stanislawa

    ocena usługi:

    Dziekuje za opinie. Szybko,tanio i solidnie. St.Skrobun
  • Grażyna

    ocena usługi:

    Opinia profesjonalna, zwięzła, zrozumiała, przekonująca, rozwiewajaca moje watpliwości, będę w przyszłości korzystać z porad, oszczędność czasu, anonimowość. Polecam. GS
  • Jolanta

    ocena usługi:

  • Mariusz

    ocena usługi:

    Szybko, sprawnie i profesjonalnie.
  • Ewa

    ocena usługi:

    Nie byłam przekonana do tego typu porady ( internetowej), ale jestem pozytywnie zaskoczona. Szybko, sprawnie i na temat. Na pewno jeszcze skorzystam i polecam wszystkim potrzebującym porady prawnej.
  • eugenie

    ocena usługi:

    Witam . Opinia fachowa i szybko sporzadzona oraz wyczerpujaca odpowiedz Przystepna cena. Super ze istnieja takie porady przez internet. Milo pozdrawiam K. Eugenie .
  • Dawid

    ocena usługi:

    Witam.. Bardzo sprawny proces, błyskawiczna wycena, szybka opinia. Gorąco polecam..
  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Porada szybka i wyczerpująca.Cena przystępna.Polecam.
  • barbara

    ocena usługi:

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz, mam nadzieje, ze bede mogla dochodzic swoich praw przed Sadem. Super, ze istnieja takie porady przez internet, bardzo pomagaja zwyklym ludziom uporac sie w zawilosciach prawa....pozdrawiam ...Barbara
  • sylwester

    ocena usługi:

  • Sławomir

    ocena usługi:

    Wszystko naprawdę super ewentualnie cena mogła by być chociaż 15% niższa:)
  • Grzegorz

    ocena usługi:

    Opinia fachowa i szybko sporządzona.Jednocześnie zwrócila moją uwagę na ewentualne opcje i sprowokowała pytania rozszerzające.
  • Grzegorz

    ocena usługi:

    Opinia fachowa i szybko sporządzona.Jednocześnie zwrócila moją uwagę na ewentualne opcje i sprowokowała pytania rozszerzające.
  • spiderka

    ocena usługi:

    Pelen profesjonalizm, przystepna cena oraz wyczerpujaca odpowiedz na zadane pytania. Polecam goraco i sama napewno skorzystam w przyszlosci jesli bede potrzebowala!

Podobne wątki

  • ODMOWA SPRZEDAŻY

    Czy mam prawo odmówic klientowi sprzedazy towaru w moim sklepie.? Dodam ,że klient wyjatkowo uciązliwy i próbował juz wyłudzić zwrot pieniędzy (...)

  • ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic?

    Witam! W listopadzie zeszlego roku dostalem w Warszawie mandat za brak wykupionego biletu parkingowego. Zlozylem od tego mandatu reklamacje, gdyz stalem (...)

  • brak odpowiedzi na reklamację w terminie 30dni

    Zgodnie z UT brak odpowiedzi w terminie 30dni skutkuje przyjęciem reklamacji. Firma Telekomunikacyjna nadal nie chce uznać reklamacji. Co w takiej (...)

  • Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    Witam, kupiłem laptopa... Nówka. I na środku jest uszkodzony subpiksel. Świeci cały czas na zielono i oczywiście to widać, bo wali po oczach (...)

  • aspekty reklamacji

    Nie mogę tego wygooglać, wic pytam tu:) W jakim czasie od zgłoszenia (mailowo) kupujący ma obowiązek dostarczyc towar do sprzedawcy w celu rozpatrzenia (...)


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane