Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2012-03-23, 18:34

Odmowa reklamacji - <6 m-cy

"rg"

Zareklamowałem towar.
Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna
niedogonosć" to z
mojej winy.

Całosć poniżej 6 miesięcy od daty zakupu.

Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do
sądu i ew.
powoływać rzeczoznawcę na rozprawie?

Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli
sklep
niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że
nie podparli
się rzeczoznawcą). Czy to cos zmienia/skraca drogę
postępowania?

Google sprawdzone, ale w zasadzie same ogólniki.

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

  • ToMasz 2012-03-23, 20:43

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    W dniu 23.03.2012 18:34, rg pisze:
    > Zareklamowałem towar.
    > Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna niedogoność" to z
    > mojej winy.
    bredni jakieś.
    >
    > Całość poniżej 6 miesięcy od daty zakupu.
    niewiele zmienia, ale jednak na korzyść konsumenta.
    > Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do sądu i ew.
    > powoływać rzeczoznawcę na rozprawie?
    jak chcesz, ale sąd to Cie "wyśmieje".
    > Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli sklep
    > niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że nie podparli
    > się rzeczoznawcą). Czy to coś zmienia/skraca drogę postępowania?
    najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:
    1 - reklamacja
    2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową

    Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu
    pieniędzy/wymiany na nowy towar. Masz prawo się z tym nie zgodzić. MAsz
    prawo dochodzić swoich praw, o ile je znasz i nie zaniechałeś procedur.
    Idź do rzecznika.
    ToMasz

  • "rg" 2012-03-23, 20:53

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    46ri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w ,
    ToMasz
    napisał(-a):

    > najpierw nabyć wiedzę w DWD3CH sprawach:

    Jakis dobry link?

    > 1 - reklamacja
    > 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodnosć towaru z
    umową

    Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową.

    > Jesli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu20
    > pieniędzy/wymiany na nowy towar.

    Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią
    rzeczoznawcy (tj.
    udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.

  • ToMasz 2012-03-23, 22:59

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    W dniu 23.03.2012 20:53, rg pisze:
    > Fri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w, ToMasz
    > napisał(-a):
    >
    >> najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:
    >
    > Jakiś dobry link?
    >
    >> 1 - reklamacja
    >> 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową
    >
    > Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową.
    >
    >> Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu
    >> pieniędzy/wymiany na nowy towar.
    >
    > Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj.
    > udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.
    >
    w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest
    sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEŻY_ od tego co
    widać na towarze! jeśli szklanka jest stłuczona - wina jest po stronie
    klienta. jeśli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza które
    osłabiają materiał - wina producenta. Idź po wiedzę do rzecznika. Po
    wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet jak
    sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta (rzadkość).

    ToMasz

    PS a może byś napisał o co chodzi?

  • "rg" 2012-05-15, 11:27

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    46ri, 23 Mar 2012 22:59:01 +0100, w ,
    ToMasz
    napisał(-a):

    > >> Jesli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić
    zwrotu
    > >> pieniędzy/wymiany na nowy towar.
    > >
    > > Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią
    rzeczoznawcy (tj.
    > > udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.
    > >
    > w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest
    20
    > sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEAFY_ od tego
    co20
    > widać na towarze! jesli szklanka jest stłuczona - wina jest po
    stronie20
    > klienta. jesli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza
    które20
    > osłabiają materiał - wina producenta. IdBC po wiedzę do
    rzecznika. Po20
    > wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet
    jak20
    > sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta
    (rzadkosć).

    Czy na odwołanie od reklamacji mam jakis termin? Rzecznik, zanim
    zacznie
    działać, chce abym postarał się o odwołanie.

    > PS a może bys napisał o co chodzi?

    Buty.

  • Czeslawek 2012-05-15, 11:36

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    W dniu 2012-05-15 11:27, rg pisze:

    > Czy na odwołanie od reklamacji mam jakiś termin? Rzecznik, zanim zacznie
    > działać, chce abym postarał się o odwołanie.

    Nie ma terminu na odwołanie z twojej strony. Można jedynie domniemywać,
    że wypadałoby symetrycznie a więc w w 14 dni lub 2 miesiące :)

    >> PS a może byś napisał o co chodzi?
    >
    > Buty.
    >
    Ciężki temat i bez rzeczoznawcy i ortopedy się pewnie nie obejdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

Porady prawne e-prawnik.pl:


Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Małgorzata

    ocena usługi:

    wszystkim niezdecydowanym serdecznie polecam portal e-prawnik.Ogromny plus dla portalu, że moja sprawa została bardzo dogłębnie zbadana. Stanowisko prawne i dalsza ścieżka postępowania jasno określona.Wszystkie moje wątpliwości, które nasuwały mi się po otrzymaniu opinii sukcesywnie przez kilka dni zostały wyjaśnione.Drugi ogromny plus za bardzo szybki czas reakcji na moja wysyłana korespondencję.Dzięki kontaktowi z portalem e-prawnik mam poczucie, że nie jestem sama z problemem.Biorąc pod uwagę konkurencyjną na rynku cenę za usługę, z całym przekonaniem mogę potwierdzić, że była tego warta.
  • Z. Wiśniewski

    ocena usługi:

    Jestem wysoce usatysfakcjonowany pracą zespołu e-prawnik.pl Gorąco polecam
  • Renata

    ocena usługi:

  • Damian

    ocena usługi:

  • Zbyszek

    ocena usługi:

    Biuro e-prawnik pomogło w sprawie, za co dziękuje.
  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Bardzo trafna i rzeczowa obsługa Polecam wszystkim, którzy potrzebują porady prawnej
  • Sławomir

    ocena usługi:

    Dziękuję za poradę. Bardzo pomocny serwis, rzeczowe odpowiedzi, krótki czas oczekiwania na wycenę opinii. Naprawdę jestem zadowolony. Polecam
  • Wiesława

    ocena usługi:

    Dziękuję..., otrzymałam jasną i profesjonalną odpowiedź polecam Wiesława
  • Adam

    ocena usługi:

    Dzięki bardzo merytorycznej opinii oszczędzono mi przegranej sprawy w Sądzie .
  • Dorota

    ocena usługi:

    polecam, szybko i konkretnie
  • Anna

    ocena usługi:

  • Halina

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona, otrzymałam jasną dla mnie jasną odpowiedź. Polecam.
  • Halina

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona, otrzymałam jasną dla mnie jasną odpowiedź. Polecam.
  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Profesjonalnie i dokladnie.napewno będę jeszcze korzystać. Dziękuję Katarzyna
  • Adam

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująca opinia, na temat, bez zbędnych komentarzy.
  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Bardzo dobra, fachowa obsługa, rzetelne i profesjonalne podejście do tematu, bardzo dziękuję i polecam
  • Piotr

    ocena usługi:

    jestem bardzo zadowolony. pelny profesjonalizm, polecam wszystkim osobom potrzebujacym porady prawnej


Podobne wątki

  • ODMOWA SPRZEDAŻY

    Czy mam prawo odmówic klientowi sprzedazy towaru w moim sklepie.? Dodam ,że klient wyjatkowo uciązliwy i próbował juz wyłudzić zwrot pieniędzy (...)

  • ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic?

    Witam! W listopadzie zeszlego roku dostalem w Warszawie mandat za brak wykupionego biletu parkingowego. Zlozylem od tego mandatu reklamacje, gdyz stalem (...)

  • brak odpowiedzi na reklamację w terminie 30dni

    Zgodnie z UT brak odpowiedzi w terminie 30dni skutkuje przyjęciem reklamacji. Firma Telekomunikacyjna nadal nie chce uznać reklamacji. Co w takiej (...)

  • Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    Witam, kupiłem laptopa... Nówka. I na środku jest uszkodzony subpiksel. Świeci cały czas na zielono i oczywiście to widać, bo wali po oczach (...)

  • aspekty reklamacji

    Nie mogę tego wygooglać, wic pytam tu:) W jakim czasie od zgłoszenia (mailowo) kupujący ma obowiązek dostarczyc towar do sprzedawcy w celu rozpatrzenia (...)



Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane