Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

2012-03-23, 18:34

Odmowa reklamacji - <6 m-cy

"rg"

Zareklamowałem towar.
Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna
niedogonosć" to z
mojej winy.

Całosć poniżej 6 miesięcy od daty zakupu.

Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do
sądu i ew.
powoływać rzeczoznawcę na rozprawie?

Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli
sklep
niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że
nie podparli
się rzeczoznawcą). Czy to cos zmienia/skraca drogę
postępowania?

Google sprawdzone, ale w zasadzie same ogólniki.

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

  • ToMasz 2012-03-23, 20:43

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    W dniu 23.03.2012 18:34, rg pisze:
    > Zareklamowałem towar.
    > Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna niedogoność" to z
    > mojej winy.
    bredni jakieś.
    >
    > Całość poniżej 6 miesięcy od daty zakupu.
    niewiele zmienia, ale jednak na korzyść konsumenta.
    > Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do sądu i ew.
    > powoływać rzeczoznawcę na rozprawie?
    jak chcesz, ale sąd to Cie "wyśmieje".
    > Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli sklep
    > niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że nie podparli
    > się rzeczoznawcą). Czy to coś zmienia/skraca drogę postępowania?
    najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:
    1 - reklamacja
    2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową

    Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu
    pieniędzy/wymiany na nowy towar. Masz prawo się z tym nie zgodzić. MAsz
    prawo dochodzić swoich praw, o ile je znasz i nie zaniechałeś procedur.
    Idź do rzecznika.
    ToMasz

  • "rg" 2012-03-23, 20:53

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    46ri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w ,
    ToMasz
    napisał(-a):

    > najpierw nabyć wiedzę w DWD3CH sprawach:

    Jakis dobry link?

    > 1 - reklamacja
    > 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodnosć towaru z
    umową

    Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową.

    > Jesli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu20
    > pieniędzy/wymiany na nowy towar.

    Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią
    rzeczoznawcy (tj.
    udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.

  • ToMasz 2012-03-23, 22:59

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    W dniu 23.03.2012 20:53, rg pisze:
    > Fri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w, ToMasz
    > napisał(-a):
    >
    >> najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:
    >
    > Jakiś dobry link?
    >
    >> 1 - reklamacja
    >> 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową
    >
    > Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową.
    >
    >> Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu
    >> pieniędzy/wymiany na nowy towar.
    >
    > Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj.
    > udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.
    >
    w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest
    sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEŻY_ od tego co
    widać na towarze! jeśli szklanka jest stłuczona - wina jest po stronie
    klienta. jeśli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza które
    osłabiają materiał - wina producenta. Idź po wiedzę do rzecznika. Po
    wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet jak
    sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta (rzadkość).

    ToMasz

    PS a może byś napisał o co chodzi?

  • "rg" 2012-05-15, 11:27

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    46ri, 23 Mar 2012 22:59:01 +0100, w ,
    ToMasz
    napisał(-a):

    > >> Jesli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić
    zwrotu
    > >> pieniędzy/wymiany na nowy towar.
    > >
    > > Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią
    rzeczoznawcy (tj.
    > > udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.
    > >
    > w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest
    20
    > sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEAFY_ od tego
    co20
    > widać na towarze! jesli szklanka jest stłuczona - wina jest po
    stronie20
    > klienta. jesli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza
    które20
    > osłabiają materiał - wina producenta. IdBC po wiedzę do
    rzecznika. Po20
    > wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet
    jak20
    > sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta
    (rzadkosć).

    Czy na odwołanie od reklamacji mam jakis termin? Rzecznik, zanim
    zacznie
    działać, chce abym postarał się o odwołanie.

    > PS a może bys napisał o co chodzi?

    Buty.

  • Czeslawek 2012-05-15, 11:36

    Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy

    W dniu 2012-05-15 11:27, rg pisze:

    > Czy na odwołanie od reklamacji mam jakiś termin? Rzecznik, zanim zacznie
    > działać, chce abym postarał się o odwołanie.

    Nie ma terminu na odwołanie z twojej strony. Można jedynie domniemywać,
    że wypadałoby symetrycznie a więc w w 14 dni lub 2 miesiące :)

    >> PS a może byś napisał o co chodzi?
    >
    > Buty.
    >
    Ciężki temat i bez rzeczoznawcy i ortopedy się pewnie nie obejdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

Porady prawne e-prawnik.pl:


Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 6
  • 3
  • 8
  • 7
  • 5
  • osób

Opinie naszych klientów

  • krystyna

    ocena usługi:

    Doskonała ,szybka ,i profesjonalna.
  • Beata

    ocena usługi:

    Opinia przedstawiona w sposób przejrzysty,czytelny, konkretny i szczegółowy dla zwykłego człowieka nie mającego wogle do czynienia z przepisami i ustawami z zakresu prawa cywilnego. Polecam.
  • aga

    ocena usługi:

    Profesjonalne podejście do przedstawionego problemu oraz wskazanie rozwiązania. Zdecydowanie polecam ten portal. Aga
  • Mirosław

    ocena usługi:

    Opinia rzetelna i wyczerpująca. Polecam. Będę korzystał również w przyszłości jeśli zajdzie taka potrzeba
  • Irena

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za opinię, która jest jasna i konkretna, bardzo mnie uspokoiła na tym etapie procesu sądowego!!! Będę korzystać z Państwa porad prawnych i innych zachęcam!!!
  • Jan

    ocena usługi:

    Po prostu jestem zadowolony; nie oczekiwałem niczego więcej za stosunkowo niewysoką cenę. Doceniam też przyjazny i sprawny czat, który pozwolił doprecyzować moje potrzeby.
  • Jacek

    ocena usługi:

  • aurelia

    ocena usługi:

    Opinia okazała się przydatna. Dziękuję za obszerną odpowiedź.
  • DARIUSZ

    ocena usługi:

  • Anna

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona, że udało mi się trafić na Państwa portal. W pełni profesjonalna i rzeczowa obsługa zgłoszonego problemu. Z pełną świadomością będę polecać Państwa usługi prawne. z pewnością będę korzystać w razie potrzeby z Państwa pomocy. Gorąco polecam!!! :-)
  • wanda

    ocena usługi:

    polecam wszystkim potrzebujacym szybkiej i rzetelnej odpowiedzi na nurtujace panstwa pytania wszystko w rozsadnej cenie super szybka obsluga jestem bardzo zadowolona i usatysfakcjonowana takim obrotem sprawy jeszcze raz serdeczne dzieki i pozdrawiam cieplutko
  • tadeusz

    ocena usługi:

    Świetny sposób na rozwiązanie nurtującego nas problemu prawnego. Bez szukania prawnika, zamawiania wizyt i dojazdu do biura prawnego. Myślę także, że usługa realizowana przez e-prawnik.pl jest dużo tańsza,co ma niebagatelne znaczenie dla osób uboższych. Profesjonalizm, chęć pomocy, przyjazne nastawienie do klienta, wyrozumiałość i cierpliwość, to cechy trudne do oszacowania w dzisiejszej, skomercjalizowanej rzeczywistości. Jestem niezwykle usatysfakcjonowany opinią prawną zgłoszonego problemu, a powoływanie się w jej treści na konkretne artykuły Kodeksu Cywilnego, pozwala na samodzielne zgłębienie naszej sprawy w świetle obowiązującego prawa. Szczerze polecam korzystanie z porad prawnych na e-prawnik.pl.
  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Odpowiedź konkretna przekazana zrozumiałym językiem, jestem zadowolona jeżeli będę kiedyś potrzebować porady prawnej to skorzystam z portalu e-prawnik. Jak najbardziej polecam.
  • Beata

    ocena usługi:

  • Irena

    ocena usługi:

    Profesjonalne podejście do sprawy, wyczerpująca analiza tematu, krótki czas oczekiwania,rzetelne traktowanie klientów. Uzyskałam pomoc, dzięki której w krótkim czasie uzyskałam pewność co do prawidłowości zamierzonych działań. Wystawiam szóstkę za całość obsługi i zdecydowanie polecam!
  • JUSTYNA

    ocena usługi:

    opinia jest taka jak powinna i wyszła w niej nasza racja a to nam dużo pomoże wiemy co robić i gdzie się kierować oby pomogło w ukaraniu jednej osoby i do tego doprowadzimy
  • Anna

    ocena usługi:


Podobne wątki

  • ODMOWA SPRZEDAŻY

    Czy mam prawo odmówic klientowi sprzedazy towaru w moim sklepie.? Dodam ,że klient wyjatkowo uciązliwy i próbował juz wyłudzić zwrot pieniędzy (...)

  • ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic?

    Witam! W listopadzie zeszlego roku dostalem w Warszawie mandat za brak wykupionego biletu parkingowego. Zlozylem od tego mandatu reklamacje, gdyz stalem (...)

  • brak odpowiedzi na reklamację w terminie 30dni

    Zgodnie z UT brak odpowiedzi w terminie 30dni skutkuje przyjęciem reklamacji. Firma Telekomunikacyjna nadal nie chce uznać reklamacji. Co w takiej (...)

  • Uszkodzona matryca LCD a odmowa wymiany

    Witam, kupiłem laptopa... Nówka. I na środku jest uszkodzony subpiksel. Świeci cały czas na zielono i oczywiście to widać, bo wali po oczach (...)

  • aspekty reklamacji

    Nie mogę tego wygooglać, wic pytam tu:) W jakim czasie od zgłoszenia (mailowo) kupujący ma obowiązek dostarczyc towar do sprzedawcy w celu rozpatrzenia (...)


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane