Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodÄ™ na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptujÄ™ Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (wiÄ™cej)

  • Wyrażam zgodÄ™ na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (wiÄ™cej)


2007-03-18, 09:38

reklamacja obuwia jak?

"Janek"

Witam,

Kupiłem obuwie firmy nike przez internet tzn. dogadałem się z firmą mailowo
oni wysłali buty paczką pobraniową w środku był paragon, kupiłem je w
połowie stycznia.
Obecnie muszę zareklamować te buty, ponieważ materiał się rozdwaja, wysłałem
zdjecia do sprzedawcy zgadza się, że podlega to gwarancji.
Ja jednak mam pytanie co będzie skuteczniejsze gwarancja czy niezgodność
towaru z umowÄ…?
Wyczytałem gdzieś, że jeżeli wada uwidoczniła się do 6miesięcy od zakupu to
była już w chwili zakupu, jak to paragraf? Buty muszę wysłać do sprzedawcy
wraz z opisem wady ( swoją drogą nie wiem jak to opisać;) ), więc odrazu
napiszę też czego żądam. Na mój gust nie da się tego naprawić, więc zostaje
wymiana obuwia lub zwrot pieniędzy. Jak to jest z kosztami dostarczenia
teraz muszę ja za nie zapłacić, a czy jak będą je wysyłali do mnie to też?
Czy jak uznają to zwrócą mi te koszty?

Pozdrawiam

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: reklamacja obuwia jak?

  • "Janek" 2007-03-18, 10:04

    Re: reklamacja obuwia jak?

    Czy pismo może tak wygląć:

    REKLAMACJA



    Zgłaszam niezgodność obuwia firmy NIKE model AIR WINTERSPIKE WS rozmiar 45.5
    z umową, obuwie zostało zakupione 16.01.2007roku. W obuwiu uwidoczniły się
    wady łączenia materiałów oraz rozklejenie.

    Opis:

    But prawy:

    Rozklejenie - z lewej strony czubka pomiędzy podeszwą, a górną częścią buta.

    Wada łączenia materiałów - pomiędzy czubkiem, a podbiciem pod "gumową"
    powłoką powstały nieestetyczne białe punkty ma to miejsce zarówno z lewej
    jak i z prawej strony z lewej silniej.

    But lewy:

    Wada łączenia materiałów - pomiędzy czubkiem, a podbiciem pod "gumową"
    powłoką powstały nieestetyczne białe punkty ma to miejsce zarówno z lewej
    jak i z prawej strony z prawej silniej.

    Zdjęcia tych miejsc przesyłałem drogą mailową do państwa, więc myślę że nie
    będzie problemu z ich znalezieniem.

    Tak jak pisałem w mailach buty były w sumie użytkowane około 2-3tygodni.
    Chodziłem w nich i biegałem tylko po chodnikach i suchych nawierzchniach.
    Nie były użytkowane podczas śniegów i deszczy.

    W związku z zaistniałymi wadami obuwia, żądam wymiany na nowe lub zwrotu
    pieniędzy.



    Jeszcze chciałbym napisać o tych 6miesiącach bo to mogłoby przyśpieszyć
    sprawę bo nie trzeba byłoby ekspertyzy. Proszę o poprawki i wszelkie
    sugestie.



    Pozdrawiam

  • Marcin Debowski 2007-03-18, 10:28

    Re: reklamacja obuwia jak?

    Dnia 18.03.2007 Janek napisał/a:
    > Czy pismo może tak wygląć:
    > REKLAMACJA

    Może. Dopisz jeszcze na poszątku, tam gdzie mówisz o niezgodności z umową,
    że domagasz się tego na podstawie art.8 u.1. Ustawy o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia
    27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

    > Jeszcze chciałbym napisać o tych 6miesiącach bo to mogłoby przyśpieszyć
    > sprawę bo nie trzeba byłoby ekspertyzy. Proszę o poprawki i wszelkie
    > sugestie.

    Art. 4. u.1:
    Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
    jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
    przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że
    istniała ona w chwili wydania.

    --
    Marcin

  • "Ero Walensdorf" 2007-03-18, 12:26

    Re: reklamacja obuwia jak?


    Użytkownik "Janek" napisał
    ...
    > Tak jak pisałem w mailach buty były w sumie użytkowane około 2-3tygodni.
    > Chodziłem w nich i biegałem tylko po chodnikach i suchych nawierzchniach.
    > Nie były użytkowane podczas śniegów i deszczy.

    To zalezy od modelu obuwia - bo jeśli są to indoorowe buty, np. do
    koszykówki, a użytkowałeś je na zewnątrz i to w okresie zimy, to możesz mieć
    reklamacjÄ™ w plecy.
    EWa

  • PrzemysÅ‚aw_PÅ‚askowicki 2007-03-18, 14:11

    Re: reklamacja obuwia jak?

    On 2007-03-18 12:26, Ero Walensdorf wrote:
    > Użytkownik "Janek" napisał
    > ...
    >> Tak jak pisałem w mailach buty były w sumie użytkowane około 2-3tygodni.
    >> Chodziłem w nich i biegałem tylko po chodnikach i suchych nawierzchniach.
    >> Nie były użytkowane podczas śniegów i deszczy.
    >
    > To zalezy od modelu obuwia - bo jeśli są to indoorowe buty, np. do
    > koszykówki, a użytkowałeś je na zewnątrz i to w okresie zimy, to możesz mieć
    > reklamacjÄ™ w plecy.

    Może nie tyle od tego jaki model jest to butów, ale od tego czy klient
    otrzymał instrukcję obsługi butów z których wynikało, że buty są tylko
    do zastosowań "indoorowych". Ograniczenie używalności butów wyłącznie do
    wnętrzy budynków jest ograniczeniem, którego klient raczej się nie
    spodziewa.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • "Janek" 2007-03-18, 15:16

    Re: reklamacja obuwia jak?


    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" napisał w
    wiadomości news:45fd3a7f$1@news.home.net.pl...
    On 2007-03-18 12:26, Ero Walensdorf wrote:

    Może nie tyle od tego jaki model jest to butów, ale od tego czy klient
    otrzymał instrukcję obsługi butów z których wynikało, że buty są tylko
    do zastosowań "indoorowych". Ograniczenie używalności butów wyłącznie do
    wnętrzy budynków jest ograniczeniem, którego klient raczej się nie
    spodziewa.


    Oto opis butów: http://www.but1.pl/NIKE+AIR+WINTERSPIKE+WS_p73.html
    Tak więc buty nie są indoorowe, nawet nie był w trudnym terenie.
    Wada jest na materiale nad watershieldem do niebieskiej nitki.

    Pozdrawiam


  • "p09v" 2007-03-18, 20:31

    Re: reklamacja obuwia jak?

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" napisał
    >Może nie tyle od tego jaki model jest to butów, ale od tego czy klient
    >otrzymał instrukcję obsługi butów z których wynikało, że buty są tylko do
    >zastosowań "indoorowych". Ograniczenie używalności butów wyłącznie do
    >wnętrzy budynków jest ograniczeniem, którego klient raczej się nie
    >spodziewa.

    Przede wszystkim to sprzedawca musiałby udowodnić, że używano ich niezgodnie
    z przeznaczeniem, poza bardzo oczywistymi przypadkami jest to niemożliwe.

    --
    p09v

  • "Ero Walensdorf" 2007-03-19, 13:38

    Re: reklamacja obuwia jak?


    Użytkownik "Janek" napisał
    > Oto opis butów: http://www.but1.pl/NIKE+AIR+WINTERSPIKE+WS_p73.html
    > Tak więc buty nie są indoorowe, nawet nie był w trudnym terenie.
    > Wada jest na materiale nad watershieldem do niebieskiej nitki.

    Zatem sÄ… to buty do biegania nawet w zimie.
    Jednak z Twojego opisu wynika, że są to wady do usunięcia - raczej nie
    spodziewaj się gotówki, do żądania czego nawet nie byłeś uprawniony.

    EWa

  • "Janek" 2007-03-19, 21:23

    Re: reklamacja obuwia jak?


    Użytkownik "Ero Walensdorf"
    napisał w wiadomości news:45fe8467$1@news.home.net.pl...
    >
    > Użytkownik "Janek" napisał
    >> Oto opis butów: http://www.but1.pl/NIKE+AIR+WINTERSPIKE+WS_p73.html
    >> Tak więc buty nie są indoorowe, nawet nie był w trudnym terenie.
    >> Wada jest na materiale nad watershieldem do niebieskiej nitki.
    >
    > Zatem sÄ… to buty do biegania nawet w zimie.
    > Jednak z Twojego opisu wynika, że są to wady do usunięcia - raczej nie
    > spodziewaj się gotówki, do żądania czego nawet nie byłeś uprawniony.
    >
    > EWa

    Buty teoretycznie są do wszystkiego, miałem wcześniej inne z serii ACG i
    wyglądały lepiej po 2latach użytkowania niż te teraz:/ dlatego też kupiłem
    te, a tu takie rozczarowanie.
    Zgodzę się, że rozklejenie można naprawić, ale to:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e72fd6a01c0cc71.html
    Nie mam pojęcia co z tym można zrobić.

  • "Ero Walensdorf" 2007-03-20, 08:42

    Re: reklamacja obuwia jak?


    Użytkownik "Janek" napisał w wiadomości
    news:etmrof$sls$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > Zgodzę się, że rozklejenie można naprawić, ale to:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e72fd6a01c0cc71.html
    > Nie mam pojęcia co z tym można zrobić.

    Obecnie dostępne na rynku czernidła do skór potrafią zabarwić na czarno
    nawet biały plastik obcasów i to wgłąb plastiku. Takie wybarwiernie tworzywa
    cholewki jak to na zdjęciu, można bez problemów zaczernić takim czernidłem.

    EWa

  • "Janek" 2007-03-28, 20:53

    Re: reklamacja obuwia jak?


    Użytkownik "Janek" napisał w wiadomości
    news:etiu2i$7jf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Kupiłem obuwie firmy nike przez internet tzn. dogadałem się z firmą
    > mailowo oni wysłali buty paczką pobraniową w środku był paragon, kupiłem
    > je w połowie stycznia.
    > Obecnie muszę zareklamować te buty, ponieważ materiał się rozdwaja,
    > wysłałem zdjecia do sprzedawcy zgadza się, że podlega to gwarancji.
    > Ja jednak mam pytanie co będzie skuteczniejsze gwarancja czy niezgodność
    > towaru z umowÄ…?
    > Wyczytałem gdzieś, że jeżeli wada uwidoczniła się do 6miesięcy od zakupu
    > to była już w chwili zakupu, jak to paragraf? Buty muszę wysłać do
    > sprzedawcy wraz z opisem wady ( swoją drogą nie wiem jak to opisać;) ),
    > więc odrazu napiszę też czego żądam. Na mój gust nie da się tego naprawić,
    > więc zostaje wymiana obuwia lub zwrot pieniędzy. Jak to jest z kosztami
    > dostarczenia teraz muszę ja za nie zapłacić, a czy jak będą je wysyłali do
    > mnie to też? Czy jak uznają to zwrócą mi te koszty?
    >
    > Pozdrawiam
    >

    Dzisiaj dzwonił do mnie przedstawiciel firmy i prosił o numer konta będą
    robili zwrot pieniędzy.

    Pozdrawiam

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • PajÄ…czek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz SperczyÅ„ski

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz SperczyÅ„ski

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz SperczyÅ„ski

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane