"Cezar"
Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
Użytkownik "Cezar"
news:dkb3lm$p1e$1@atena.e-wro.net...
> Prawie rok temu kupiłem do firmy, na fakturę, odtwarzacz DVD/Video.
> Okazało się niedawno, że jest problem z odtwarzaniem płyt CD Audio na
> ostatnim utworze z płyty.
> Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście
> mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z
> tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi
> realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa,
> to i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt.
>
> Może ktoś miał podobne doświadczenia?
>
> pozdrawiam
> Cezary
Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy -
nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).
Yawn
Re: rękojmia? a może jednak gwaranc
Yawn napisał(a):
>>Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście
>>mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z
>>tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi
>>realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa,
>>to i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt.
> Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy -
> nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).
Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z
umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!!
TBL
Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
> Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z
> umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!!
Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME.
Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
Wed, 2 Nov 2005 20:22:32 +0100, *Cezar*
napisał(a):
> Witam, przez swoją niefrasobliwość (i przeprowadzkę) narobiłem sobie
> zamieszania, może ktoś mi doradzi.
> Prawie rok temu kupiłem do firmy, na fakturę, odtwarzacz DVD/Video. Okazało
> się niedawno, że jest problem z odtwarzaniem płyt CD Audio na ostatnim
> utworze z płyty.
> Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście
> mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z
> tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi
> realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa, to
> i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt.
> Może ktoś miał podobne doświadczenia?
Ja nie mogłam znaleźć w domu karty gwarancyjnej od odkurzacza. Poszłam do
Euro i po okazaniu faktury wydali mi duplikat.
--
Kaja
Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
> Ja nie mogłam znaleźć w domu karty gwarancyjnej od odkurzacza. Poszłam do
> Euro i po okazaniu faktury wydali mi duplikat.
No to już jakaś pociecha
Usiłowałem się dodzwonić do DOKu w Makro, ale bezskutecznie. Trzeba będzie
pojechać.
pzdr
Cezary
Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
> Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME.
Otóż to :-)
Ustawa o szczególnym czymś tam konsumenckim tu nie działa
Re: rękojmia? a może jednak gwaranc
TBL aka TLZ napisał(a):
> Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z
> umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!!
Sięgnij do kodeksu cywilnego, przepisy o rękojmi zaczynają się od
art.556. Potem przeczytaj ze zrozumieniem art.1 ustawy o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej. Wyciągnij wnioski, możesz się nimi z
nami podzielić ;)
KG
Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
Użytkownik "Cezar"
news:dkb86g$o5$1@atena.e-wro.net...
>> Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME.
> Otóż to :-)
> Ustawa o szczególnym czymś tam konsumenckim tu nie działa
>
;-) Uff...Dzieki. Ja polecam Ci tutaj rekojmie. Masz wtedy jakies ramy
czasowe. I z reguly - lepiej na tym wychodzisz. W sprzyjajacych
okolicznosciach, mozesz odzyskac pieniadze.
Yawn
Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
> Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy -
> nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).
Z tym ze jesli sprzet kupiony na firme to obowiazuje rekojma i niestety
tylko rok (wiec jesli pamietasz ze gwarancji bylo wiecej niz rok to idz do
sprzedawcy i popros o duplikat karty gwarancyjnej). W przypadku osoby
fizycznej obowiazuje ustawa i trwa 2 lata.
Re: rękojmia? a może jednak
In article
>> Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy -
>> nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).
> Z tym ze jesli sprzet kupiony na firme to obowiazuje rekojma i niestety
> tylko rok (wiec jesli pamietasz ze gwarancji bylo wiecej niz rok to idz do
> sprzedawcy i popros o duplikat karty gwarancyjnej). W przypadku osoby
> fizycznej obowiazuje ustawa i trwa 2 lata.
1) Co jest korzyścią wybitnie iluzoryczną, jako że po 6ciu miesiącach od
wydania towaru, ciężar udowodnienia istnienia wady w momencie wydania
spoczywa na konsumencie.
2) Nie dowolnej osoby fizycznej a konsumenta nabywającego towar od
przedsiębiorcy.
--
Marcin
Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)
>> Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu
>> kasy - nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).
Zadaj wylacznie zwrotu kasy inaczej dostaniesz naprawiony sprzet zreszta
zgodnie z rekojma ( chyba ,ze wczesniej byl raz naprawiany lub wymieniany z
rekojmi....
)
K.
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.