Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2005-11-02, 20:22

rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)

"Cezar"

Witam, przez swoją niefrasobliwość (i przeprowadzkę) narobiłem sobie
zamieszania, może ktoś mi doradzi.
Prawie rok temu kupiłem do firmy, na fakturę, odtwarzacz DVD/Video. Okazało
się niedawno, że jest problem z odtwarzaniem płyt CD Audio na ostatnim
utworze z płyty.
Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście
mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z
tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi
realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa, to
i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt.

Może ktoś miał podobne doświadczenia?

pozdrawiam
Cezary

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)

  • "Yawn" 2005-11-02, 20:49

    Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości
    news:dkb3lm$p1e$1@atena.e-wro.net...
    > Prawie rok temu kupiłem do firmy, na fakturę, odtwarzacz DVD/Video.
    > Okazało się niedawno, że jest problem z odtwarzaniem płyt CD Audio na
    > ostatnim utworze z płyty.
    > Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście
    > mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z
    > tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi
    > realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa,
    > to i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt.
    >
    > Może ktoś miał podobne doświadczenia?
    >
    > pozdrawiam
    > Cezary


    Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy -
    nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).
    Yawn

  • TBL aka TLZ 2005-11-02, 21:00

    Re: rękojmia? a może jednak gwaranc

    Yawn napisał(a):
    >>Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście
    >>mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z
    >>tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi
    >>realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa,
    >>to i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt.

    > Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy -
    > nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).


    Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z
    umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!!


    TBL

  • "Yawn" 2005-11-02, 21:06

    Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)

    > Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z
    > umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!!

    Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME.

  • Kaja 2005-11-02, 21:26

    Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)

    Wed, 2 Nov 2005 20:22:32 +0100, *Cezar*
    napisał(a):

    > Witam, przez swoją niefrasobliwość (i przeprowadzkę) narobiłem sobie
    > zamieszania, może ktoś mi doradzi.
    > Prawie rok temu kupiłem do firmy, na fakturę, odtwarzacz DVD/Video. Okazało
    > się niedawno, że jest problem z odtwarzaniem płyt CD Audio na ostatnim
    > utworze z płyty.
    > Chcę towar reklamować, ale wcięło mi kartę gwarancyjną (fakturę oczywiście
    > mam). No i teraz - prosić o duplikat karty, domagać się naprawy/wymiany z
    > tytuły rękojmi? Mogę zawieźć do serwisu, ale reklamację z tytułu rękojmi
    > realizuje sprzedawca, a z drugiej strony jeśli by miała nastąpić naprawa, to
    > i tak do serwisu musiałbym zawieźć sprzęt.

    > Może ktoś miał podobne doświadczenia?

    Ja nie mogłam znaleźć w domu karty gwarancyjnej od odkurzacza. Poszłam do
    Euro i po okazaniu faktury wydali mi duplikat.


    --
    Kaja

  • "Cezar" 2005-11-02, 21:38

    Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)

    > Ja nie mogłam znaleźć w domu karty gwarancyjnej od odkurzacza. Poszłam do
    > Euro i po okazaniu faktury wydali mi duplikat.

    No to już jakaś pociecha
    Usiłowałem się dodzwonić do DOKu w Makro, ale bezskutecznie. Trzeba będzie
    pojechać.

    pzdr
    Cezary

  • "Cezar" 2005-11-02, 21:39

    Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)

    > Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME.
    Otóż to :-)
    Ustawa o szczególnym czymś tam konsumenckim tu nie działa

  • kam <#kamq43l@wp.pl#> 2005-11-02, 21:40

    Re: rękojmia? a może jednak gwaranc

    TBL aka TLZ napisał(a):
    > Kurde, ale *rekojmi* nie ma już jakis czas, jest *niezgodność towaru z
    > umową*, ale TO NIE JEST RĘKOJMIA!!!

    Sięgnij do kodeksu cywilnego, przepisy o rękojmi zaczynają się od
    art.556. Potem przeczytaj ze zrozumieniem art.1 ustawy o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej. Wyciągnij wnioski, możesz się nimi z
    nami podzielić ;)

    KG

  • "Yawn" 2005-11-02, 23:01

    Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)


    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości
    news:dkb86g$o5$1@atena.e-wro.net...
    >> Blagam, nie wymadrzaj sie jak nie wiesz. Kupil NA FIRME.
    > Otóż to :-)
    > Ustawa o szczególnym czymś tam konsumenckim tu nie działa
    >
    ;-) Uff...Dzieki. Ja polecam Ci tutaj rekojmie. Masz wtedy jakies ramy
    czasowe. I z reguly - lepiej na tym wychodzisz. W sprzyjajacych
    okolicznosciach, mozesz odzyskac pieniadze.
    Yawn

  • "Artur" 2005-11-02, 23:39

    Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)

    > Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy -
    > nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).
    Z tym ze jesli sprzet kupiony na firme to obowiazuje rekojma i niestety
    tylko rok (wiec jesli pamietasz ze gwarancji bylo wiecej niz rok to idz do
    sprzedawcy i popros o duplikat karty gwarancyjnej). W przypadku osoby
    fizycznej obowiazuje ustawa i trwa 2 lata.

  • Marcin Debowski 2005-11-03, 00:18

    Re: rękojmia? a może jednak

    In article , Artur wrote:
    >> Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu kasy -
    >> nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).
    > Z tym ze jesli sprzet kupiony na firme to obowiazuje rekojma i niestety
    > tylko rok (wiec jesli pamietasz ze gwarancji bylo wiecej niz rok to idz do
    > sprzedawcy i popros o duplikat karty gwarancyjnej). W przypadku osoby
    > fizycznej obowiazuje ustawa i trwa 2 lata.

    1) Co jest korzyścią wybitnie iluzoryczną, jako że po 6ciu miesiącach od
    wydania towaru, ciężar udowodnienia istnienia wady w momencie wydania
    spoczywa na konsumencie.
    2) Nie dowolnej osoby fizycznej a konsumenta nabywającego towar od
    przedsiębiorcy.

    --
    Marcin

  • "Krzysztof" 2006-02-28, 19:22

    Re: rękojmia? a może jednak gwarancja?(pilne)

    >> Z faktura lec do sprzedawcy - i rekojmia. Zadaj wymiany lub zwrotu
    >> kasy - nie zgadzaj sie na naprawe (no chyba, ze naprawde chcesz).
    Zadaj wylacznie zwrotu kasy inaczej dostaniesz naprawiony sprzet zreszta
    zgodnie z rekojma ( chyba ,ze wczesniej byl raz naprawiany lub wymieniany z
    rekojmi....
    )
    K.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane