Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2006-11-10, 07:54

Buty - gwarancja

"JarY"

Witam.
Kupilem około 3 miesiecy temu buty sportowe Reeboka (249 zł).
Po jakis 2 miesiacach zauwazylem ze pękają nici i sie zrobiy dziury,
nadmieniam ze uzytkowalem buty w normalny sposob,tznnigdzie nie kopalem ani
nic:)
Oddalem na gwarancję i po 2 tygodniach otrzymalem odpowiedz ze Reklamacja
nie uznana poniewaz "slady uzytkowania wskazują na DŁUGOTRWAŁE uzytkowanie"
:) Wkurzylem sie bardzo i napisalem odwolanie.Bo tak nie moze byc zeby po 2
miesiacach buty za 250 zeta sie rozleciały.
Pisal ktos odwolania? Z jakim skutkiem?
I czego moge od producenta wymagac.
Z gory dziekuje za odpowiedz
Pozdrawiam

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: Buty - gwarancja

  • "Andrzej Wróblewski" 2006-11-10, 09:31

    Re: Buty - gwarancja

    Powolac sie na wady fabryczne (do 6 miesiecy domniemuje sie ich istnienie i
    konsument nie musi tego udowadniac). W takim przypadku reklamacja z tytulu
    niezgodnosci towaru z umowa. Jezeli juz poslales, to sprobuj zalatwic to
    aneksem do reklamacji wyslanym za potwierdzeniem odbioru do producenta.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • Marcin Debowski 2006-11-10, 09:51

    Re: Buty - gwarancja

    Dnia 10.11.2006 Andrzej Wróblewski napisał/a:
    > Powolac sie na wady fabryczne (do 6 miesiecy domniemuje sie ich istnienie i
    > konsument nie musi tego udowadniac). W takim przypadku reklamacja z tytulu
    > niezgodnosci towaru z umowa. Jezeli juz poslales, to sprobuj zalatwic to
    > aneksem do reklamacji wyslanym za potwierdzeniem odbioru do producenta.

    Producent nie jest strona w przypadku reklamacji z tyt. niezgodnosci z
    umowa. Jest nim wylacznie sprzedawca (no chyba, ze sa tozsami).

    --
    Marcin

  • "Ero Walensdorf" 2006-11-10, 10:51

    Re: Buty - gwarancja


    Użytkownik "JarY" napisał w wiadomości
    news:ej1ble$ir5$1@mx1.internetia.pl...
    > Oddalem na gwarancję i po 2 tygodniach otrzymalem odpowiedz ze Reklamacja
    > nie uznana poniewaz "slady uzytkowania wskazują na DŁUGOTRWAŁE
    > uzytkowanie"

    A może było tam napisane "...DŁUGOTRWAŁE uzytkowanie z wadą"?
    Bo to by zmieniło nieco kontekst.
    EWa

  • "Andrzej Wróblewski" 2006-11-10, 11:26

    Re: Buty - gwarancja

    > A może było tam napisane "...DŁUGOTRWAŁE uzytkowanie z wadą"?
    > Bo to by zmieniło nieco kontekst.

    Nie ma znaczenia. Konsument ma prawo domniemywac, ze w ciagu pierwszych
    szesciu miesiecy towar bedzie wolny od wad. Mogl po prostu nie zwrocic na to
    uwagi.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • "gasper" 2006-11-10, 11:42

    Re: Buty - gwarancja

    Użytkownik "JarY" napisał w wiadomości
    news:ej1ble$ir5$1@mx1.internetia.pl...
    > nie uznana poniewaz "slady uzytkowania wskazują na DŁUGOTRWAŁE uzytkowanie"

    była instrukcja z zapisem, że buty można nosić tylko raz w tygodniu? :-)
    reklamuj z tytułu niezgodności towaru z umową - prze pierwsze 6 miesięcy
    domniemuje sie, że towar miał tą niezgodność w chwili zakupu


    Pozdrawiam

  • "Ero Walensdorf" 2006-11-10, 13:02

    Re: Buty - gwarancja


    Użytkownik "Andrzej Wróblewski"
    napisał
    > Nie ma znaczenia. Konsument ma prawo domniemywac, ze w ciagu pierwszych
    > szesciu miesiecy towar bedzie wolny od wad. Mogl po prostu nie zwrocic na
    > to uwagi.

    Ma znaczenie. Niektórych wad nie sposób nie zauważyć, a długotrwałe
    uzytkowanie z takimi wadami powoduje takie ich pogłębienie aż do
    zniszczenia, że naprawa nie jest już możliwa i dzieje się tak z winy
    użytkownika, a nie sprzedawcy.
    EWa

  • Marcin Debowski 2006-11-10, 13:49

    Re: Buty - gwarancja

    Dnia 10.11.2006 Ero Walensdorf napisał/a:
    > Użytkownik "Andrzej Wróblewski"
    > napisał
    >> Nie ma znaczenia. Konsument ma prawo domniemywac, ze w ciagu pierwszych
    >> szesciu miesiecy towar bedzie wolny od wad. Mogl po prostu nie zwrocic na
    >> to uwagi.
    > Ma znaczenie. Niektórych wad nie sposób nie zauważyć, a długotrwałe
    > uzytkowanie z takimi wadami powoduje takie ich pogłębienie aż do
    > zniszczenia, że naprawa nie jest już możliwa i dzieje się tak z winy
    > użytkownika, a nie sprzedawcy.

    Ponadto może dojść do przekroczenia 2-miesięcznego terminu na
    powiadomienie sprzedawcy o ujawnieniu się wady.

    --
    Marcin

  • "Robert Tomasik" 2006-11-10, 20:56

    Re: Buty - gwarancja

    Użytkownik "JarY" napisał w wiadomości
    news:ej1ble$ir5$1@mx1.internetia.pl...

    Proponuję spacer do Powiatowego rzecznika Praw Konsumenta. Mają gotowy szimel.

  • "JarY" 2006-11-10, 22:26

    Re: Buty - gwarancja

    Dziekuje za wasze podpowiedzi.Zobaczymu co z tego wyjdzie.Narazie napisalem
    odwolanie.
    Dam znac jakby co.
    Pozdrawiam i z gory dziekuje ze sie interesujecie

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane