"JarY"
Re: Buty - gwarancja
Powolac sie na wady fabryczne (do 6 miesiecy domniemuje sie ich istnienie i
konsument nie musi tego udowadniac). W takim przypadku reklamacja z tytulu
niezgodnosci towaru z umowa. Jezeli juz poslales, to sprobuj zalatwic to
aneksem do reklamacji wyslanym za potwierdzeniem odbioru do producenta.
Pozdrawiam,
Andrzej
Re: Buty - gwarancja
Dnia 10.11.2006 Andrzej Wróblewski
> Powolac sie na wady fabryczne (do 6 miesiecy domniemuje sie ich istnienie i
> konsument nie musi tego udowadniac). W takim przypadku reklamacja z tytulu
> niezgodnosci towaru z umowa. Jezeli juz poslales, to sprobuj zalatwic to
> aneksem do reklamacji wyslanym za potwierdzeniem odbioru do producenta.
Producent nie jest strona w przypadku reklamacji z tyt. niezgodnosci z
umowa. Jest nim wylacznie sprzedawca (no chyba, ze sa tozsami).
--
Marcin
Re: Buty - gwarancja
Użytkownik "JarY"
news:ej1ble$ir5$1@mx1.internetia.pl...
> Oddalem na gwarancję i po 2 tygodniach otrzymalem odpowiedz ze Reklamacja
> nie uznana poniewaz "slady uzytkowania wskazują na DŁUGOTRWAŁE
> uzytkowanie"
A może było tam napisane "...DŁUGOTRWAŁE uzytkowanie z wadą"?
Bo to by zmieniło nieco kontekst.
EWa
Re: Buty - gwarancja
> A może było tam napisane "...DŁUGOTRWAŁE uzytkowanie z wadą"?
> Bo to by zmieniło nieco kontekst.
Nie ma znaczenia. Konsument ma prawo domniemywac, ze w ciagu pierwszych
szesciu miesiecy towar bedzie wolny od wad. Mogl po prostu nie zwrocic na to
uwagi.
Pozdrawiam,
Andrzej
Re: Buty - gwarancja
Użytkownik "JarY"
news:ej1ble$ir5$1@mx1.internetia.pl...
> nie uznana poniewaz "slady uzytkowania wskazują na DŁUGOTRWAŁE uzytkowanie"
była instrukcja z zapisem, że buty można nosić tylko raz w tygodniu? :-)
reklamuj z tytułu niezgodności towaru z umową - prze pierwsze 6 miesięcy
domniemuje sie, że towar miał tą niezgodność w chwili zakupu
Pozdrawiam
Re: Buty - gwarancja
Użytkownik "Andrzej Wróblewski"
napisał
> Nie ma znaczenia. Konsument ma prawo domniemywac, ze w ciagu pierwszych
> szesciu miesiecy towar bedzie wolny od wad. Mogl po prostu nie zwrocic na
> to uwagi.
Ma znaczenie. Niektórych wad nie sposób nie zauważyć, a długotrwałe
uzytkowanie z takimi wadami powoduje takie ich pogłębienie aż do
zniszczenia, że naprawa nie jest już możliwa i dzieje się tak z winy
użytkownika, a nie sprzedawcy.
EWa
Re: Buty - gwarancja
Dnia 10.11.2006 Ero Walensdorf
> Użytkownik "Andrzej Wróblewski"
> napisał
>> Nie ma znaczenia. Konsument ma prawo domniemywac, ze w ciagu pierwszych
>> szesciu miesiecy towar bedzie wolny od wad. Mogl po prostu nie zwrocic na
>> to uwagi.
> Ma znaczenie. Niektórych wad nie sposób nie zauważyć, a długotrwałe
> uzytkowanie z takimi wadami powoduje takie ich pogłębienie aż do
> zniszczenia, że naprawa nie jest już możliwa i dzieje się tak z winy
> użytkownika, a nie sprzedawcy.
Ponadto może dojść do przekroczenia 2-miesięcznego terminu na
powiadomienie sprzedawcy o ujawnieniu się wady.
--
Marcin
Re: Buty - gwarancja
Użytkownik "JarY"
news:ej1ble$ir5$1@mx1.internetia.pl...
Proponuję spacer do Powiatowego rzecznika Praw Konsumenta. Mają gotowy szimel.
Re: Buty - gwarancja
Dziekuje za wasze podpowiedzi.Zobaczymu co z tego wyjdzie.Narazie napisalem
odwolanie.
Dam znac jakby co.
Pozdrawiam i z gory dziekuje ze sie interesujecie
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
ocena usługi:
Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.