Aplikacja SHRIMP w kolejnych regionach

Dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, podkarpackie, podlaskie i pomorskie to kolejne województwa, które będą korzystać z aplikacji SHRIMP. Elektroniczny system monitorowania pomocy publicznej działa już na Mazowszu. Aplikacja służy sporządzaniu i przekazywaniu sprawozdań o udzielonej pomocy.

Aplikacja SHRIMP - System Harmonogramowania, Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej - umożliwia przekazywanie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz informacji o jej nieudzieleniu w jednolitej formie. Od 1 października 2008 roku korzystają z niego jednostki samorządu terytorialnego Mazowsza: gminy, powiaty oraz samorząd województwa. Teraz dołącza do niego pięć kolejnych województw: dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, podkarpackie, podlaskie i pomorskie. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzielaniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP wejdzie w życie 8 maja.

Niezbędne do korzystania z aplikacji będą login i hasło dostępu przekazywane przez UOKiK na podstawie wniosku złożonego do Urzędu - jego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia. Wnioski powinny zostać złożone w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia czyli do 15 maja. Wypełnione dokumenty można przesyłać pocztą na adres Urzędu. Prezes Urzędu ma 45 dni na przekazanie loginu i hasła dostępu. Obowiązek wystąpienia o udostępnienie loginu i hasła dostępu nie dotyczy już gmin, powiatów oraz samorządu województwa z województwa mazowieckiego, które takie loginy otrzymały w ub. roku.

Zgodnie z rozporządzeniem obowiązek przekazywania sprawozdań o udzielonym wsparciu lub informacji o jego nieudzieleniu istnieje od początku kwartału następującego po tym, w którym udostępniono loginy i hasła dostępu umożliwiające korzystanie z aplikacji. Docelowo sprawozdania będą przekazywane w ciągu 30 dni od dnia udzielenia pomocy. Taki obowiązek nakłada z kolei rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych. 

Jednocześnie informujemy, że dodatkowe informacje i wyjaśnienia związane z rejestracją i użytkowaniem systemu SHRIMP dostępne są pod nr tel: (022) 55 60 443 i (022) 55 60 134, w godz. 9.00-16.00, od poniedziałku do piątku. Pytania można również wysyłać na adres e-mail: shrimp@uokik.gov.pl.


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika