Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


Oddziały terenowe URE o pomocy odbiorcom wrażliwym i liberalizacji rynku

Szkolenia organizowane przez oddziały terenowe Urzędu Regulacji Energetyki cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Świadczy to o rzeczywistym i aktywnym angażowaniu się wszystkich podmiotów działających na rynku energii w zoptymalizowanie systemu pomocy odbiorcom wrażliwym społecznie.

Oddziały terenowe Urzędu organizują warsztaty dla samorządowców i pracowników pomocy społecznej samodzielnie bądź we współpracy z władzami wojewódzkimi. W środę, 3 grudnia pracownicy Wschodniego Oddziału Terenowego w Lublinie wzięli udział w spotkaniu z pracownikami pomocy społecznej z terenu województwa lubelskiego zorganizowanym przez Lubelski Urząd Wojewódzki. W trakcie spotkania, w którym uczestniczyło ponad 300 osób, URE przedstawił kwestie pozycji odbiorcy wrażliwego na rynku energii.

Wschodni Oddział Terenowy URE, w ramach współdziałania z administracją rządową i samorządową w zakresie upowszechniania wiedzy na temat rynku energii, współpracuje także z władzami na terenie województwa podlaskiego. W połowie listopada pracownicy lubelskiego oddziału URE wzięli udział w szkoleniu przedstawicieli Ośrodków Pomocy Społecznej i Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie z terenu województwa podlaskiego (około 200 osób). Gospodarzem spotkania był Podlaski Urząd Wojewódzki, a jego celem zapoznanie pracowników administracji samorządowej zajmujących się pomocą społeczną z problematyką ochrony odbiorcy energii elektrycznej na gruncie ustawy Prawo energetyczne oraz szeroka wymiana doświadczeń w zakresie udzielania pomocy tego typu odbiorcom. WOT URE przedstawili prezentacje i prelekcje na temat liberalizacji rynku energii elektrycznej (zmiany sprzedawcy) oraz pozycji odbiorcy wrażliwego na tym rynku.

Podobny cel miało spotkanie, które odbyło się w zeszły piątek, 28 listopada w siedzibie Oddziału Centralnego URE w Warszawie. Było to spotkanie pracowników Ośrodków Pomocy Społecznej z województwa mazowieckiego z przedstawicielami Urzędu i reprezentantami przedsiębiorstw energetycznych. Na warsztatach ośrodki zaprezentowały problemy swojej pracy związane z udzielaniem pomocy odbiorcom, którzy mają trudności w terminowym opłacaniu rachunków. Strony (tj. zakłady energetyczne, ośrodki pomocy, organy administracji publicznej) przedstawiły wzajemne oczekiwania co do kierunków rozwoju współpracy tak, aby pomoc odbiorcom słabym ekonomicznie była jak najefektywniejsza.

Także oddziały terenowe URE w Szczecinie i Gdańsku zorganizowały szkolenia przeznaczone dla przedstawicieli ośrodków pomocy społecznej oraz powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów. W październikowych i listopadowych szkoleniach wzięli udział pracownicy instytucji samorządowych z województw zachodniopomorskiego, pomorskiego i warmińsko - mazurskiego.

Pracownicy oddziałów przedstawiali zagadnienia dotyczące uregulowań prawnych wstrzymania dostarczania energii elektrycznej i gazu oraz kompetencji Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki z tym związanych. Ważną kwestią podejmowaną podczas warsztatów była problematyka pomocy odbiorcom wrażliwym społecznie. Rzetelna informacja oraz wymiana doświadczeń przez podmioty zainteresowane ochroną odbiorców wrażliwych pomoże zoptymalizować system pomocy obejmujący tę grupę społeczną.

 I tak na przykład na początku listopada przedstawiciele Północnego Oddziału Terenowego Urzędu Regulacji Energetyki w Gdańsku wzięli aktywny udział w szkoleniu kadry kierowniczej jednostek organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego, które odbyło się w Starych Jabłonkach. W spotkaniu uczestniczyło około 100 osób.

Ponadto Północno - Zachodni Oddział Terenowy URE w Szczecinie nawiązał współpracę ze szczecińską Regionalną Izbę Obrachunkową. Na spotkaniach z przedstawicielami gmin i powiatów województwa zachodniopomorskiego organizowanych przez Izbę oddział terenowy URE przedstawiał zagadnienia związane z bezpieczeństwem energetycznym województwa zachodniopomorskiego i zadaniami gmin związanymi z zaopatrzeniem w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe.

„Problematyka zmiany sprzedawcy energii elektrycznej. Za co, komu i ile płacimy" to z kolei temat spotkania, podczas którego pracownicy  Południowego Oddziału Terenowego URE w Katowicach przedstawili problematykę funkcjonowania rynku energii elektrycznej, w tym szczegółowo omówili zagadnienie zmiany sprzedawcy. Spotkanie odbyło się 25 listopada 2008 r. w Oddziale Gliwickim Stowarzyszenia Elektryków Polskich.

Podobne spotkanie 18 listopada przeprowadził Zachodni Oddział Terenowy w Poznaniu z członkami Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich.

Kolejne spotkania oddziałów terenowych URE z przedstawicielami samorządów lokalnych są planowane jeszcze w tym roku. 

Źródło: www.ure.gov.pl

  • Podziel się:

 

Komentarze: Oddziały terenowe URE o pomocy odbiorcom wrażliwym i liberalizacji rynku

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Małgorzata

    ocena usługi:

    wszystkim niezdecydowanym serdecznie polecam portal e-prawnik.Ogromny plus dla portalu, że moja sprawa została bardzo dogłębnie zbadana. Stanowisko prawne i dalsza ścieżka postępowania jasno określona.Wszystkie moje wątpliwości, które nasuwały mi się po otrzymaniu opinii sukcesywnie przez kilka dni zostały wyjaśnione.Drugi ogromny plus za bardzo szybki czas reakcji na moja wysyłana korespondencję.Dzięki kontaktowi z portalem e-prawnik mam poczucie, że nie jestem sama z problemem.Biorąc pod uwagę konkurencyjną na rynku cenę za usługę, z całym przekonaniem mogę potwierdzić, że była tego warta.
  • Z. Wiśniewski

    ocena usługi:

    Jestem wysoce usatysfakcjonowany pracą zespołu e-prawnik.pl Gorąco polecam
  • Renata

    ocena usługi:

  • Damian

    ocena usługi:

  • Zbyszek

    ocena usługi:

    Biuro e-prawnik pomogło w sprawie, za co dziękuje.
  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Bardzo trafna i rzeczowa obsługa Polecam wszystkim, którzy potrzebują porady prawnej
  • Sławomir

    ocena usługi:

    Dziękuję za poradę. Bardzo pomocny serwis, rzeczowe odpowiedzi, krótki czas oczekiwania na wycenę opinii. Naprawdę jestem zadowolony. Polecam
  • Wiesława

    ocena usługi:

    Dziękuję..., otrzymałam jasną i profesjonalną odpowiedź polecam Wiesława
  • Adam

    ocena usługi:

    Dzięki bardzo merytorycznej opinii oszczędzono mi przegranej sprawy w Sądzie .
  • Dorota

    ocena usługi:

    polecam, szybko i konkretnie
  • Anna

    ocena usługi:

  • Halina

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona, otrzymałam jasną dla mnie jasną odpowiedź. Polecam.
  • Halina

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona, otrzymałam jasną dla mnie jasną odpowiedź. Polecam.
  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Profesjonalnie i dokladnie.napewno będę jeszcze korzystać. Dziękuję Katarzyna
  • Adam

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująca opinia, na temat, bez zbędnych komentarzy.
  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Bardzo dobra, fachowa obsługa, rzetelne i profesjonalne podejście do tematu, bardzo dziękuję i polecam
  • Piotr

    ocena usługi:

    jestem bardzo zadowolony. pelny profesjonalizm, polecam wszystkim osobom potrzebujacym porady prawnej




Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane