Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


2009-06-07, 00:05

pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

"eg"


Jakie prawa ma podrozny, gdy z 5 godzinnej podrozy robi sie 8 godzinna i to
jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale nie tak
cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie domagac i jaka
bylaby podstawa prawna?

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!


Odpowiedzi do: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

  • "eg" 2009-06-07, 16:17

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    > Chcesz, walcz, a nuż coś wskórasz.

    Moze pozew zbiorowy? W koncu w tym pociagu bylem nie tylko ja, ale caly
    tlumek wscieklych pasazerow.... A media chetnie sie rzuca na cos takiego, bo
    to nowosc? ;) W koncu klienci mbanku zbuntowali sie przeciw wysokiemu
    oprocentowaniu starych kredytow hipotecznych i moze pelnego sukcesu nie
    osiagneli, ale choc troche wskorali....

  • "u" 2009-06-07, 16:09

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta


    Użytkownik "eg" napisał w wiadomości
    news:h0gbl7$glg$1@news.wp.pl...
    > gdybym np. poswiecil go na prace moglbym zarobic tyle i tyle, a tak....?

    Ziobro, Palikot i inni politycy też sobie coś tam wymyślali i chyba zbyt
    dobrze na tym nie wyszli.

  • "u" 2009-06-07, 16:07

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta


    Użytkownik "eg" napisał w wiadomości
    news:h0gbl7$glg$1@news.wp.pl...
    > mam ochote dokuczyc kolejom, bo to czym mnie uszczesliwili przekracza

    W jakiej wysokości odszkodowanie Cię zadowala ?
    3*500zł/rh -PIT -CIT -VAT <1500 zł ?
    Prawnik jest droższy
    Taką akcję mógłby przeprowadzić młody gniewny, nudzący się prawnik, podobnie
    jak ten od niezapłacenia za autostradę.
    Chcesz, walcz, a nuż coś wskórasz.
    W 3 godziny problemu nie załatwię, więc dla mnie sprawa jest skazana na
    zapomnienie.

  • "Zbynek Ltd." 2009-06-07, 14:34

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    Witam

    eg napisał(a) :
    > a moj czas, ktorym nie moglem dysponowac nie jest strata? przez dodatkowe 3
    > godziny nie moglem nic zrobic tkwiac na lace i marznac....
    >
    > gdybym np. poswiecil go na prace moglbym zarobic tyle i tyle, a tak....?

    A ja, gdybym się urodził jako syn Sułtana Brunei, miałbym szanse
    być bardzo bogatym człowiekiem. Ale się nie urodziłem.

    Dowody. Podaj dowód, że mogłeś zarobić. Nie _mógłbyś_, ale _mogłeś_
    Jestem po Twojej stronie, ale myśl realnie. To nie Stany. Też bym
    chciał rekompensaty za moje przeboje z koleją.

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • spp 2009-06-07, 14:39

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    eg pisze:

    > a moj czas, ktorym nie moglem dysponowac nie jest strata? przez dodatkowe 3
    > godziny nie moglem nic zrobic tkwiac na lace i marznac....
    >
    > gdybym np. poswiecil go na prace moglbym zarobic tyle i tyle, a tak....?

    Musisz udowodnić, że rzeczywiście miałeś pracować a nie chęć pracować.

    --
    spp

  • "eg" 2009-06-07, 14:26

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    > Miał wyliczalne straty. W omawianym wątku ich brak, bo straty moralne się
    > nie liczą.
    >
    >> Piszę o tym w momencie, gdy wpłaty jeszcze bodaj nie ma, więc trochę
    >> ryzykownie stawiać już wnioski, ale pismo jest, więc jest i jakaś
    >> nadzieja
    >
    > Pożyjemy, zobaczymy, czy cokolwiek zapłacą.

    a moj czas, ktorym nie moglem dysponowac nie jest strata? przez dodatkowe 3
    godziny nie moglem nic zrobic tkwiac na lace i marznac....

    gdybym np. poswiecil go na prace moglbym zarobic tyle i tyle, a tak....?

    mam ochote dokuczyc kolejom, bo to czym mnie uszczesliwili przekracza
    granice rozsadku, nie dosc, ze byl to pociag zapchany na maksa, ze do
    kibelka nie mozna sie bylo przecisnac, z klima, ktora nie wyrabiala, ze
    mozna sie bylo podusic (a okien otworzyc sie nie dalo), to jeszcze dojechal
    z opoznieniem prawie 3 h

    i to wszystko w intercity majacym jakies tam teoretycznie ambicje....

  • "Zbynek Ltd." 2009-06-07, 14:20

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    spp napisał(a) :
    > Zbynek Ltd. pisze:
    >> Witam
    >>
    >> wombi napisał(a) :
    >>> Nie trzeba. Zobacz wyrok TK z 02.12.208 r., sygn. akt K 37/07.
    >>> Sentencja ogłoszona w dniu 11.12.2008 r. w Dz.U. nr 219, poz.1408.
    >>
    >> Co i tak nic nie zmienia w sytuacji wątkotwórcy. Możemy sobie tylko
    >> poczytać jak przebiegła tamta sprawa. Niestety, precedensów w naszym
    >> kraju nie ma.
    >
    > Nie zajrzałeś do tego wyroku?
    >
    > To jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego stwierdzający iż zapis
    > wymuszający udowodnienie przed sądem 'winy umyślnej lub rażącego
    > niedbalstwa przewoźnika' zostaje uchylony.
    >
    > A więc ma jak najbardziej zastosowanie w tej sprawie. :)

    Przepraszam. Nie zajrzałem, a jak zajrzałem, to scancelowałem,
    ale byłeś szybszy :-)

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • spp 2009-06-07, 14:18

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    Zbynek Ltd. pisze:
    > Witam
    >
    > wombi napisał(a) :
    >> Nie trzeba. Zobacz wyrok TK z 02.12.208 r., sygn. akt K 37/07.
    >> Sentencja ogłoszona w dniu 11.12.2008 r. w Dz.U. nr 219, poz.1408.
    >
    > Co i tak nic nie zmienia w sytuacji wątkotwórcy. Możemy sobie tylko
    > poczytać jak przebiegła tamta sprawa. Niestety, precedensów w naszym
    > kraju nie ma.

    Nie zajrzałeś do tego wyroku?

    To jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego stwierdzający iż zapis
    wymuszający udowodnienie przed sądem 'winy umyślnej lub rażącego
    niedbalstwa przewoźnika' zostaje uchylony.

    A więc ma jak najbardziej zastosowanie w tej sprawie. :)

    --
    spp

  • "Zbynek Ltd." 2009-06-07, 14:14

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    Witam

    wombi napisał(a) :
    > Nie trzeba. Zobacz wyrok TK z 02.12.208 r., sygn. akt K 37/07. Sentencja
    > ogłoszona w dniu 11.12.2008 r. w Dz.U. nr 219, poz.1408.

    Co i tak nic nie zmienia w sytuacji wątkotwórcy. Możemy sobie
    tylko poczytać jak przebiegła tamta sprawa. Niestety, precedensów
    w naszym kraju nie ma.

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • spp 2009-06-07, 13:41

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    wombi pisze:

    > Nie trzeba. Zobacz wyrok TK z 02.12.208 r., sygn. akt K 37/07. Sentencja
    > ogłoszona w dniu 11.12.2008 r. w Dz.U. nr 219, poz.1408.

    Rzeczywiście - przeoczyłem ten wyrok. :)

    --
    spp

  • wombi 2009-06-07, 12:45

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    spp pisze:
    > wombi pisze:
    >
    >> Przeczytaj jeszcze Rozporządzenie (WE) nr 1371/2007 Parlamentu
    >> Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i
    >> obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, które wejdzie w życie 09
    >> grudnia 2009 r. Chociaż na pewno PKP będzie wnioskowała o jak
    >> najdłuższe okresy przejściowe.
    >
    >
    > Wejdzie. :)
    >
    > Dzisiaj trzeba udowodnić, że opóźnienie powstało wskutek rażącego
    > niedbalstwa przewoźnika a to jest a wykonalne. :(
    >
    Nie trzeba. Zobacz wyrok TK z 02.12.208 r., sygn. akt K 37/07. Sentencja
    ogłoszona w dniu 11.12.2008 r. w Dz.U. nr 219, poz.1408.

  • spp 2009-06-07, 12:01

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    wombi pisze:

    > Przeczytaj jeszcze Rozporządzenie (WE) nr 1371/2007 Parlamentu
    > Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i
    > obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, które wejdzie w życie 09 grudnia
    > 2009 r. Chociaż na pewno PKP będzie wnioskowała o jak najdłuższe okresy
    > przejściowe.


    Wejdzie. :)

    Dzisiaj trzeba udowodnić, że opóźnienie powstało wskutek rażącego
    niedbalstwa przewoźnika a to jest a wykonalne. :(

    --
    spp

  • "u" 2009-06-07, 11:59

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta


    Użytkownik "Kapsel" napisał w wiadomości
    news:11dzlxlu12d4t$.dlg@kapselek.net...
    > drugi pociąg). Koniec końców musiał w nocy wracać taksówką, ~120 zł.

    Miał wyliczalne straty. W omawianym wątku ich brak, bo straty moralne się
    nie liczą.

    > Piszę o tym w momencie, gdy wpłaty jeszcze bodaj nie ma, więc trochę
    > ryzykownie stawiać już wnioski, ale pismo jest, więc jest i jakaś nadzieja

    Pożyjemy, zobaczymy, czy cokolwiek zapłacą.

  • wombi 2009-06-07, 11:28

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    wombi pisze:
    > eg pisze:
    >> Jakie prawa ma podrozny, gdy z 5 godzinnej podrozy robi sie 8 godzinna
    >> i to jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale
    >> nie tak cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie
    >> domagac i jaka bylaby podstawa prawna?
    >>

    Przeczytaj jeszcze Rozporządzenie (WE) nr 1371/2007 Parlamentu
    Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i
    obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, które wejdzie w życie 09 grudnia
    2009 r. Chociaż na pewno PKP będzie wnioskowała o jak najdłuższe okresy
    przejściowe.

  • wombi 2009-06-07, 10:57

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    eg pisze:
    > Jakie prawa ma podrozny, gdy z 5 godzinnej podrozy robi sie 8 godzinna i to
    > jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale nie tak
    > cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie domagac i jaka
    > bylaby podstawa prawna?
    >
    >
    Art.62 ustawy z 1984 r. - Prawo przewozowe stanowi, że przewoźnik (PKP)
    odpowiada za opóźniony przyjazd pociągu w przypadku gdy poniosłeś
    szkodę. Tak więc decydujące jest:
    a) powstanie szkody (np. w wyniku 3 godzinnego opóźnienia nie zdążyłeś
    na przesiadkę. W związku z tym, że pociąg do którego chciałeś wsiąść po
    przesiadce był ostatni w tym dniu, musiałeś spać w hotelu). Wtedy
    mógłbyś skutecznie żądać zwrotu pieniędzy za hotel.
    b) możliwość jej udowodnienia.

  • Kapsel 2009-06-07, 10:41

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta

    Sun, 7 Jun 2009 00:27:41 +0200, u napisał(a):


    >> Jakie prawa ma podrozny, gdy z 5 godzinnej podrozy robi sie 8 godzinna i
    >> to jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale nie tak
    >> cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie domagac i jaka
    >> bylaby podstawa prawna?
    >
    > Z choinki się urwałeś, nudzisz się ?
    > Miałeś fajną przygodę z bankrutem.
    > Jeśli Twoja strata jest wielka, to byłeś nieroztropny korzystając z PKP.
    > Możesz żądać, tupać, walić łbem w mur. Nic nie dostaniesz od PKP.

    Masz jakieś doświadczenia w tym zakresie?

    Kolega wracał pośpiechem (czyli spółka IC), pociąg spóźnił się bodaj
    godzinę, nie miał czym wrócić do domu dalej (bo planował przesiadkę na
    drugi pociąg). Koniec końców musiał w nocy wracać taksówką, ~120 zł.

    Napisał pismo do PKP z opisem sytuacji i oczekiwaniem zwrotu kosztów
    taksówki. PKP po jakimś tygodniu odpisało mu, że generalnie to nie ma prawa
    niczego oczekiwać itd, ale w sumie to chcą mieć zadowolonych klentów (sic!)
    i koszty postanawiają mu zwrócić.

    Piszę o tym w momencie, gdy wpłaty jeszcze bodaj nie ma, więc trochę
    ryzykownie stawiać już wnioski, ale pismo jest, więc jest i jakaś nadzieja
    ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net
    kapsel(malpka)op.pl

  • "u" 2009-06-07, 00:27

    Re: pkp - 3 godziny spoznienia, jakie prawa klienta


    Użytkownik "eg" napisał w wiadomości
    news:h0ep65$j56$1@news.wp.pl...
    >
    > Jakie prawa ma podrozny, gdy z 5 godzinnej podrozy robi sie 8 godzinna i
    > to jeszcze z przygodami typu obowiazkowy piknik na trawie we wcale nie tak
    > cieply dzien? Jakie przepisy to reguluja? Czego mozna sie domagac i jaka
    > bylaby podstawa prawna?

    Z choinki się urwałeś, nudzisz się ?
    Miałeś fajną przygodę z bankrutem.
    Jeśli Twoja strata jest wielka, to byłeś nieroztropny korzystając z PKP.
    Możesz żądać, tupać, walić łbem w mur. Nic nie dostaniesz od PKP.
    Skorzystaj ze swojego ubezpieczenia, na takie okazje.
    Nie zapłaciłeś? No to adieu...
    Możesz oczywiście wynająć prawnika. Swoją dolę weźmie. Ty stracisz więcej.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Ilona

    ocena usługi:

  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • K

    ocena usługi:

    Szybka i konkretna pomoc dziękuję
  • Martyna

    ocena usługi:

  • hi

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Tadeusz

    ocena usługi:

  • Pajączek

    ocena usługi:

    Bardzo szybka obsługa
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Marzena

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z Państwa usługi. Już drugi raz pomogliście mi profesjonalnie. Polecam wszystkim korzystanie z Państwa usług!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Mariusz Sperczyński

    ocena usługi:

    Otrzymałem bardzo rzetelną, wyczerpującą odpowiedź. Nie mam wątpliwości z ew. dalszą interpretacją zagadnienia wskazanego w zapytaniu. Jako przedsiębiorca i jako osoba prywatna jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i polecam!
  • Agnieszka

    ocena usługi:





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane